Sörsiker az "őshazában"

A magyar biosör volt az egyik meghatározó, látogatókat csalogató termék a 21 kiállítót felvonultató magyar közösségi standon a február közepén nyílt nürnbergi Biofach organikus élelmiszeripari és kozmetikai vásáron.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:sxc

A huszonötödik alkalommal megrendezett nemzetközi eseményen 80 ország 2235 kiállítója közül 9 főzde jelent meg biosörökkel, de nagyon gyorsan elterjedt a magyar biosör híre, kóstolásának lehetősége a 25. Biofach látogatói között. A kiállítók néha nem is tudták olyan gyorsan tölteni a féldecis poharakat, mint amennyien sorban álltak érte, végül majdnem 2000 pohárnyi fogyott – számolt be az Alakor sikeréről a terméket és az alapanyagot is előállító Körös-Maros Biofarm Kft. fejlesztési igazgatója.

Várhelyi Zoltán hozzátette, a biosörök kínálata a tavalyihoz hasonlóan idén is igen erős volt. (Egyértelmű trend, hogy érdemes a bioüzletbe vágni.) A közel 30 féle sör közül, amit a vásáron megjelenő kilenc sörfőzde kóstoltatott, mindössze három készült olyan ősi gabonafélékből, mint a tönköly, a tönke vagy az alakor búza. A kelet-európai térségből egyedül a magyar standon lehetett biosört találni, a méretében egyébként jóval nagyobb román, ukrán és más közösségi standokon a hagyományos tej-, vagy gyümölcsalapú termékek domináltak, egyáltalán nem találtunk söröket.

A sörfogyasztás általában kulturális és szubkulturális kötődést is jelent, ezért a magyar Alakor bevezetésének a német, illetve más környező piacokra nincs sok realitása – mutatott rá a szakember. Az előállítási technológia korlátjai és a kis gyártási mennyiség, valamint a viszonylag rövid szavatossági idő miatt először a hazai piaci terítést kell hatékonyan megszervezni, kiépíteni. Ennek ellenére jó érzés volt szembesülni a látogatók pozitív visszajelzéseivel, elismerő véleményükkel – összegzett Várhelyi Zoltán.

A komplex értékesítés segítheti a kis sörfőzdéket
Egyre népszerűbbek és egyre inkább szem elé kerülnek a kisüzemi sörök a magyar piacon. Ha a sör is gasztronómiai értékkel bír, egy olyan réspiacot célozhatnak meg a készítői, ahol a kicsiknek is van esélyük. A fesztiválok mellett mára kifejezetten a kézműves sörökre „szakosodott” vendéglátóhelyek is létrejöttek, de van még hova fejlődni. A kisüzemi főzdék helyzetét jelentősen könnyíti a „sörös nagyhatalmakra” jellemző szabályozáshoz hasonló elvek átvétele. Itt olvashat tovább.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo