Hogyan maradjunk életben?

Megjelent a Piac és Profit Magazin májusi száma. A tartalomból: Inotai András a gazdaságról, Kovács László az európai adóharmonizációról, társkártyák szezonja, egészségügyi reform és a pénztárak, hogyan élik túl a kis és középvállalatok a megszorítások okozta visszaesést?

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A siker feltételei

Inkább pozitív képet rajzol a magyar gazdaság állapotáról, mint borúlátót három évvel európai uniós csatlakozásunk után Inotai András, az MTA Világgazdasági Kutatóintézet igazgatója. Hiszen a jóslatok, hogy megugrik az infláció, nőni fog a munkanélküliség, hogy tömegesen mennek csődbe kisvállalatok, ráadásul nettó befizetők leszünk, nem igazolódtak be.

Az év végére nagy valószínűséggel látványosan visszaesik az inflációs ráta, és csökken a jegybanki alapkamat. De az, hogy fönt lehet-e tartani a reform dinamikáját, csak 2008-ban dől majd el. Többek között erről is beszélt a Piac és Profitnak Inotai András, az MTA Világgazdasági Kutatóintézet igazgatója, aki szerint olyan új versenyképességi tényezők jelentek meg, mint a közigazgatás minősége, a társadalmi kohézió és a társadalom tudati állapota, mert sikeres csakis egy jövőorientált társadalom lehet. (Tovább a cikkhez...)

Mindentudó adók

Bár sok adózási kérdés a tagállamok belső ügye, az Európai Uniónak van közös adópolitikája, méghozzá azokon a területeken, ahol segítheti a közösségi politika céljainak elérését. Az Európai Bizottságnak nem áll szándékában kezdeményezni közös vállalati adókulcsok megállapítását, bizonyos fokú harmonizációra azonban szükség van az egységes belső piac jobb működése, illetve a közösségi és a nemzeti érdekek megfelelő összehangolása érdekében.

Az uniós tagországok kormányainak jogos törekvése, hogy minél több adóbevételhez jussanak, hiszen ebből működtetik az államot. Az adófizetők viszont - akár magánszemélyek, akár vállalkozások - minél kevesebbet szeretnének fizetni. Hol áll az Európai Bizottság ebben a versenyben? - tettük fel a kérdést Kovács Lászlónak, az Európai Unió adó- és vámügyi biztosának. (Tovább a cikkhez...)

Melyik lesz a befutó?

Bár az egészségügyi ellátás több területén is megvalósult már a versenyhelyzet, a finanszírozást továbbra is az Országos Egészségpénztár nyújtja. A több-biztosítós modell bevezetéséről szóló vita nem új keletű, ám az utóbbi hónapokban felerősödött, és lehet, már el is dőlt. Ennek ellenére az nem derült ki világosan, hogy a vitában melyik félnek lenne igaza. És azt sem tudni pontosan, hol lesz a helyük az egészségpénztáraknak. (Tovább a cikkhez...)

Államálló kkv-k?

Versenyben maradni - maximalizmus. És életben maradni? Három, merőben más profilú - egy informatikai, egy építőipari és egy agrárcég - vezetőjével beszélgetve találtunk egyformán szűkre méretezett "életteret".

Nem lepődtek meg beszélgetőtársaink azon, hogy számos cég vezetője fogta könyörgőre: szeretnének távol maradni a nyilvánosságtól, mert a legbanálisabb kérdésre, arra, hogy mit terveznek, sem tudnának indulatok nélkül válaszolni. (Tovább a cikkhez...)

A kártyám én vagyok

Néhány hónappal ezelőtt megjelent az első olyan magyar hitelkártya, amely egy bank és egy tévécsatorna együttműködéséből született, az Egyesült Államokban pedig már olyan is létezik, amelyre extrakedvezmény jár, ha a hálózathoz tartozó mindhárom szaküzletben vásárolunk. A közös márkajelzésű kártyák, úgy tűnik, nálunk is teret hódítanak.

Bármit is mutassanak ki az évente többször megjelenő elemzések és statisztikák, a magyar bankpiac igenis fejlett. Legalábbis, ami a kínálati oldalt illeti. A bankok ontják magukból a különféle termékeket: hiteleket, befektetési lehetőségeket, számlacsomagokat és kártyákat. Van azonban egy termékcsomag, amelyről viszonylag keveset hallani, pedig az 1999-es magyarországi bevezetése óta töretlenül emelkedik a piaci részesedése: ez pedig a közös márkajelzésű - co-branded - kártyák piaca. (Tovább a cikkhez...)

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo