Az elektromos járművek (EV-k) elterjedése és árváltozása világszerte gyors volt, de a megfizethetőség továbbra is egyenetlen az országok között. Most összehasonlították az akkumulátoros elektromos járművek (BEV-k) átlagárát a hagyományos benzinüzemű autókkal Kínában, Németországban és az Egyesült Államokban.
Egyedülálló fordulat történt Kínában, ahol az elektromos járművek most már átlagosan olcsóbbak, mint a benzinüzemű autók.
Kína vezet az elektromos járművek megfizethetőségében
Kínában egy akkumulátoros elektromos jármű átlagos ára 25 465 dollár – nagyjából 3 százalékkal kevesebb, mint egy átlagos benzinüzemű autóé. Ez az árelőny az évek óta tartó iparpolitikai támogatásnak, a nagymértékű gyártásnak és az intenzív hazai versenynek köszönhető.
A kínai autógyártók, mint például a BYD, költséghatékony, tömegpiaci vonzerőre szabott elektromos járműveket gyártottak, felgyorsítva az elektromosításra való átállást. Ezenkívül a kínai elektromos járművek általában lítium-vas-foszfát akkumulátorokat használnak, amelyek olcsóbbak, mint a nikkel alapú akkumulátorok.
A nyugati elektromos járművek drágábbak
Ezzel szemben mind Németországban, mind az Egyesült Államokban az elektromos járművek továbbra is sokkal drágábbak, mint a benzinüzeműek. Németországban egy akkumulátoros elektromos jármű átlagos ára 63 837 dollár, szemben a benzinüzemű autók 47 558 dolláros árával – ez 34 százalékos különbséget jelent. Hasonlóképpen az amerikai vásárlók 31 százalékos árkülönbséggel szembesülnek az elektromos és a benzinüzemű autók között.