bio

2050, agrár, bio, biogazdálkodás, felár, globális népesség, jövő, klímaváltozás, környezetbarát, mezőgazdaság, népességnövekedés, nyereség, organikus, profit, terméshozam, vízszennyezés

Elhozza a biotermelés aranykorát a Monsanto megabírsága?

Kriston László

Rákkeltőnek mondta ki a kaliforniai bíróság a Monsanto glifozát tartalmú Roundup növényvédő szerét. Ez a harmadik ilyen per. Az ügy hatására vajon csökkenhet-e a vegyszer termelés az agráriumban? És a globális népesség növekedése mellett célszerű-e egyáltalán átállni a biotermelésre? El tudunk látni 9,6 milliárd embert bioterméssel 2050-ben?

Tovább olvasom »
alapanyag, bio, cellulóz, divat, hínár, innováció, ökológiai lábnyom, öltözék, öltözet, polimer, ruha, ruhagyár

Hínárból készült ruha a zöld divatipar új reménysége

Kriston László

A divatipar sok mesterséges anyagot használ. A műszálas ruhák elterjedtsége azonban felkeltette a természetes alapanyagok iránti igényt: komposztálható ruhák kellenek, hogy csökkenjen a szektor ökolábnyoma, mert túl sok poliészter-mikrorost szennyezi vizeinket a mosás után, és iszonyú mennyiségű kemikáliát ömlesztenek a természetbe a ruhagyárakból is.

Tovább olvasom »
bio, fogyasztói bizalom, foygasztói szokások, kiskereskedelem, minőség

A magyarok szívéhez a minőség, az ár és 13 év a kulcs

piacesprofit.hu

Szinte pontosan ugyanannyian választanak tudatosan az egészségvédő termékek közül, mint ahányan nem – derült ki a Béres Gyógyszergyár kutatásából. Bár a döntő többség számára fontos a minőség, ez gyakran mégsem érvényesül a vásárlásnál, hiszen a fogyasztók 45 százaléka, azaz majdnem a fele, nem tudatosan választ a kínálatból.

Tovább olvasom »
bio, kisüzemi sör, vásári megjelenés

Sörsiker az “őshazában”

piacesprofit.hu

A magyar biosör volt az egyik meghatározó, látogatókat csalogató termék a 21 kiállítót felvonultató magyar közösségi standon a február közepén nyílt nürnbergi Biofach organikus élelmiszeripari és kozmetikai vásáron.

Tovább olvasom »
bio, biogazdálkodás, biotermék

Itthon még döcög a jövő üzlete

Kolossa Katalin

A termeléstől a piacra jutáson át a fogyasztásig szinte mindenütt megoldásra váró problémák sorakoznak a hazai ökológiai gazdálkodás területén. A nehézség ellenére mégis nagy lehetőségek rejlenek a biotermelésben, amely a világ legdinamikusabban fejlődő mezőgazdasági rendszere, és az így előállított termékek fogyasztása is meredeken nő. Magyarország adottságai kiválóak ahhoz, hogy végre teljes lendülettel beszálljon a versenybe.

Tovább olvasom »
bio, biogazdálkodás, biotermék, fenntartható fejlődés, fenntartható gazdaság, zöld termék

Megéri zöldbe vágni!

Sebők Orsolya

Elvileg sikerre számíthatnak azok a vállalkozások, amelyek a fenntarthatóra nyitott, egészséges életre érzékeny vevőket célozzák, mégis viszonylag kevesen használják ki ezt az üzleti lehetőséget.

Tovább olvasom »
bio, cafeteria 2013, fenntartható fejlődés, magazin, önbizalom, orosz piac

Bio, a jövő biznisze

piacesprofit.hu

A novemberi Piac&Profit bizonyos értelemben rendhagyó szám: az érdekes sztorik és a kis- és középvállalatok gyakorlati működését segítő szakértői cikkek jelentős része a fenntarthatóságra koncentrál, hiszen közeleg a harmadik Magyar Fenntarthatósági Csúcs időpontja.

Tovább olvasom »
bio, bioüzemanyag, fenntartható fejlődés, fenntarthatóság

Fából is lehet biodízel

PP/MTI

Mintegy 300 millió éve, meglehetősen hirtelen befejeződött a kőszén felhalmozódása. A kutatók úgy vélekednek, hogy ezért a fehérrothadást okozó gombák okolhatók, az általuk termelt enzim ugyanis elbontja a kőszénképződéshez szükséges lignint – a felismerés elvezethet egy olyan eljáráshoz, amellyel akár fából is nyerhető dízelüzemanyag.

Tovább olvasom »
bio, biotermék, bor, eu

Megkülönböztetik a bioborokat

PP/MTI

Az idei szürettől az Európai Unióban feltüntethetik a bortermelők termékeiken az “ökológiai bor” kifejezést, ha megfelelnek az előírásoknak. Tilos például a szorbinsav használata és a kéntelenítés.

Tovább olvasom »