Elemzők által vártnál nagyobb lett a Tencent Holdings kínai internetes óriásvállalat profitja az idei második negyedévben.
A Tencent, amely piaci tőkeértéke alapján a világ egyik legnagyobb technológiai vállalata, szerdán azt közölte, hogy adózott eredménye 29 százalékkal, 42,59 milliárd jüanra (6,57 milliárd dollár) nőtt a június végén zárult három hónapban az egy évvel korábbi 33,11 milliárd jüanról. Elemzők jóval kisebb, 34,4 milliárd jüan profittal számoltak.
A cég negyedéves bevétele összességében 20 százalékkal, 138,3 milliárd jüanra (20,6 milliárd dollár) emelkedett. A Tencent reklámbevétele 23 százalékkal, 22,8 milliárd jüanra nőtt, az okostelefonos játékok üzletágának a bevétele 13 százalékkal, 40,8 milliárd jüanra bővült, a pénzügyi-technológiai és üzleti szolgáltatásokból származó bevétele pedig 40 százalékkal, 41,9 milliárd jüanra ugrott.
A Tencent működési nyeresége 14 százalékkal, 42,8 milliárd jüanra emelkedett. A cég fizetős üzenetküldő mobilalkalmazása, a WeChat aktív felhasználóinak a száma a negyedévben havi átlagban 1,25 milliárd volt, 3,8 százalékkal felülmúlta az egy évvel korábbit.