Kína cikkek
Kínai startupverseny: 60 ezer euróra is pályázhatnak magyar cégek
Május közepéig jelentkezhetnek magyar cégek a Go2China startup-versenyre, ahol Kínába szánt innovatív termékek, szolgáltatások megvalósítására kaphatnak támogatást, akár 60 000 eurót is.
Moby Dick Kína felé veszi az irányt
A Starbucks új, európai jellegű kávéház-kultúrát teremtett az Egyesült Államokban – olyannyira, hogy immár fejére nőttek a vetélytársak. A kiút: eladás a Nestlének, és terjeszkedés Kínában.
Az aksik miatt nagy biznisz a fémújrahasznosítás
Az elektromos autók számának növekedésétől meglódul az igény a lítium, a kobalt és egy sor más fém iránt, amiket a járművek akkumulátoraihoz használnak fel. "Városi bányászatnak" nevezik a megunt, kidobott elektromos eszközökből a különféle fémek újrahasznosítását.
Rovarokból szerzünk be majd fehérjét
Nyugi, nem kell rágcsálnunk a rovarokat, porrá zúzzák őket a kedvünkért. Ebből készülnek fehérjedús készítmények, étrendkiegészítők. A természeti környezet is jól jár így, hiszen az állatok takarmányozásához szükséges szója termesztése rendkívül erőforrásigényes és környezetszennyező.
Napenergia: vigyázat, előzök
Az újonnan létesített áramtermelő kapacitások tekintetében 2017-ben a szoláreszközök felülmúlták a fosszilis infrastruktúrákat. Rekordmennyiségű napenergiás kapacitást létesítettek tavaly.
Duplájára nőtt a szennyező gyárkémények száma Kínában
Kínában a szennyező ipari kéményekről is végeznek afféle „népszámlálást”, s az összesítés azt mutatta, hogy 2010 óta megduplázódott a számuk. A nagy baj azonban nem pusztán ez, hanem hogy a szennyező cégek megsértik a jogszabályokat.
„Maguk alatt vágják a fát az amerikaiak”
Egyedül az amerikai acélipar profitálhat az új védővámokból, sok építkezés megdrágulhat, számos cég veszíthet a versenyképességéből - írja az AKCENTA pénzintézet elemzője.
Önvezető autók – Európa még versenyben van, de igyekeznie kell
Az amerikai és német autógyártók továbbra is vezető pozícióban vannak az automata vezetés területén. A két nemzet versenyét a jövőben az döntheti el, hogy melyik kormány határozza meg elsőként az önvezető járművekre, illetve azok tesztelésére vonatkozó jogi szabályozási rendszert.
Szmogevő tornyokkal harcolnának a légszennyezés ellen
Nem lakóházak, mindössze hét méteres tornyok. Közterületi emlékműnek, parkot csinosító dísznek is beillenének, de valójában a levegőt tisztítják. A holland dizájnból készült tornyok Pekingben működnek és mindegyikük naponta egy futballstadion kiterjedésű tér levegőjét tisztítják meg. Tarlósnak is ilyeneket kellene felállítania Budapesten.
Kína beleáll a kereskedelmi háborúba
Kína élesen bírálta az exportjára kivetni tervezett amerikai vámemelés keretösszegének növelését és ellenintézkedéseket helyezett kilátásba, hangsúlyozva, hogy nem riad vissza a kereskedelmi háború következményeitől.
Veszély vagy lehetőség? Európa és az amerikai-kínai vámháború
Miközben úgy tűnik, az EU egyelőre megússza az amerikai védővámokat, Kína és az Egyesült Államok között eszkalálódik a vámháború. Szerdán a pekingi pénzügyminisztérium arányos választ adott Donald Trump 50 milliárd dollárnyi terméket érintő, 25 százalékos védővámokat kivető rendeletére. A Piac&Profitnak nyilatkozó szakértők szerint a döntések az európai piacokat is felértékelhetik, de egy elfajuló kereskedelmi háború - különösen, ha a két nagyhatalom egymás valutáját is megtámadja - az egész világgazdaságot recesszióba sodorhatja.
Hatalmas növekedést produkált a Huawei
A kínai vállalat nettó profitja tavaly mintegy harmadával, idén 15 százalékkal növekedett, de volt olyan divíziója, ahol egy év alatt 35 százalékkal nőtt az árbevétel.
Kína ott támadja Trumpot, ahol a legjobban fáj
50 milliárd dollárnyi amerikai termékre, mezőgazdasági termékre, járművekre és vegyipari cikkekre vet ki vámokat Kína az amerikai vámokra adott válaszként. A mezőgazdaság megvámolásával konkrétan Trump szavazóinak üzentek.
Vasárnapra tojás helyett tűzgolyót hoz a nyuszi
Várhatóan húsvét vasárnapján semmisül meg a kínai űrállomás, a Tiangong-1-es. Azt még nem lehet pontosan tudni, hogy a 27 ezer kilométeres sebességgel száguldó 8,5 tonnás kolosszus hol ér majd földet, de Magyarország nincs veszélyben az Európai Űrügynökség szerint.
Nagyon megjárhatja, akire rászáll a Nagy Testvér
A kínai, aki csődbe vitte cégét, nem fizette meg adósságát, vagy akár csak helytelenül viselkedik a nyilvánosságban, azzal számolhat, hogy nem utazhat és ha felhív valakit, száma mellett figyelmeztetés jelenik meg...
Zombikkal ijesztget az Uber-sofőr
A Kínában is elterjedt Uber sajátos problémával küzd: adott esetben a taxit rendelő ijesztő arcú vezető képét látja a visszaigazolásban. Rémületében lemondja a rendelést, de ezért fizetnie kell, a pénzt a „rém” teszi el...
Tonnánként 100 dollárral dotálják a kormányok az ÜHG-emissziót!
Elfelejthetjük, hogy csak 1,5 Celsius-fok lesz a klímaváltozás? A globális klímapolitika „jóval 2 Celsius-fok alatt” akarta megfékezni a globális felmelegedést. Az ENSZ Éghajlat-változási Kormányközi Testülete ezt már irreális célnak tartja. Mire számíthatunk hát?
Bemutatkozott Genfben a kínai Elon Musk
A gyönyörű, elektromos meghajtású sportkocsi karosszériáját olasz studió tervezte, nyolc hónap alatt fejlesztette ki és gyártotta le az autót a cég, amelynek tulajdonosát a kínai Elon Muskként emlegetik.
Vizsgálják, hogy rabok dolgoztak-e a H&M-nek és a C&A-nak
A The Financial Times-ban röppent fel a vád, hogy a diszkontdivat két ismert márkája, a H&M és a C&A csomagolásai készítésében börtönök rabjai is részt vehettek Kínában.
A gyártók feladata az elektromos autók akkuinak újrafeldolgozása
Az elektromos autók gyártói felelnek majd a begyűjtésért és az újrafeldolgozásért, legalábbis a kínai kormány erre a döntésre jutott. A modellt követhetik más piacok is. Az elektromos autók piaci térnyerése az akkuk újrafeldolgozását is aktuális kérdéssé teszi.
Kínában készül az elektromos Mini
A BMW csoport a kínai Great Wall Motors céggel gyártja a jövőben a Mini autók elektromos változatát. A kínai vállalat közleménye szerint a következő hónapokban közösen keresnek helyet az autógyár építéséhez.
Torzítja a piacot a kínai terjeszkedés
A német és a francia kormány EU-rendszabályokat szorgalmaz, hogy gátat vessenek a stratégiai célú, piactorzító kínai beruházásoknak. Az intézkedések már idén életbe léphetnek.
Csúnya újévi meglepetést kaptak a nagy autógyárak Kínától
Drasztikus lépésre szánta el magát a légszennyezés ellen küzdő Peking: a távol-keleti országban az év elejétől betiltották 533 autómodell gyártását, a döntés olyan gyártókat és márkákat is érint, mint a Daimler, a Volkswagen, az Audi, vagy a Chevrolet.
Kínai üzleti kapcsolat? Már a szomszédban
Megnyitotta kapuit a negyvenmillió lakosú Shanxi tartomány cégeinek termékeit bemutató kiállítóterem Budapesten. A több száz négyzetméteres új bemutatóteremmel együtt immár több mint ötezer négyzetméteren várják a kínai cégek termékei az érdeklődőket a The Experience Centerben.
Hollandia áll az élen az e-mobilitás versenyben
Az innovatív autóipar piacon csak Hollandia tudja felvenni a lépést az ázsiai országokkal, ahol Kína vezeti a mezőnyt. Európa komoly lemaradásban van: Ázsiában 2017 első felében kétszer annyi elektromos és hibrid autót adtak el, mint Nyugat-Európában. Ez derül ki a Roland Berger legújabb, autóipari tanulmányából.
A magyar lakáspiacon is felpörgött a kínai kereslet
Az idén 40 százalékkal nőtt a magyarországi lakásokat célzó, Kínából érkező kereslet. A kínai vevőjelöltek elsősorban a II. és III. kerületben lévő 54–80 millió forintért, valamint a XIV., XVI. és XVII. kerületben lévő, 47–69 millió forint közötti áron hirdetett lakóingatlanokat keresik.
Kopátsy Sándor: tanulhatnánk a kínai csodából
A volt szovjet csatlós országoknak Kínával folytatott tárgyalásait történelmi alkalomnak tartom arra, hogy tanuljunk a kínai rendszerváltásból, ami a távol-keleti országnak a világgazdaság legnagyobb csodáját produkálta. Ezzel szemben a volt bolsevik rendszerek váltása gazdasági tekintetben stagnálást hozott.
Közös kínai-magyar magántőkealap jöhet létre
Létrejött a Kínai–Közép-Kelet-Európai Bankközi Szövetség Megalapítását Szolgáló Együttműködési Megállapodás, amelyben a tagállamok fejlesztési bankjai szoros együttműködésre törekszenek. Ennek kereteiben az MFB Invest Zrt. és a kínai tulajdonban álló Chi Fu Investments szándéknyilatkozatot írt alá közös magántőkealap létrehozására
Így születik egy gazdasági nagyhatalom
Kína lehet a 21. század gazdasági óriása, lekörözve az Egyesült Államokat is, a gazdasági eredmények legalábbis erre engednek következtetni. A kelet-ázsiai ország jövője ugyanakkor meglehetősen bizonytalan, kérdéses, hogy a nagyhatalommá váláshoz szükséges változásokkal hogyan fog megbirkózni.
Sokszorására nőhet az országba érkező kínai konténerforgalom
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint már rövidtávon a jelenlegi sokszorosára nőhet a vasúton, két irányból az országba érkező kínai konténerforgalom, amelynek egyre nagyobb része léphet Magyarországon keresztül az Európai Unió területére.
Kína kitiltja a nyugati világ hulladékát: hova fogjuk önteni?
2016-ban Kínában végezte a világ réz- és műanyaghulladékának fele és a papírhulladék negyede. Hova fogjuk önteni a hulladékunkat, ha a harmadik világ megszűnik a nyugati polgárok szeméttelepének lenni?
Megoldás lehet a globális éhínségre: sós vízben termeszthető rizs
Egy 87 éves kínai biológus olyan rizsfajtát fejlesztett ki, mely képes elviselni a sós vizet is. A fogyatkozó édesvizek korában ez megoldás lehet az éhező néprétegek ellátására is. Az új rizsfajta csak Kínában 200 millió, világszerte pedig további többszáz millió embernek nyújthat élelmet.
Egymást fenyegetik és perelik a nagyágyúk
A kaliforniai székhelyű Qualcomm, a világ vezető chipgyártója beperelte egyik fő ügyfelét, az Apple-t, és azzal fenyegette meg, hogy eltiltatja az iPhone kínai gyártását és forgalmazását.
Ki miatt lesz a következő válság?
Manapság számtalan egyensúlytalansággal találkozhatunk, amelyekből nehéz megjósolni, hogy melyik válthatja ki a következő gazdasági válságot. Kérdéses, hogy a gazdaságok fenntartják-e a jelenlegi jó teljesítményüket és a potenciális kockázatok idővel eltűnnek-e. Kellemetlen, hogy a globális gazdaság nagymértékben összefonódik és az egyes kockázati tényezők realizálódása könnyen más problémákat eredményezhet - olvasható az Akcenta közleményében.
Kína ebbe is belehúzott
Az óriási állami támogatások és az olcsó munkaerő segítségével a kínai elektromos autógyártás globális vezető szerepre törekszik. Idén már 295.000 elektromos autót adnak el Kínában – és csak 287.000-et összesen a világ többi országában, miközben Peking a legjobb külföldi szakembereket is megvásárolva tör az élre.
Gyanúsan olcsók a kínai e-bicajok
Az EU országaiban az évente eladott 20 millió kerékpárnak immár 10 százaléka elektromos. Egyre több közöttük az igen olcsó kínai - ami mögött az európai gyártók szerint csalás, eltiltandó állami támogatás van.
Európa gyanakvó a kínai befektetőkkel szemben
Az évtized végére elérheti a 100 milliárd dollárt a közép-kelet-európai régió és Kína közötti kereskedelem volumene, ami a 2012-es érték közel kétszerese. A fejlődéshez azonban szorosabb koordinációra és együttműködésre lesz szükség a régió országai között – hangzott el egy szakmai konferencián.
Dollármilliomosok tízmilliói
2016-ban 16,5 millióra emelkedett a (dollár) milliomosok száma a világban, míg teljes vagyonuk 8,2 százalékkal, 63 500 milliárd dollárra nőtt. Napjaink legtöbb milliomosa az Egyesült Államokban él (4,8 millió), utánuk Japán gazdagjai következnek (2,89 millió). Németországnak 1,28 millió, Kínának 1,13 millió milliomosa van.
Beindul az Alibaba – kínai kihívót kap az Amazon
Több milliárd dolláros beruházásra készül az Alibaba kínai tulajdonú online kereskedelmi platform, amely globális szintű logisztikai kiszolgálóbázis kiépítésébe kezd.
A diszkontdivat ára: embereket mérgeznek a szennyező ruhagyárak
Mindig az olajszektort és a cementgyártást emlegetjük, ha szennyező iparágakról van szó, de a divatipar sem marad el sokban tőlük. A nyugati világban élő fogyasztókként hozzászoktunk, hogy bagóért vásárolhatunk ruhadarabokat a diszkontdivat márkáitól. Egy aktivista szervezet utánajárt, hogyan szennyezi a talajvizet és az ivóvizet a műselyemgyártás Kínában.
Kínai kézbe kerülhet a legendás terepjárómárka
Napok óta kering a hír, hogy a vezető kínai SUV-gyártó szeretne üzletet kötni a Fiat-Chrysler konszernnel, s elsősorban annak patinás márkája, a Jeep megvételében érdekelt. A Great Wall Motor a világ legnagyobb SUV-gyártója akar lenni.
Kína veri Németországot és Franciaországot is
Kína vezeti a Roland Berger és a Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen Aachen (fka) 2017 második negyedéves e-mobilitás rangsorát, megelőzve Franciaországot és Németországot. Kína egyedül a technológiai mutatóban marad el a többi országtól, de összességében a távol-keleti ország áll a legjobban a versenyben. Az első hely részben annak köszönhető, hogy a kínai kormány nagy erővel támogatja az iparágat: céljuk, hogy 2025-re 20%-os legyen az értékesített elektromos autók aránya.
A zöld kötvény a legújabb átverés?
Az az ország, amely keresztbe tesz az uniós vagy globális ökológiai egyezményeknek, és aztán zöld kötvényt bocsát ki, nem tekinthető nettó környezetvédőnek. Ha zöld kötvényt bocsát ki a kormánya, azzal greenwashingot követ el, vagyis zöldebbnek mutatja magát, mint amilyen.
Kína lassabb ütemű, de fenntarthatóbb növekedési pályára állhat
Politikai szempontból igen fontos év Kínában az idei. Júliusban csúcsosodott ki azoknak a hosszú folyamatoknak az eredménye, amelyek biztosíthatják, hogy Hszi Csin-ping elnök nemcsak az elkövetkező öt évben maradhat vezető, de talán jóval hosszabb időn keresztül is - írja Andrew Bresler a Saxo Banktól.
Az Apple maradni akar és behúzza a farkát
Egyre több amerikai nagyvállalat fúj visszavonulót és szedi a sátorfáját Kínában. A YUM Brands, a KFC, a Pizza Hut és a Taco Bell tulajdonosa tavaly kivonult a kínai piacról, mivel részvényeseik a költségek és a bizonytalan politikai helyzet miatt túl nagynak tartották a kockázatot. Az Apple maradni akar, ezért elfogadja a kormány beavatkozását.
A siker titka: egy amerikai Kínában
Az amerikai kávékonszern, a Starbucks immár hasít Kínában. Eddig 600 üzlete van Sanghajban – csaknem kétszer annyi, mint New Yorkban. Példátlan sikereit kemény kudarcok után érte el. Meg kellett tanulnia, hogyan lehet sikeres külföldi vállalat a világ legnépesebb országában.
Magyarország lehet a régió egyik logisztikai központja
Sokéves várakozást követően az elmúlt hónapokban három magyar cég fő szervezésében elindult a kínai-magyar konténeres irányvonati forgalom – eddig közel 40 vonat és mintegy 1.400 konténer érkezett három útvonalon hazánkba. A forgalmi előrejelzések alapján a kínai vasúti konténerforgalom érdemi növekedése várható. Reális esély van arra, hogy a Kínából az EU-ba áramló áruforgalom jelentős részét regionális logisztikai központként Magyarország ossza szét a kelet-európai térségbe – véli a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ). Az áruforgalom növekedését a geopolitikai változások mellett a NAV által kialakított új vámkezelési gyakorlat is segíti.
A magyar államadósság is kelendő Kínában
Kétszeres túljegyzés mellett egymilliárd jüan értékben hároméves futamidejű 4,85% százalékos kamatozású Panda kötvényt értékesített a Magyar Állam a kínai piacon. Hazánk az első külföldi kibocsátó, amelynek mindkettő, a belső (Panda) és a külső (hong-kongi) piacon kibocsátott jüankötvénye is van.