Sörsiker az "őshazában"

A magyar biosör volt az egyik meghatározó, látogatókat csalogató termék a 21 kiállítót felvonultató magyar közösségi standon a február közepén nyílt nürnbergi Biofach organikus élelmiszeripari és kozmetikai vásáron.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:sxc

A huszonötödik alkalommal megrendezett nemzetközi eseményen 80 ország 2235 kiállítója közül 9 főzde jelent meg biosörökkel, de nagyon gyorsan elterjedt a magyar biosör híre, kóstolásának lehetősége a 25. Biofach látogatói között. A kiállítók néha nem is tudták olyan gyorsan tölteni a féldecis poharakat, mint amennyien sorban álltak érte, végül majdnem 2000 pohárnyi fogyott – számolt be az Alakor sikeréről a terméket és az alapanyagot is előállító Körös-Maros Biofarm Kft. fejlesztési igazgatója.

Várhelyi Zoltán hozzátette, a biosörök kínálata a tavalyihoz hasonlóan idén is igen erős volt. (Egyértelmű trend, hogy érdemes a bioüzletbe vágni.) A közel 30 féle sör közül, amit a vásáron megjelenő kilenc sörfőzde kóstoltatott, mindössze három készült olyan ősi gabonafélékből, mint a tönköly, a tönke vagy az alakor búza. A kelet-európai térségből egyedül a magyar standon lehetett biosört találni, a méretében egyébként jóval nagyobb román, ukrán és más közösségi standokon a hagyományos tej-, vagy gyümölcsalapú termékek domináltak, egyáltalán nem találtunk söröket.

A sörfogyasztás általában kulturális és szubkulturális kötődést is jelent, ezért a magyar Alakor bevezetésének a német, illetve más környező piacokra nincs sok realitása – mutatott rá a szakember. Az előállítási technológia korlátjai és a kis gyártási mennyiség, valamint a viszonylag rövid szavatossági idő miatt először a hazai piaci terítést kell hatékonyan megszervezni, kiépíteni. Ennek ellenére jó érzés volt szembesülni a látogatók pozitív visszajelzéseivel, elismerő véleményükkel – összegzett Várhelyi Zoltán.

A komplex értékesítés segítheti a kis sörfőzdéket
Egyre népszerűbbek és egyre inkább szem elé kerülnek a kisüzemi sörök a magyar piacon. Ha a sör is gasztronómiai értékkel bír, egy olyan réspiacot célozhatnak meg a készítői, ahol a kicsiknek is van esélyük. A fesztiválok mellett mára kifejezetten a kézműves sörökre „szakosodott” vendéglátóhelyek is létrejöttek, de van még hova fejlődni. A kisüzemi főzdék helyzetét jelentősen könnyíti a „sörös nagyhatalmakra” jellemző szabályozáshoz hasonló elvek átvétele. Itt olvashat tovább.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo