A legtöbben 50 ezret költenek

A Depo.hu felmérése szerint az e-boltok akkor is "dolgoznak", ha éppen nem adnak el; az online vásárlási szándék jelentős hányada ugyanis végül a kereskedő fizikailag létező boltjában realizálódik.

 "Milyen céllal látogatja az oldalt?" - tették fel a kérdést a Depo.hu szakemberei a piacteret meglátogató internetezőknek. A válaszokból kiderült, hogy a közel 150 forgalmazó termékkínálatát egy helyen bemutató oldalt a legtöbben - a megkérdezettek közel 90 százaléka - elsődlegesen tájékozódás céljából keresi fel. "Az információgyűjtés minden vállfaja - az árak összehasonlítása, az újdonságok keresése, vagy már egy konkrét termékoldalra történő visszatérés - a tényleges vásárlás "melegágyának" tekinthető" - osztja meg tapasztalatait Szabari László, a Hírek Média Depo.hu üzletágának vezetője, aki szerint éppen ezért nagyon nehéz meghúzni annak határvonalát, hogy mit tekintünk online vásárlásnak.

Depo.hu áprilisi TOP 10
A Depo.hu 10 legnépszerűbb termékének élén egy integrált GPS vevővel rendelkező kéziszámítógép, az Airis T620 végzett. Ezt a terméket valamivel több mint negyedmillióan tekintették meg az elmúlt hónapban, ami majd duplája a második helyezett digitális kamera népszerűségi indexének, a FujiFilm FinePlex S5600-as látogatottságának.
A Top 10-es statisztika alapján elmondható, hogy a digitális fényképezőgépek hegemóniáját megtörni látszik a GPS eszközök keresettsége, mely várhatóan az értékesítési adatokban is megmutatkozik majd.
Az informálódásnak többnyire konkrét vásárlás a vége, a tapasztalatok szerint olykor akár úgy, hogy a kiszemelt terméket a kereskedő fizikailag létező boltjában veszi meg a vásárló. A szigorúan vett online vásárlás esetén a megrendelés az interneten történik, a vásárló házhozszállítást kér, a számlát pedig közvetlenül a futárral, illetve ha postai megrendelésről van szó, utánvéttel rendezi.

Egyébként a Depo.hu-t ismerő internetezők háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy az online piactéren szerzett információk alapján döntött később valamilyen termék megvásárlása mellett. Mindezzel összhangban született meg az online piactér új szlogenje is: a "Depo.hu - ahol a vásárlás kezdődik" összefoglalja mindazt, ami az online piactér értékesítési folyamataira jellemző.

50 ezer forinting

A Depo.hu közreműködésével létrejövő vásárlások jellemző összege az 50 000 forintos értékhatárig tart. "Ebbe a még mindig nagyon népszerű mp3 lejátszóktól kezdve a közepes kategóriájú digitális fényképezőgépeken át egészen a számítástechnikai részegységig sok minden belefér" - mondja Szabari. Nagyjából minden századik vásárló ennek tízszeresét költi el a piactér segítségével, de hasonlóan gyakori az is, hogy 1 millió forintnál nagyobb összeggel zárul a folyamat, ami akár egy háztartás teljes multimédiás felszerelésére is elegendő.

A termékfajták tekintetében leginkább a számítástechnika és a fényképezőgépek iránt érdeklődők vásárolnak a Depo.hu segítségével. A számítástechnika egyébként nem csak a legtöbb látogatót érdekli, de ez az a termékkör, ahol legtöbbször "kerül elő" a Depo.hu ár-összehasonlító funkciója, a számítástechnika iránt érdeklődő válaszadók mondták a legnagyobb arányban, hogy a portált ár-összehasonlításra (is) használják.

A kutatás háttere
A Depo.hu elektronikus piactér megbízásából a KutatóCentrum által 2007 elején készített online kutatásban közel 15 ezren vettek részt. A kutatási kérdőívre mutató linket a Hírek Média portfoliójába tartozó médiafelületeken helyezték el, így a kitöltők közel kétharmada ismerte a Depo.hu elektronikus piacteret.
A kutatás a hazai internet felhasználókra nem reprezentatív, az itt közölt eredmények azokra a válaszadókra vonatkoznak, akik legalább már egyszer jártak a Depo.hu online piac oldalain.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo