Kínában már olcsóbbak az elektromos autók, mint a benzinesek, mi a helyzet Európában és az USA-ban

Kínában az elektromos járművek megfizethetőbbé váltak, mint benzinüzemű társaik. Németországban és az Egyesült Államokban az elektromos járművek továbbra is jelentősen drágábbak.

Az elektromos járművek (EV-k) elterjedése és árváltozása világszerte gyors volt, de a megfizethetőség továbbra is egyenetlen az országok között. Most összehasonlították az akkumulátoros elektromos járművek (BEV-k) átlagárát a hagyományos benzinüzemű autókkal Kínában, Németországban és az Egyesült Államokban.

Egyedülálló fordulat történt Kínában, ahol az elektromos járművek most már átlagosan olcsóbbak, mint a benzinüzemű autók.

Kína vezet az elektromos járművek megfizethetőségében

Kínában egy akkumulátoros elektromos jármű átlagos ára 25 465 dollár – nagyjából 3 százalékkal kevesebb, mint egy átlagos benzinüzemű autóé. Ez az árelőny az évek óta tartó iparpolitikai támogatásnak, a nagymértékű gyártásnak és az intenzív hazai versenynek köszönhető.

A kínai autógyártók, mint például a BYD, költséghatékony, tömegpiaci vonzerőre szabott elektromos járműveket gyártottak, felgyorsítva az elektromosításra való átállást. Ezenkívül a kínai elektromos járművek általában lítium-vas-foszfát akkumulátorokat használnak, amelyek olcsóbbak, mint a nikkel alapú akkumulátorok.

A nyugati elektromos járművek drágábbak

Ezzel szemben mind Németországban, mind az Egyesült Államokban az elektromos járművek továbbra is sokkal drágábbak, mint a benzinüzeműek. Németországban egy akkumulátoros elektromos jármű átlagos ára 63 837 dollár, szemben a benzinüzemű autók 47 558 dolláros árával – ez 34 százalékos különbséget jelent. Hasonlóképpen az amerikai vásárlók 31 százalékos árkülönbséggel szembesülnek az elektromos és a benzinüzemű autók között.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo