A válság miatt nem kell a bio

 Tavaly még minden korábbinál nagyobb, összesen hatmilliárd euró árbevételt értek el az élelmiszer-termelői szektor 5 százalékát képviselő biotermelők. A fejlődés üteme azonban már 2008-ban lassult, az éves szintű 10 százalékos bővülés elmaradt a korábbi években megszokottól.

Főként sajtokból és pékáruból maradt több a bioboltok polcain, és a zöldség is kevésbé fogyott jól tavaly, a visszaesést azonban ellensúlyozta a húsok, kolbászféleségek és a tojás forgalmának növekedése. A gazdasági válság elmélyülésével párhuzamosan aztán idén január és július között valamennyi termékcsoportban visszaesés ment végbe a GfK piackutató cég felmérése szerint. A vizsgálat során 30 ezer német háztartás fogyasztási szokásait vizsgálták. Alig van olyan ágazat Németországban, amely a biotermeléshez hasonló felfutást produkált az ezredforduló óta, most azonban "mintha a fogyasztók kissé belefáradtak volna az ökológiailag tudatos vásárlásba" - mondta Helmut Hübsch kutatásvezető.

Az előállítás módjától függetlenül 2,4 százalékkal kevesebb élelmiszer kelt el a német üzletekben az év első felében 2008 azonos időszakához képest, a bioélelmiszerek 4 százalékos forgalomcsökkenése tehát igen komoly visszaesés - mondta a GfK munkatársa a Süddeutsche Zeitung című lapnak. A jelenség pontos okai még nem teljesen világosak. Annyi biztos, hogy a biotermékek minőségéről megjelenő beszámolók szerepe fontos. A vezető független fogyasztóvédelmi szervezet, a Stiftung Warentest például kimutatta, hogy a bioélelmiszerek drágábbak, de nem feltétlenül magasabb minőségűek a "hagyományos", ipari módszerekkel előállított élelmiszereknél. A vizsgálat szerint a biotermékek 30 százaléka csupán kielégítő vagy kifogásolható minőségű.

A gazdasági válság hatása sem elhanyagolható; sok család a jelenlegi körülmények között inkább az olcsóbb termékeket választja, és összességében is kevesebbet költenek a német fogyasztók élelmiszerre, mint a válság előtt - mondta a szakember.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo