Cash flow cikkek


Üzleti tervezés – avagy hol kezdődik a vállalatértékelés?

Üzleti tervezés – avagy hol kezdődik a vállalatértékelés? 

Vállalatértékelés során a legtöbbször arra asszociálunk, hogy első lépésben a rendelkezésre álló üzleti tervhez építünk egy megbízható diszkontál cash-flow modellt.
5 tipp, hogy mindig legyen pénz a kasszában

5 tipp, hogy mindig legyen pénz a kasszában 

Egy vállalkozás elindítása és menedzselése nagy kihívás. Hosszú távú elköteleződés, mely mind üzletileg, mind pénzügyileg alapos tervezést igényel. A következőkben a vállalkozás cash-flow-jának menedzseléséhez nyújtunk segítséget, mely akár a siker és bukás közötti különbséget jelentheti. 
Így kerülheted el a kezdeti pénzzavart

Így kerülheted el a kezdeti pénzzavart 

Induló vállalkozások esetében akár egy kisebb cash-flow gond is a bukást jelentheti. Ahhoz, hogy a legnagyobb bajt elkerüld, leginkább egy kis odafigyelésre van szükség. A Budapest LAB összeszedte, mire kell figyelni.
6 váratlan stresszfaktor a vállalkozói létben

6 váratlan stresszfaktor a vállalkozói létben 

Az élet sokak számára stresszes, de a vállalkozók a stressz nem hagyományos formáival találkoznak. Cégvezetőként felkészültnek kell lennünk, még a legváratlanabb helyzetekre is.
A munkaadó is rosszul jár a túl alacsony bérrel

A munkaadó is rosszul jár a túl alacsony bérrel 

Sok kkv azt a startégiát alkalmazza bértárgyaláskor, hogy a lehető legkisebb összegre törekszik, amiért még hajlandó az állásra jelentkező náluk dolgozni. Ez általában egy kényszerstratégia, mivel a hazai cégek sincsenek könnyű helyzetben, azonban mindent összevetve, a „szükséges minimum” hozzáállással több veszteséget okoznak maguknak a vállalatok, mint amennyit nyernek vele.
5 tipp a jobb cash flow egyensúlyhoz

5 tipp a jobb cash flow egyensúlyhoz 

Hiába lenne profitunk az év végén, ha hónapokkal korábban nem tudjuk kifizetni a számlákat. A legtöbb kisvállalkozás számára a cash flow egyensúly fenntartása az egyik legkomolyabb probléma - és a túlélés alapfeltétele. Ha változtatunk néhány szokáson, könnyebb lesz pozitívban maradni.
Ne az akciós WC papíron spóroljunk!

Ne az akciós WC papíron spóroljunk! 

A pénz központi szerepet tölt be életünkben, akár alkalmazottak, akár cégvezetők vagyunk. Sok embernek azonban nem egészséges a kapcsolata a fizetőeszközzel. A hangsúly az „eszköz” szón van. A pénz nem egy cél vagy egy probléma, ami folyton az utunkba áll, hanem egy eszköz, amit tudni kell használni.
Öt jel, hogy valami nagyon nincs rendben

Öt jel, hogy valami nagyon nincs rendben 

A legjobb vezetőknek sem tűnik mindig fel, ha valami nagy baj van a cégnél. Mutatunk néhány olyan jelet, amelyek jelzik, hogy a vállalat jövője veszélyben van, és sürgős lépéseket kell tenni a csőd elkerülése érdekében.
Így kerüljük el a cash flow katasztrófát

Így kerüljük el a cash flow katasztrófát 

A jó kapcsolatok és az őszinteség is segíthetnek a pénzzavar leküzdésében. De sajnos az előrelátást nem lehet megúszni.
Mennyi legyen a főnök fizetése?

Mennyi legyen a főnök fizetése? 

Cégtulajdonosként sok időt töltünk azzal, hogy kitaláljuk a cégben jól működő fizetési struktúrát, amibe nem rokkan bele a költségvetés, de elégedetté teszi az alkalmazottakat. Sokszor azonban magáról megfeledkezik a tulajdonos, vagy éppen túlzásokba esik saját fizetése tervezésekor. Egyik sem üdvös megoldás.

Egyévi fizut bukunk egy elveszített kollégán 

A humán erőforrás minősége a legnagyobb kockázat a cégek szerint – mutatja az AON friss felmérése. Ennek ellenére kevés figyelem irányul a munkaerő megtartásra, pedig egy új dolgozó teljes éves bérét bukja a cég egy képzett kolléga lelépésével.

Tippek a pénzzavar elkerüléséhez 

A kisvállalkozások jelentős része számára a cash-flow megfelelő menedzselése a siker és a bukás közötti különbséget jelentheti. Ahhoz, hogy alap szinten rendben legyenek a dolgok, nem kell sok – inkább csak egy kis odafigyelés.

Így kerüljük el a nyári veszteségeket 

Ahhoz, hogy biztosak lehessünk benne, hogy a cég nem szenved komoly károkat ameddig a vezető, vagy a kollégák nyaralnak, át kell gondolni és meg kell oldani néhány alapvető dolgot.

Csábító cafeteria 

Hogyan állítsuk össze a cafeteria-menüt? Hogyan javítsuk cégünk cash-flow helyzetét? Hogyan innováljunk? Számtalan kérdésre találja meg a választ a Piac & Profit december – januári összevont számában.

Cash-flow előrejelzés – mit rontunk el? 

A cash-flow előrejelzése nagyon fontos egy fejlődő kisvállalkozás életében, sokan mégsem fordítanak rá figyelmet. Mutatjuk a leggyakoribb hibákat és pár tippet, hogy elkerüljük őket.

3+1 kérdés, amit vállalkozóként fel kell tennünk magunknak 

Akár kézműves tevékenységgel, akár informatikával foglalkozó cégben gondolkodunk, van legalább 3 kérdés, amire már a legelején gondolni kell. A válaszok módja különböző, de a végeredmény dönti el, hogy érdemes-e egy nappal is tovább menni vagy nem - mondja a MegoldásMost szakértője.

5 + 1 szabály a növekedés menedzseléséhez 

Tegyük fel a lehető legpozitívabb forgatókönyvet: egy csodásan növekedésnek induló céget vezetünk. Megvannak a munkatársak, a termékünket pedig „zabálja” a piac. A rossz hír, hogy ekkor sem dőlhetünk hátra, különben nem sokáig örülhetünk a sikernek. Ahhoz, hogy az hosszú távú legyen, tudatosan kell készülni a továbbiakra. Adunk néhány tippet a növekedés menedzseléséhez!

Cash-flow: így maradjunk pozitívban! 

Hogy mire kell ügyelnie egy induló vállalkozásnak leginkább? Arra, hogy legyen elegendő bevétele, és tartsa alacsonyan a költségeit – azaz pozitívban a cash-flow-ját. Van néhány tippünk hozzá!

Nyereséges cég is lehet bajban 

Annak ellenére, hogy vállalkozási eredményünk pozitív, cégünk bizony komoly bajban lehet. Ez elsőre ellentmondásnak hangzik, hogyan lehetséges mindez? Ennek megértéséhez pontosítsunk, tisztázzunk néhány alapfogalmat.

Négy dolog, ami biztos zsákutcába viszi az üzletet  

A kezdő vállalkozások rengeteg hullámhegyet és -völgyet élnek át, ez teljesen természetes. Hibákat véteni emberi dolog, és a cégfejlődés része. A hibákból rengeteget lehet tanulni, az így születő új megoldások pedig segítenek elkerülni, hogy újra belelépjünk ugyanabba a gödörbe.

Tíz tipp, hogy mindig legyen pénze a kasszában 

A cash flow felügyelete és tervezése méltatlanul elhanyagolt feladat a kis- és középvállalkozások körében, pedig a szigorú kontroll a cég túlélését jelentheti szorult helyzetben.

Ha fizetni kéne, de nincs miből 

A mai gazdasági helyzetben bárkivel megeshet, hogy valamit nem tud határidőre kifizetni. A megoldáshoz viszont fontos, ne várjuk, hogy maguktól rendeződnek a dolgok! Szakértőnk, Vuray György segít, mit tegyünk ha a NAV-nak, egy szállítónak vagy a banknak tartozunk.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Megnézheti, mennyivel drágábbak az üzemanyagok nálunk, mint a régióban

Megnézheti, mennyivel drágábbak az üzemanyagok nálunk, mint a régióban 

Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 640, míg a régiós országokban 620 forint volt.

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Eldőlt, ezek most a legjobb magyar befektetési alapok és alapkezelők

Eldőlt, ezek most a legjobb magyar befektetési alapok és alapkezelők 

A befektetési alapok vagyona tovább nőtt tavaly, meghaladta a 14 ezer  milliárd forintot, ami bő 50 százalékos emelkedés.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo