"Milyen céllal látogatja az oldalt?" - tették fel a kérdést a Depo.hu szakemberei a piacteret meglátogató internetezőknek. A válaszokból kiderült, hogy a közel 150 forgalmazó termékkínálatát egy helyen bemutató oldalt a legtöbben - a megkérdezettek közel 90 százaléka - elsődlegesen tájékozódás céljából keresi fel. "Az információgyűjtés minden vállfaja - az árak összehasonlítása, az újdonságok keresése, vagy már egy konkrét termékoldalra történő visszatérés - a tényleges vásárlás "melegágyának" tekinthető" - osztja meg tapasztalatait Szabari László, a Hírek Média Depo.hu üzletágának vezetője, aki szerint éppen ezért nagyon nehéz meghúzni annak határvonalát, hogy mit tekintünk online vásárlásnak.
A Top 10-es statisztika alapján elmondható, hogy a digitális fényképezőgépek hegemóniáját megtörni látszik a GPS eszközök keresettsége, mely várhatóan az értékesítési adatokban is megmutatkozik majd.
Egyébként a Depo.hu-t ismerő internetezők háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy az online piactéren szerzett információk alapján döntött később valamilyen termék megvásárlása mellett. Mindezzel összhangban született meg az online piactér új szlogenje is: a "Depo.hu - ahol a vásárlás kezdődik" összefoglalja mindazt, ami az online piactér értékesítési folyamataira jellemző.
50 ezer forinting
A Depo.hu közreműködésével létrejövő vásárlások jellemző összege az 50 000 forintos értékhatárig tart. "Ebbe a még mindig nagyon népszerű mp3 lejátszóktól kezdve a közepes kategóriájú digitális fényképezőgépeken át egészen a számítástechnikai részegységig sok minden belefér" - mondja Szabari. Nagyjából minden századik vásárló ennek tízszeresét költi el a piactér segítségével, de hasonlóan gyakori az is, hogy 1 millió forintnál nagyobb összeggel zárul a folyamat, ami akár egy háztartás teljes multimédiás felszerelésére is elegendő.
A termékfajták tekintetében leginkább a számítástechnika és a fényképezőgépek iránt érdeklődők vásárolnak a Depo.hu segítségével. A számítástechnika egyébként nem csak a legtöbb látogatót érdekli, de ez az a termékkör, ahol legtöbbször "kerül elő" a Depo.hu ár-összehasonlító funkciója, a számítástechnika iránt érdeklődő válaszadók mondták a legnagyobb arányban, hogy a portált ár-összehasonlításra (is) használják.
A kutatás a hazai internet felhasználókra nem reprezentatív, az itt közölt eredmények azokra a válaszadókra vonatkoznak, akik legalább már egyszer jártak a Depo.hu online piac oldalain.