Sörsiker az "őshazában"

A magyar biosör volt az egyik meghatározó, látogatókat csalogató termék a 21 kiállítót felvonultató magyar közösségi standon a február közepén nyílt nürnbergi Biofach organikus élelmiszeripari és kozmetikai vásáron.

Kép:sxc

A huszonötödik alkalommal megrendezett nemzetközi eseményen 80 ország 2235 kiállítója közül 9 főzde jelent meg biosörökkel, de nagyon gyorsan elterjedt a magyar biosör híre, kóstolásának lehetősége a 25. Biofach látogatói között. A kiállítók néha nem is tudták olyan gyorsan tölteni a féldecis poharakat, mint amennyien sorban álltak érte, végül majdnem 2000 pohárnyi fogyott – számolt be az Alakor sikeréről a terméket és az alapanyagot is előállító Körös-Maros Biofarm Kft. fejlesztési igazgatója.

Várhelyi Zoltán hozzátette, a biosörök kínálata a tavalyihoz hasonlóan idén is igen erős volt. (Egyértelmű trend, hogy érdemes a bioüzletbe vágni.) A közel 30 féle sör közül, amit a vásáron megjelenő kilenc sörfőzde kóstoltatott, mindössze három készült olyan ősi gabonafélékből, mint a tönköly, a tönke vagy az alakor búza. A kelet-európai térségből egyedül a magyar standon lehetett biosört találni, a méretében egyébként jóval nagyobb román, ukrán és más közösségi standokon a hagyományos tej-, vagy gyümölcsalapú termékek domináltak, egyáltalán nem találtunk söröket.

A sörfogyasztás általában kulturális és szubkulturális kötődést is jelent, ezért a magyar Alakor bevezetésének a német, illetve más környező piacokra nincs sok realitása – mutatott rá a szakember. Az előállítási technológia korlátjai és a kis gyártási mennyiség, valamint a viszonylag rövid szavatossági idő miatt először a hazai piaci terítést kell hatékonyan megszervezni, kiépíteni. Ennek ellenére jó érzés volt szembesülni a látogatók pozitív visszajelzéseivel, elismerő véleményükkel – összegzett Várhelyi Zoltán.

A komplex értékesítés segítheti a kis sörfőzdéket
Egyre népszerűbbek és egyre inkább szem elé kerülnek a kisüzemi sörök a magyar piacon. Ha a sör is gasztronómiai értékkel bír, egy olyan réspiacot célozhatnak meg a készítői, ahol a kicsiknek is van esélyük. A fesztiválok mellett mára kifejezetten a kézműves sörökre „szakosodott” vendéglátóhelyek is létrejöttek, de van még hova fejlődni. A kisüzemi főzdék helyzetét jelentősen könnyíti a „sörös nagyhatalmakra” jellemző szabályozáshoz hasonló elvek átvétele. Itt olvashat tovább.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo