Friss cikkeink


Az Index a Prímpostára építve újította meg levelezőrendszerét 

Az Index.hu és a Prím Média stratégiai szövetségre lépett az ingyenes levelezőrendszer szolgáltatás terén. Ennek alapján az Index megújuló elektronikus levelezőrendszerének háttérprogramja a Prímposta – a Prím Online ingyenes levelezőrendszere lett. A két cég közös fejlesztésre is szövetkezett: az Index és a Prím egymást immár stratégiai partnernek tekintve a jövőben közösen teszik egyre „gazdagabbá" ezt a levelezőrendszert.

Rengeteg vevő gyakran vásárol önálló boltokban 

Az önálló kis boltok tartják piaci pozíciójukat. Idén az első negyedévben ugyanis 35 százalékkal részesedtek a háztartások beszerzéseiből a napi fogyasztási cikkeknél. Ez az arány ugyanakkora, mint tavaly az első három hónapban. Többek közt ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet ConsumerScan részlege. Ugyanakkor figyelmeztető jel, hogy a vásárlási szokások átalakulása hátrányos a kis boltok számára. Forgalmukból ugyanis átlagon felül részesednek azok a háztartások, amelyek keveset vagy közepesen költenek élelmiszerre és háztartási vegyi árura.

Az e-business vezetői új igényekkel lépnek fel telephelyük megválasztásában 

Az e-business és a hagyományos üzleti élet igényeinek összehasonlításából tisztán kitűnik a szükségletek közti különbség, derül ki a Healey & Baker ingatlan-tanácsadó cég első, európai e-Locations Monitor tanulmányából.

IT Randevú 2001 – informatikai konferencia Tihanyban 

A jelenleginél nagyobb szerepet kell kapnia a közigazgatásban az információs társadalomra való felkészülésnek, ezért a jövőben mindenképpen szükség lenne egy önálló informatikai minisztérium felállítására – jelentette ki Molnár Gyula hétfőn, Tihanyban az IT Randevú 2001 elnevezésű informatikai konferencián.

Aki ismeri a piacát, jobb üzleti döntéseket hoz 

A piackutatás adja az egyetlen hiteles visszajelzést a piaci versenyben működő vállalkozások számára arról, hogy mennyire sikeresek a termékeik vagy szolgáltatásaik – mondta Kozák Ákos, a GfK Piackutató Intézet igazgatója a Csongrád megyei Kereskedelmi és Iparkamara Marketing Klubjában tartott előadásában. Mivel a találkozás a Szeged Expo egyik kísérő rendezvénye volt, az egész dél-alföldi régióból eljöttek a néhány nagy cégen kívül a kis- és középvállalkozások képviselői is. A piaci adatok feltárásának módszereiről, a jobb marketing döntésekhez való felhasználásuk lehetőségei iránt élénk érdeklődés nyilvánult meg.

Étkezési szokások új trendjei 

A marhahúst sokkal kevesebben kedvelik, és átlagosan csak fele olyan gyakran fogyasztják, mint két évvel ezelőtt. (Alighanem szerepet játszik ebben a kerge-marha kórral kapcsolatos félelem.) A sertés- és különösen a baromfihús megítélése viszont javult. Többek közt ezt állapítja meg a GfK Piackutató Intézet „Étkezési szokások 2001” című tanulmánya. Immár tizenharmadik éve, folyamatosan nyomon követik az étkezések rendjét, fontosságát, 47 különböző ennivaló és ital kedveltségét és fogyasztásának gyakoriságát.

Konferencia a Phare pályázati alapjairól 

A Phare-program pályázati alapjainak (grants) magyarországi felhasználásáról és a támogatási konstrukciókkal kapcsolatos gyakorlati kérdésekről tartott június 14-én konferenciát a Központi Pénzügyi és Szerződéskötő Egység (Central Finance and Contracts Unit, CFCU). A Phare-programok adminisztrációját, pályáztatását végző CFCU képviselői mellett az eseményen előadást tartottak az Európai Bizottság Magyarországi Delegációja, a Miniszterelnöki Hivatal, az FVM VÁTI Területfejlesztési Igazgatósága és az ír Shannon Development szakértői is.

A térségben Magyarország az első az információs társadalom projektek számában 

Az Európai Unió keretében végzett felmérés szerint Kelet-Közép-Európában az elmúlt két évben Magyarországon indult el a legtöbb olyan projekt, amely elősegíti az információs társadalom kiépítését. Ezt a BME-UNESCO Információs Társadalom és Trendkutató Központ kétéves adatfelvétele alapján állapították meg. A nemzetközi adatgyűjtést, amelyben Magyarországot az ITTK képviselte, az uniós szervezet, az ESIS (European Survey of Information Society) irányította. Az ESIS-program lezárultával azonban a magyar kutatóközpont nem áll le az adatgyűjtéssel, hanem újabb három projektben folytatja az információs társadalom feltérképezését.

A külkereskedelmi forgalom alakulása 2001. január–április hónapban 

Továbbra is élénk a külkereskedelmi forgalom növekedése – állapította meg az első negyedévi adatokat összegezve a Gazdasági Minisztérium. A márciusi megtorpanás után áprilisban ismét 19%-os export, és 21,4%-os importnövekedést regisztráltak.

A „ kinyújtott szilícium” technológia újra írja a Moore-törvényt 

Az IBM áttörést jelentő módszert jelentett be, mellyel a mikrocsipek alapját jelentő szilícium megváltoztatható, és melynek révén a processzorsebesség akár 35 százalékkal is megnövelhető.

Egyre több vállalatfelvásárlás és összeolvadás Magyarországon 

A GKI Gazdaságkutató Rt. és az Ernst & Young Kft. közös felmérése azt jelzi, hogy Magyarországon is erősödnek a fúziók és az összeolvadások. A 2001. január–március között készült térkép összegzi a hazai vállalkozások tapasztalatait és várakozásait.

E-szignó 

Ami mögötte van – és ami előttünk áll.

Javításra szoruló céges weboldalak 

Az internethasználat manapság fontos versenyelőnynek nevezhető. Az európai, fogyasztási cikkeket termelő iparág a lehető legjobb úton van afelé, hogy ezen új médium kínálta esélyeket könnyűszerrel eljátssza. Mindenesetre ezzel az eredménnyel szolgál, az IBM tanulmánya mely nemrég látott napvilágot. Az on-line szektor hiányossága negatív kihatással van a forgalomra. Az Internet mint üzleti „bevetési” terület egyre jobban az információs és kommunikációs médium szerepében működik az ügyfélkapcsolatokat illetően. Ezzel összefüggésben a professzionális internetjelenlét napról napra fontosabb. Azok a weboldalak, melyek egyoldalúan monologizálva szállítják az információt és semmilyen interakciót nem biztosítanak a vevők részére, még az egyébként lehetséges vevőket is elriasztják. A „szörfölők” rendszerint megjegyzik azokat az oldalakat, ahol nem élvezhetik a minőségi kiszolgálást.

Török „médiatörvény” 

A török parlament ma elfogadta azt a törvényt, amely az internetes médiára ugyanazokat az előírásokat és korlátozásokat terjeszti ki, amelyek a nyomtatott sajtóra érvényesek.

Országos ingatlanár-körkép: használt lakások piaca 

Az ingatlanpiacon az idei év első öt hónapjában folytatódott az egy esztendeje megindult folyamat: az építési telkek piacán az újlakás-építést és vásárlást támogató kormányzati kedvezmények hatására az egyéni vásárlók mellett felerősödött a nagy lakásszámú beruházásokra alkalmas területek iránti vállalkozói kereslet is, amely bár a korábbinál visszafogottabban, tovább növelte az árakat. A használt lakások szegmensében az elmúlt év közepéig „lecsengett” árrobbanás után idén az árak stagnálnak, néhány ingatlantípusban visszaestek, míg az újlakás-piacon továbbra is keresletélénkülés tapasztalható. Ugyanakkor a stabil lakásbérleti, iroda- és üzlethelyiség-díjak mellett országosan változatlanul kedvezően alacsony föld- és erdőingatlan árak jellemzik a piacot.

Országos ingatlanár-körkép: új lakások piaca 

Az ingatlanpiacon az idei év első öt hónapjában folytatódott az egy esztendeje megindult folyamat: az építési telkek piacán az újlakás-építést és vásárlást támogató kormányzati kedvezmények hatására az egyéni vásárlók mellett felerősödött a nagy lakásszámú beruházásokra alkalmas területek iránti vállalkozói kereslet is, amely bár a korábbinál visszafogottabban, tovább növelte az árakat. A használt lakások szegmensében az elmúlt év közepéig „lecsengett” árrobbanás után idén az árak stagnálnak, néhány ingatlantípusban visszaestek, míg az újlakás-piacon továbbra is keresletélénkülés tapasztalható. Ugyanakkor a stabil lakásbérleti, iroda- és üzlethelyiség-díjak mellett országosan változatlanul kedvezően alacsony föld- és erdőingatlan árak jellemzik a piacot.

Országos ingatlanár-körkép: telekárak 

Az ingatlanpiacon az idei év első öt hónapjában folytatódott az egy esztendeje megindult folyamat: az építési telkek piacán az újlakás-építést és vásárlást támogató kormányzati kedvezmények hatására az egyéni vásárlók mellett felerősödött a nagy lakásszámú beruházásokra alkalmas területek iránti vállalkozói kereslet is, amely bár a korábbinál visszafogottabban, tovább növelte az árakat. A használt lakások szegmensében az elmúlt év közepéig „lecsengett” árrobbanás után idén az árak stagnálnak, néhány ingatlantípusban visszaestek, míg az újlakás-piacon továbbra is keresletélénkülés tapasztalható. Ugyanakkor a stabil lakásbérleti, iroda- és üzlethelyiség-díjak mellett országosan változatlanul kedvezően alacsony föld- és erdőingatlan árak jellemzik a piacot.

Félreértett vásárlók 

 

Kamarai szomszédolás 

Osztrák–magyar kamarai csúcs helyszíne volt a Hotel Intercontinental, május utolsó napján. Dr. Christoph Leitl úr, aki egy éve vezeti a 370 ezres – kötelező tagságú – Osztrák Gazdasági Kamarát, munkalátogatáson cserélt eszmét Parragh Lászlóval, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnökével, valamint Martonyi János külügy- és Matolcsy György gazdasági miniszterrel.

Új befektetési alapokat indít a Generali Alapkezelő Rt. 

A Generali-Providencia Biztosító Rt. által 20 millió forintos alaptőkével megalapított Generali Alapkezelő Rt. 2001. május 16-án kézhez kapta a PSZÁF-tól (Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete) azt a határozatot, miszerint 2001. május 28-án három zártkörű alapot indíthat.

Hajócasco a féltett árbocosokra 

Becslések szerint hazánkban csaknem ötezer kisebb-nagyobb vitorlás és két-háromezer motoros hajó szeli tavainkat és folyóinkat. Az ő biztosításukra a Generali-Providencia Biztosító Rt. új biztosítási formaként Hajócasco fantázianéven 2001. július elsejével bevezeti a Vízi Járművek Casco Biztosítását.

Első negyedéves jelentés a Hewlett Packardtól 

A Hewlett Packard amerikai számítógépgyártónak az idei első negyedévről szóló jelentésében a vártnál jóval alacsonyabb bevétel szerepel, ennek fő oka a Pitney Bowes amerikai céggel folytatott szabadalmi per.

EU: fontos az internetes biztonság 

Az internet születésénél bábáskodó Vint Cerf a napokban azt nyilatkozta, hogy szerinte az Európai Uniónak az internetes bűnözés felszámolására tett javaslatai ütköznek az unióban jelenleg is érvényben levő különböző biztonsági és titkosítási szabályozásokkal.

Indul a Bank Austria Creditanstalt AG 

A Bank Austria/Creditanstalt csoport egy projectteamet bízott meg a Bank Austria és a Creditanstalt jogi egyesüléséhez szükséges lépések előkészítésével, amelynek következtében létrejön a Bank Austria Creditanstalt AG. Az integráció előreláthatólag 2001. első félévében valósul meg. Az új struktúrával a BA/CA csoport két alapvető cél megvalósítására törekszik: a költségek további csökkentésére és a piaci ütőképesség növelésére fekteti a hangsúlyt. Ahogy a bank elnök vezérigazgatója Gerhard Randa mondja „Az integráció egy előremutató lépés.”

Tanúsítás a neten 

A TÜV Rheinland Hungária egynapos konferenciát tartott, amelynek keretében ismertette az Európai Uniós jogharmonizáció hatását a terméktanúsításra, illetve bemutatta az újonnan alakított TÜVdotCOM vállalkozást. A rendezvényre közel 100 gyártó jött el. Úgy tűnik, a magyar termékgyártás ismét magára talál.

A felgyorsulás ára 

 

A régi és az új építészet találkozik a Kálvin téren 

Budapest egy új európai metropolishoz méltó épülettel bővül. A régi és az új építészet találkozik a Kálvin téren, ahol 2001. május 30-án egy új iroda és üzletház alapkőletételére került sor.

Program az éves adatok összehasonlíthatóságára 

A KPMG számviteli tanácsadó csoportja kidolgozta a Reclass elnevezésű programot a 2000. és a 2001. évi éves beszámolók adatainak összehasonlítására. A számvitelről szóló 2000. évi C. törvény ugyanis jelentős változásokat hozott az eszközök és források értékelési szabályaiban, illetve a mérleg és az eredménykimutatás szerkezetében és felépítésében. Mivel az egymást követő évek éves beszámolóinak összehasonlíthatósága az új törvényben is változatlanul követelmény, ennek biztosítása – a formai és tartalmi változások miatt – komoly kihívás elé állítja a vállalkozásokat az idén. A Reclass a formai követelményekre kínál megoldást, segítségével gyorsabban és egyszerűbben elvégezhető a bázisadatok átsorolása – hangsúlyozta Boros Judit senior manager, a program kidolgozója.

A színek profitot hoznak 

 

Egyesületet alapítottak a Magyar Internetező Nők 

„Kik vagyunk – kérdez vissza Druzsbaczky Ildikó elnökhelyettes. – A Magyar Internetező Nők Egyesülete, röviden MINők alapító tagjai valamennyien rendszeres internethasználók, többségükben nők, de néhány férfi is megtalálható közöttünk. Olyan közösséget szeretnénk kialakítani – virtuálisan és a valós életben is –, amelyik az egyensúlyt képviseli a világ női és férfi szemszöge, feminin és maszkulin oldala között, de ahol a nők mutathatják meg elsősorban magukat. Ennek jegyében várjuk tagjaink sorába a férfiakat is.”

Az MKB kis- és középvállalati programja 

Az MKB új kis- és középvállalati stratégiájának gyakorlati megvalósítása 2000. júniusában kezdődött. Az MKB-ban az alapvetően egymilliárd forint éves árbevétel alatti cégek tartoznak a KKV ügyfélkörbe. Közepes nagyságú cégnek tekintik a 300 millió forint árbevétel feletti cégeket.

Új márkanév Magyarországon 

A nyár végére a Bank Austria Creditanstalt Hungary Rt. és a HypoVereinsbank Hungária Rt. egyesülésével létrejövő új magyar bank márkaneve HVB Hungary lesz.

Rendeződő földhivatali nyilvántartás 

Érthetetlen, hogy miért csak négy évvel ezelőtt kezdték el a földhivatalok felszerelését olyan korszerű számítógépparkkal, amely országos hálózatban dolgozza fel az adatokat. A kilencvenes években a hivatalvezetők jóformán meg sem melegedtek székükben, máris leváltották őket az elintézetlen és társadalmi közfelháborodást kiváltó ügyhátralék miatt. Pedig a számítógépes feldolgozást saját erőből senki nem tudta volna megoldani; a felettes szerv, a Földművelési Minisztérium pedig nem adott ehhez anyagi segítséget.

A Budapest Bank szerepe a támogatott hitelek kihelyezésében 

A Budapest Bankkal kapcsolatban már 1999-ben két minisztérium kijelentette, hogy a legsikeresebb volt a kormány által is támogatott hitelek folyósításában.

Lakáshitelek keresztértékesítése a K&H és az ABN AMRO között 

A Kereskedelmi és Hitelbank Rt. (K&H) és az ABN AMRO Magyar Bank Rt. (AAB)egyesülését előkészítő harmonizációs folyamat részeként immár a második termékcsalád keresztértékesítése indult el. Március eleje óta megtalálható a K&H fiókokban az ABN AMRO euró- és forint személyi kölcsön, májustól pedig a K&H piaci feltételű lakásvásárlási és jelzálogalapú személyi hitelei is szerepelnek mindkét bank kínálatában. A folyamatosan további termékekkel bővülő keresztértékesítés már a jogi egyesülés előtt megalapozza a fiókhálózatok szoros együttműködését, és elősegíti, hogy a két bank legkeresettebb termékei a lehető legtöbb helyen elérhetőek legyenek az ügyfelek számára.

Lakáshitelek keresztértékesítése a K&H és az ABN AMRO között 

A Kereskedelmi és Hitelbank Rt. (K&H) és az ABN AMRO Magyar Bank Rt. (AAB)egyesülését előkészítő harmonizációs folyamat részeként immár a második termékcsalád keresztértékesítése indult el. Március eleje óta megtalálható a K&H fiókokban az ABN AMRO euró- és forint személyi kölcsön, májustól pedig a K&H piaci feltételű lakásvásárlási és jelzálogalapú személyi hitelei is szerepelnek mindkét bank kínálatában. A folyamatosan további termékekkel bővülő keresztértékesítés már a jogi egyesülés előtt megalapozza a fiókhálózatok szoros együttműködését, és elősegíti, hogy a két bank legkeresettebb termékei a lehető legtöbb helyen elérhetőek legyenek az ügyfelek számára.

Egyre több magyar használja plasztikkártyáját külföldön 

A külföldről érkező turisták tavaly rekordösszeget – 193,5 millió USA dollárt, vagyis 58 milliárd forintot költöttek el Visa kártyájukkal Magyarországon. Ez az összeg az idegenforgalomból származó teljes tavalyi devizabevétel 17 százalékát teszi ki, és jól tükrözi, milyen kedvező hatást gyakorolnak továbbra is a hazánkat felkereső külföldiek a magyar gazdaság fejlődésére. A külföldre utazó magyar turisták ugyanezen időszak alatt 87 millió dollár értékben vásároltak Visa plasztikkártyával, ami 7 százalékkal több az előző évi értéknél.

Egyre több magyar használja plasztikkártyáját külföldön 

A külföldről érkező turisták tavaly rekordösszeget – 193,5 millió USA dollárt, vagyis 58 milliárd forintot költöttek el Visa kártyájukkal Magyarországon. Ez az összeg az idegenforgalomból származó teljes tavalyi devizabevétel 17 százalékát teszi ki, és jól tükrözi, milyen kedvező hatást gyakorolnak továbbra is a hazánkat felkereső külföldiek a magyar gazdaság fejlődésére. A külföldre utazó magyar turisták ugyanezen időszak alatt 87 millió dollár értékben vásároltak Visa plasztikkártyával, ami 7 százalékkal több az előző évi értéknél.

Hitelcsomag lehetőség 

A Budapest Bank új hitelkonstrukciót dolgozott ki, mely a banknál régóta számlát vezető kisvállalati partnerei hitel-szükségletének megoldását teszi lehetővé, és forrást biztosít azon stabil és fejlődőképes kisvállalatok számára is, akik még nem ügyfelei a banknak.

Hitelcsomag lehetőség 

A Budapest Bank új hitelkonstrukciót dolgozott ki, mely a banknál régóta számlát vezető kisvállalati partnerei hitel-szükségletének megoldását teszi lehetővé, és forrást biztosít azon stabil és fejlődőképes kisvállalatok számára is, akik még nem ügyfelei a banknak.

Gyorsjelentés az internetgazdaságról VIII. 

Fókuszban: az internet- és a kábeltelevízió-szolgáltatók

Gyorsjelentés az internetgazdaságról VIII. 

Fókuszban: az internet- és a kábeltelevízió-szolgáltatók

A Széchenyi-terv pályázatai 

 

A Széchenyi-terv pályázatai 

 

A közép-dunántúli idegenforgalmi régió fejlesztése 

A közép-dunántúli idegenforgalmi régió lemaradt a turisztikai versenyben, adottságait tekintve ugyanakkor a térség jóval többre hivatott. A Magyar Turizmus Rt. ezért átfogó turisztikai koncepció és fejlesztési program kidolgozására kérte fel a KPMG-t. A világ vegyik vezető tanácsadó cége az EconoConsult Kft.-vel közösen dolgozta ki a programot, amelyet a KPMG szakértői május közepén, Agárdon ismertettek. A koncepció olyan fejlesztéseket határoz meg, amelyek eredményeként a régió magas színvonalú szolgáltatásokat nyújthat az aktív és szabadidős, illetve az exkluzív és üzleti turizmus területén, és az európai turizmus egyik úti céljává válhat.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

Egyre jobb képet fest az ingatlanpiac

Egyre jobb képet fest az ingatlanpiac  

Tovább folytatódott az ingatlanpiaci felívelés áprilisban: a 11 200 ingatlan-adásvétel az előző hónaphoz képest 1 százalékos, éves összevetésben 65 százalékos növekedés.

Pénzszerzés

Az unió lakossági hitelprogramjai majd 200 bankfiókban lesznek elérhetőek

Az unió lakossági hitelprogramjai majd 200 bankfiókban lesznek elérhetőek 

Hőszigetelésre, nyílászáró cserére, valamint a fűtési és használati melegvíz-előállító rendszerek korszerűsítésére lehet támogatást igényelni.

Adózás

Dübörög az adóbevallási szezon, fontos részletet tisztáz a NAV

Dübörög az adóbevallási szezon, fontos részletet tisztáz a NAV 

Március 18-áig kérhették az szja-bevallási tervezetük postázását azok, akiknek nincsen KAÜ-azonosítójuk.

Jogi kisokos

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között 

Az EJEB megerősítette Olaszország jogát arra, hogy visszaszerezze az amerikai Getty Múzeumban tárolt értékes görög bronzszobrot.

Cégblog

Gyomorforgató II. kerületi étteremre csapott le a Nébih

Gyomorforgató II. kerületi étteremre csapott le a Nébih  

A vendéglátóhely tevékenységét azonnali hatállyal felfüggesztették, 50 kilogramm élelmiszert kivontak a forgalomból.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo