A válság miatt nem kell a bio

 Tavaly még minden korábbinál nagyobb, összesen hatmilliárd euró árbevételt értek el az élelmiszer-termelői szektor 5 százalékát képviselő biotermelők. A fejlődés üteme azonban már 2008-ban lassult, az éves szintű 10 százalékos bővülés elmaradt a korábbi években megszokottól.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Főként sajtokból és pékáruból maradt több a bioboltok polcain, és a zöldség is kevésbé fogyott jól tavaly, a visszaesést azonban ellensúlyozta a húsok, kolbászféleségek és a tojás forgalmának növekedése. A gazdasági válság elmélyülésével párhuzamosan aztán idén január és július között valamennyi termékcsoportban visszaesés ment végbe a GfK piackutató cég felmérése szerint. A vizsgálat során 30 ezer német háztartás fogyasztási szokásait vizsgálták. Alig van olyan ágazat Németországban, amely a biotermeléshez hasonló felfutást produkált az ezredforduló óta, most azonban "mintha a fogyasztók kissé belefáradtak volna az ökológiailag tudatos vásárlásba" - mondta Helmut Hübsch kutatásvezető.

Az előállítás módjától függetlenül 2,4 százalékkal kevesebb élelmiszer kelt el a német üzletekben az év első felében 2008 azonos időszakához képest, a bioélelmiszerek 4 százalékos forgalomcsökkenése tehát igen komoly visszaesés - mondta a GfK munkatársa a Süddeutsche Zeitung című lapnak. A jelenség pontos okai még nem teljesen világosak. Annyi biztos, hogy a biotermékek minőségéről megjelenő beszámolók szerepe fontos. A vezető független fogyasztóvédelmi szervezet, a Stiftung Warentest például kimutatta, hogy a bioélelmiszerek drágábbak, de nem feltétlenül magasabb minőségűek a "hagyományos", ipari módszerekkel előállított élelmiszereknél. A vizsgálat szerint a biotermékek 30 százaléka csupán kielégítő vagy kifogásolható minőségű.

A gazdasági válság hatása sem elhanyagolható; sok család a jelenlegi körülmények között inkább az olcsóbb termékeket választja, és összességében is kevesebbet költenek a német fogyasztók élelmiszerre, mint a válság előtt - mondta a szakember.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo