Júliusban 914 ezer új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban a júniusi 1,010 millió után. A júliusi forgalomba helyezés 7,3 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, a június pedig 7,4 százalékkal maradt el attól. Az év eleje óta a júliusig halmozott értékesítések még 0,7 százalékkal maradnak el az előző évi bázistól.
Fotó: Depositphotos
Januártól júliusig az akkumulátoros elektromos autók az EU piaci forgalmának 15,6 százalékát tették ki, ami növekedést jelent a 2024 júliusi 12,5 százalékhoz képest. A hibrid elektromos autók regisztrációi továbbra is növekednek, a piac 34,7 százalékát teszik ki, és továbbra is a legnépszerűbb kategóriát jelentik az unió piacán. Ugyanakkor a benzin- és dízelautók együttes piaci részesedése 37,7 százalékra esett vissza, szemben a 2024 azonos időszakában mért 47,9 százalékkal.
2025 első hét hónapjában 1,011 millió új akkumulátoros elektromos autót regisztráltak, ami 15,6 százalékos EU-piaci részesedésnek felel meg az egy évvel korábbi 12,5 százalék után.
Az EU akkumulátoros-elektromos autó piacának hatvan százalékát adó négy legnagyobb nemzeti piacából háromban nőttek az elektromos autók eladásai. Németországban 38,4 százalékkal, Belgiumban 17,6 százalékkal, Hollandiában 6,5 százalékkal. Franciaországban viszont 4,3 százalékkal csökkentek az eladások éves bázison, míg az előző hónapban, júniusban 14,8 százalékos volt a növekedés éves bázison.
Az idei év első felének adatai szerint az EU-ban az új hibrid-elektromos autók regisztrációi 16,7 százalékkal 2,255 millióra emelkedtek 1,932 millióról, ami a négy legnagyobb piac növekedésének köszönhető: Franciaországban 30,5 százalékos, Spanyolországban 30,2 százalékos, Németországban 10,7 százalékos és Olaszországban 9,4 százalékos volt a növekedés. A hibrid-elektromos modellek az EU teljes piacának 34,7 százalékát teszik ki, szemben az egy évvel korábbi 29,6 százalékkal.
(MTI)