A legtöbben 50 ezret költenek

A Depo.hu felmérése szerint az e-boltok akkor is "dolgoznak", ha éppen nem adnak el; az online vásárlási szándék jelentős hányada ugyanis végül a kereskedő fizikailag létező boltjában realizálódik.

 "Milyen céllal látogatja az oldalt?" - tették fel a kérdést a Depo.hu szakemberei a piacteret meglátogató internetezőknek. A válaszokból kiderült, hogy a közel 150 forgalmazó termékkínálatát egy helyen bemutató oldalt a legtöbben - a megkérdezettek közel 90 százaléka - elsődlegesen tájékozódás céljából keresi fel. "Az információgyűjtés minden vállfaja - az árak összehasonlítása, az újdonságok keresése, vagy már egy konkrét termékoldalra történő visszatérés - a tényleges vásárlás "melegágyának" tekinthető" - osztja meg tapasztalatait Szabari László, a Hírek Média Depo.hu üzletágának vezetője, aki szerint éppen ezért nagyon nehéz meghúzni annak határvonalát, hogy mit tekintünk online vásárlásnak.

Depo.hu áprilisi TOP 10
A Depo.hu 10 legnépszerűbb termékének élén egy integrált GPS vevővel rendelkező kéziszámítógép, az Airis T620 végzett. Ezt a terméket valamivel több mint negyedmillióan tekintették meg az elmúlt hónapban, ami majd duplája a második helyezett digitális kamera népszerűségi indexének, a FujiFilm FinePlex S5600-as látogatottságának.
A Top 10-es statisztika alapján elmondható, hogy a digitális fényképezőgépek hegemóniáját megtörni látszik a GPS eszközök keresettsége, mely várhatóan az értékesítési adatokban is megmutatkozik majd.
Az informálódásnak többnyire konkrét vásárlás a vége, a tapasztalatok szerint olykor akár úgy, hogy a kiszemelt terméket a kereskedő fizikailag létező boltjában veszi meg a vásárló. A szigorúan vett online vásárlás esetén a megrendelés az interneten történik, a vásárló házhozszállítást kér, a számlát pedig közvetlenül a futárral, illetve ha postai megrendelésről van szó, utánvéttel rendezi.

Egyébként a Depo.hu-t ismerő internetezők háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy az online piactéren szerzett információk alapján döntött később valamilyen termék megvásárlása mellett. Mindezzel összhangban született meg az online piactér új szlogenje is: a "Depo.hu - ahol a vásárlás kezdődik" összefoglalja mindazt, ami az online piactér értékesítési folyamataira jellemző.

50 ezer forinting

A Depo.hu közreműködésével létrejövő vásárlások jellemző összege az 50 000 forintos értékhatárig tart. "Ebbe a még mindig nagyon népszerű mp3 lejátszóktól kezdve a közepes kategóriájú digitális fényképezőgépeken át egészen a számítástechnikai részegységig sok minden belefér" - mondja Szabari. Nagyjából minden századik vásárló ennek tízszeresét költi el a piactér segítségével, de hasonlóan gyakori az is, hogy 1 millió forintnál nagyobb összeggel zárul a folyamat, ami akár egy háztartás teljes multimédiás felszerelésére is elegendő.

A termékfajták tekintetében leginkább a számítástechnika és a fényképezőgépek iránt érdeklődők vásárolnak a Depo.hu segítségével. A számítástechnika egyébként nem csak a legtöbb látogatót érdekli, de ez az a termékkör, ahol legtöbbször "kerül elő" a Depo.hu ár-összehasonlító funkciója, a számítástechnika iránt érdeklődő válaszadók mondták a legnagyobb arányban, hogy a portált ár-összehasonlításra (is) használják.

A kutatás háttere
A Depo.hu elektronikus piactér megbízásából a KutatóCentrum által 2007 elején készített online kutatásban közel 15 ezren vettek részt. A kutatási kérdőívre mutató linket a Hírek Média portfoliójába tartozó médiafelületeken helyezték el, így a kitöltők közel kétharmada ismerte a Depo.hu elektronikus piacteret.
A kutatás a hazai internet felhasználókra nem reprezentatív, az itt közölt eredmények azokra a válaszadókra vonatkoznak, akik legalább már egyszer jártak a Depo.hu online piac oldalain.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo