Vállalkozási hajlandóság cikkek
Ha vállalkozni akarsz, most megdob az állam 4,5 millióval
Hiába szeretne vállalkozást indítani a magyarok túlnyomó többsége, csak töredékük mer belevágni, mert tartanak a kudarctól. Pedig egy friss pályázati programnak köszönhetően minden korábbinál kedvezőbb feltételek mellett lehet belevágni az új életbe.
Tényleg csak pénz kell a magyarnak, hogy vállalkozzon?
Bár a mondás úgy tartja, hogy az első lépés a legnehezebb, úgy tűnik, hogy a vállalkozások esetében ez mégsem teljesen igaz. Azonban érdemes lehet minél jobban kidolgozni az üzleti elképzelést, mivel annál könnyebben és gördülékenyebben sikerülhet nemcsak beindítani, de működtetni is a vállalkozást – nem is beszélve a menet közbeni változtatások adminisztrációs és anyagi terheiről.
Vannak magyar szabadúszók, de nem tudjuk mennyien
Magyarországon az elmúlt négy évben negyedével nőtt az egyéni vállalkozók száma, vagyis ma már minden tizedik munkavállaló ebben a foglalkoztatási formában dolgozik. A tendencia világszintű, ami magával vonja a coworking irodák számának ugrásszerű növekedését is.
Ötletből nincs hiány, a bátorság hiányzik
Kreativitás, pénz és bátorság. A magyar fiatalok szerint sorrendben ez a három dolog szükségeltetik egy sikeres vállalkozás elindításához Magyarországon. Kreatív ötletekből nincs hiány, ám a bátorság a legtöbb magyar fiatalból hiányzik és sokan bizonytalanok abban is, honnan szerezzék meg az induláshoz szükséges tőkét – derül ki a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő megbízásából a Pulzus által készített reprezentatív felmérésből.
Ötlete az van a magyaroknak
Lenne üzleti ötletünk és akár szabadidőnkből is szívesen áldoznánk, ám a kockázatvállalás és a kezdő tőke hiánya hátráltat leginkább bennünket, magyarokat abban, hogy saját vállalkozásba kezdjünk – derült ki a Gfk Hungária által végzett Amway felmérésből.
Fokozni kell a vállalkozási hajlandóságot
Együttműködési megállapodást ír alá a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) és a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány (BVK), hogy közösen segítsék a fiatalok vállalkozóvá válását, a hazai vállalkozói kultúra fejlesztését.
Saját Erőből: kreatív fiataloknak nyújtanak támogatást
A hazánkban élő, harmadik országból származó tehetséges, kreatív fiataloknak nyújt támogatást vállalkozói terveik megvalósításában a Saját Erőből 3.0 edukációs és mentorprogram. Az idén harmadik alkalommal megszervezett program számos innovatív vállalkozói ötlet megvalósulásához járult hozzá.
De mi köze a felsőoktatásnak a vállalkozásfejlesztéshez?
Mit tehet a felsőoktatás a vállalkozási hajlandóság növelése érdekében? A kutatások szerint sokat, de nem pont úgy, ahogyan eddig tette. A BGE tudományos konferenciáján felszólaló nemzetközi szakemberek szerint a valós eredményekhez a praktikus tudásátadás helyett a gondolkodásmód megváltoztatására és a kapcsolatépítésre érdemes koncentrálni.
2016 sem hozta el a rendszerváltást a cégeknél
Az elmúlt év sem hozott trendfordulót a fiatal generáció cégalapítási kedvében. Noha közel 10 ezer új vállalkozást jegyeztek be a 18-40 év közöttiek, de az idősebb korosztály továbbra is magasan felülreprezentált az üzleti életben. Kovács Patrik, a FIVOSZ elnöke arra figyelmeztet, hogy a generációváltás a hazai kis és közepes vállalatok harmadánál a legégetőbb probléma lesz öt éven belül.
A Kavosz is aggódik a generációváltás miatt
Felmerült egy, a fiatalok vállalkozóvá válását elősegítő program indításának lehetősége - mondta Krisán László, a Széchenyi Kártya programot koordináló Kavosz Zrt. vezérigazgatója szerdán az M1 aktuális csatornán. Az ok, hogy nem látja, „miképp történik meg” a generációváltás.
Több cég élheti túl ezt az évet
Bár még nincs vége az évnek, a 2015-ös cégalapítási számokat úgy tűnik, sikerül majd felülmúlni 2016-ban. Kevesebb céget is számoltak fel, úgy tűnik lassan konszolidálódik a magyar cégvilág.
Még több fiatal lehet vállalkozó
Tovább-bővült azok köre, akik támogatást vehetnek igénybe első vállalkozásuk beindításához. A fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása projekt keretében 3 millió forint vissza nem térítendő támogatásban is részesülhetnek a pályázók.
Így vállalkozunk mi: kitartásban a csúcson vagyunk
Bár a sikerhez sokszor nehéz út vezet, egyre többen állunk saját lábra. Világszerte erősödik a vállalkozói kedv és mi, magyarok is optimistábbak vagyunk: 10-ből 4-en vállalkoznánk, leginkább azért, mert függetlenségre vágyunk.
Lett 19 ezer új cég és ez nem rekord
Hat százalékkal növekedett az új cégek száma Magyarországon, ezzel szeptember végéig már több mint 19 ezer új vállalkozás kezdte meg működését. A legnépszerűbb ágazat az építőipar, ahol az új cégek száma 18 százalékkal növekedett a tavalyi évhez képest. A cégmegszűnések száma még mindig nagyon magas, ezért a működő cégek száma továbbra is csökkenő tendenciát mutat.
Ki lesz az év fiatal vállalkozója?
A FIVOSZ nyolcadik alkalommal hirdeti meg az Országos Fiatal Vállalkozói Díjat. A fiatal vállalkozók legnagyobb presztízsű magyarországi díjára a 18 és 40 év közötti, saját vállalkozással bíró természetes személyek jelentkezhetnek, illetve jelölhetők 2016. november 13-ig.
A saját vállalkozást akarnak a tanulók
A végzős hallgatók ötöde külföldre menne dolgozni, míg az itthon maradók töredéke vállalna vidéken munkát – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Karrierterv kutatásából. A megkérdezett egyetemisták többsége a saját vállalkozás létrehozását tartja a legvonzóbb jövőképnek.
A cégek harmada bezárhat: több vállalkozó kell
Sokkal több vállalkozó fiatalra lenne szükség Magyarországon a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének (Fivosz) elnöke szerint. Kovács Patrik az M1 aktuális csatornán hétfőn elmondta, hogy a kis- és középvállalkozások több mint harmada megszűnhet a következő 6 évben.
Így növelhetnék az egyetemisták a GDP-t
Mérhető GDP-növekedést és társadalmi fejlődést hozna szakemberek szerint, ha a magyar egyetemisták körében emelkedne a most drasztikusan alacsony vállalkozási hajlandóság.
Így lehet Budapest startup-központ
Ambiciózus célokat fogalmaz meg a digitális fejlesztési program, azonban Magyarország a sikeres startupok ellenére is még csak kis pont a világ startup-térképén. A helyzet javításához, a vállalkozási hajlandóság ösztönzésére, az angyalbefektetők támogatására, és a női szerepvállalás erősítésére lenne szükség.
Júliusban nem szeret vállalkozni a magyar
Minden idők egyik leggyengébb hónapja volt 2016 júliusa a cégalapítások szempontjából. 1844 új céget alapítottak a hónapban, ami 13 százalékkal kevesebb az előző év azonos időszakához képest, júniushoz viszonyítva pedig 28 százalékos visszaesést jelent – derül ki az Opten céginformációs szolgáltató elemzéséből.
Hipp-hopp, lett 13 ezer új cég
Több mint 13 ezer új céget alapítottak Magyarországon 2016 első félévében, ami 7,6 %-os növekedést jelent előző év azonos időszakához képest. Ezzel párhuzamosan a megszűnő vállalkozások száma 5,7 %-os csökkenéssel meghaladta a 24,5 ezret – derül ki az Opten céginformációs szolgáltató adataiból.
Meglepő, de szinte minden magyarban ott a vállalkozó
Örvendetes hír, hogy emelkedett a vállalkozási hajlandóság a magyar lakosság körében. A magyarok közel fele (48%) érez magában ugyanis kedvet egy önálló cég indításához, vagy ahhoz, hogy betársuljon egy már meglévő vállalkozásba – derül ki a Budapest Bank reprezentatív kutatásából. A felmérés eredményeiből jól látszik, hogy a többség optimista, bízik abban, hogy vállalkozása a közeljövőben megvalósulhat (54%), minden negyedik válaszadó pedig már tényleges ötlettel is rendelkezik. A kutatás rávilágított arra is, hogy átlagosan a vállalkozás beindításhoz szükséges anyagi erőforrás mintegy harmadát (35%) fedeznék önerőből a megkérdezettek, banki kölcsönt pedig negyedük venne igénybe.
Most már aggasztó a bizalom hiánya
Áprilisban újra beindult a cégbíróság, új cégtörlési rekordot beállítva. Szakemberek szerint a magyar cégvilág tisztulása egyáltalán nem baj, viszont most már aggasztó, hogy mennyire alacsony az induló cégek száma, mennyire padlón van a vállalkozói bizalom.
A vállalkozás férfimeló?
Jellemzően a diplomás, alkalmazottként dolgozó férfiak fognának bele saját vállalkozásba, a fiatalok körében magasabb a vállalkozási hajlandóság, és már nem kockázatkerülésből nem indítanak saját vállalkozást.
Gyerekbank hitelez a 10 éves a üdítőmogulnak
Csodagyerekek nemcsak a művészetben, a showbizniszben és a tudományban vannak. Az üzleti életben is felbukkannak. A coloradói Jack Bonneau 10 évesen már limonádéértékesítő hálózatot épít.
A fiúk vállalkoznának, a lányok nonprofitban utaznak
A lányok körében népszerűek az orvostudományi és művészeti képzések, szívesebben dolgoznának a nonprofit szférában, és fontos feltétel számukra a jó munkahelyi környezet. A fiúk az informatikai és műszaki szektorok iránt érdeklődnek, 60 százalékuk pedig szívesen indítana saját vállalkozást az iskolai évek után.
Vállalkozót faragnának a fiatalokból
Elindult a fiatalok vállalkozóvá válását segítő program a közép-magyarországi régióban az Ifjúsági Garancia Rendszer keretében. A Vállalkozz itthon, fiatal! elnevezésű projekt célja új egyéni vagy mikrovállalkozás indítását tervező, vállalkozói szemléletű 25 év alatti fiatalok felkészítése saját vállalkozásuk indítására, valamint pénzügyi támogatás nyújtása a vállalkozás induló költségeihez.
Építsen karriert a hobbijából!
A hobbijából szeretne megélni? Szeretné kézbe venni saját karrierjének alakulását? Mielőtt belevágna a saját üzlet kialakításába és feladja a napi munkáját, győződjön meg róla, hogy álmai reális bevételt is tudnak termelni, ha saját főnöke lesz. Gyermekkori vágyainkat álomszerű megélni, évekig szövögetett terveinket jó látni, ahogy valósággá válnak. De ahhoz, hogy ez a lufi nehogy kipukkadjon, fogadjunk meg néhány jó tanácsot.
Az átlagbér háromszorosát szeretnék a diákok
A fiatalok számára már az első munkahely kiválasztásánál is a legfontosabb szempont a magas fizetés: 235 000 forintos nettó bért már elfogadhatónak tartanak, de kifejezetten elégedettek átlagosan 350 000 forint körüli összeggel lennének. A fiatalok gondolnak a jövőre is, a tavalyi évhez képest 10%-kal nőtt a takarékoskodó diákok aránya. Nőtt a vállalkozás iránti érdeklődés a középiskolások körében, a diákok közel kétharmada szívesen indítana saját vállalkozást a jövőben. A vállalkozói létben motiváló szempont számukra a rugalmas munkaidő és a potenciálisan elérhető, az átlagosnál magasabb kereset – derül ki a Provident Pénzügyi Zrt. által működtetett Családi Kasszasikerek Program 16-18 éves középiskolás diákok körében végzett reprezentatív kutatásából.
Van, amit érdemes lenne eltanulnunk a bevándorlóktól
Egy csomaggal nekivágni az ismeretlennek, átkelni sivatagokon és tengereken egy jobb élet reményében, készen állni bármilyen kellemetlenségre, olyan habitust kíván, ami egy sikeres vállalkozó legfontosabb ismertetőjegyeit viseli magán. Elszántságot, bátorságot és kezdeményezőkészséget.
Vállalkozna a magyar – ha tehetné
Világszerte gazdasági húzóágazattá vált az elmúlt években a közvetlen értékesítés. Közel 100 millió ember egészíti ki ebből a jövedelmét, vagy dolgozik teljes állásban ezen a területen – derül ki a Közvetlen Értékesítők Szövetsége Világszervezetének (WFDSA) tavalyi évről készült elemzéséből.
Keresik az év fiatal vállalkozóját
A FIVOSZ hetedik alkalommal hirdeti meg az Országos Fiatal Vállalkozói Díjat. Már várják azoknak a vállalkozóknak a jelentkezését, akik fiatal koruk ellenére sikeresek a gazdasági életben, és jó példaként szolgálhatnak társaik számára.
Egyre kevesebben vállalkoznak
Drasztikusan csökken az újonnan alapított társas vállalkozások száma, áll a Bisnode nemzetközi cégminősítő elemzésében. Egyre kevesebben gondolják, hogy cégalapítással stabil jövedelmet tudnak elérni.
Jó kapcsolatok kellenek a sikerhez, nem tudás a fiatalok szerint
A magyar fiatalok 85 százaléka biztos benne, hogy sikeres lesz az életében, de ehhez inkább jó kapcsolatok, mint tudás kell szerintük - derül ki a Bridge Budapest megbízásából a 20 és 35 évesek körében készített reprezentatív kutatásból. A fiatalok fele gondolkodott már saját vállalkozás indításán, azonban a többség a biztonságot választja.
Nem a kor számít, hanem a tapasztalat
A Facebook és a Google, vagy a magyar piacon a Prezi alapítói mint kiugróan sikeres „garázsvállalkozók” egyre inkább a fiatal startupperek imidzsét helyezik követendő példaként a középpontba. A valós helyzet azonban különbözik ettől.
Fiatal vállalkozó – kicsi, de erős
Vállalkozni már egész fiatalon érdemes elkezdeni. Részben azért, mert sok tanulást és sikerélményt tartogathat, részben azért, mert sokkal kisebb téttel és sokkal nagyobb energiával tudunk belevágni. Ha pedig élvezzük, néhány év múlva már igazán nagyban is csinálhatjuk.
Öt ok, hogy fiatalon legyünk online vállalkozók
Kevés fiatal adja manapság a fejét vállalkozásra, pedig az online világ nemcsak lehetőséget, de forrást is kínál ötletük megvalósításához. De ezen kívül is vannak előnyei annak, ha valaki fiatalon már sikeres cégvezetőnek mondhatja magát.
Hat dolog, amit senki nem mond el a vállalkozói létről
Szívesen vállalkoznának a magyarok, leginkább a függetlenség vonzza őket. Viszont a többség nincs tisztában a vállalkozói lét hátrányaival. Mutatunk hat dolgot, amit mindenkinek meg kell fontolnia, mielőtt vállalkozásba fog.
Pénz kellene leginkább a fiatal vállalkozóknak
Elsősorban vissza nem térítendő támogatásra vagy kedvezményes hitelre, az induló vállalkozásokat segítő adó- és járulékfizetési környezetre, valamint adó- és jogi tanácsadásra van szüksége a fiataloknak ahhoz, hogy vállalkozást alapítsanak.
Egyre több magyar lenne a saját maga főnöke
Magyarországon egyre nagyobb szerepet kapnak a rugalmas foglalkoztatási formák, így az önfoglalkoztatás is. Nemcsak világszerte, de hazánkban is erősödik a vállalkozói kedv: bár vannak félelmeink, egyre többen lennénk önmagunk főnökei.
A vállalkozóról mindig valami rossz jut eszünkbe
A vállalkozói szférával kapcsolatos társadalmi intézmények közül a fiatalok a leginkább a hazai kis- és közepes vállalkozásokban bíznak. Ugyanakkor az is látszik, hogy a „vállalkozó” mint fogalom erősen negatív asszociációkat hív elő, a fiatalok 73 százalékának van nagyon vagy inkább negatív képe.
Sokba kerülnek a munkanélküli fiatalok
Több mint kétmilliárd euró azaz mintegy 600 milliárd forint veszteség keletkezik évente Magyarországon abból, hogy mintegy 400 ezer 15 és 29 év közötti fiatal nem végez társadalmilag és gazdaságilag hasznos tevékenységet.
Vállalkoznának a fiatalok – de nem mernek
A 18 és 40 év közötti magyar fiatalok 35 százaléka érzi magát alkalmasnak arra, hogy vállalkozzon, és a terveik megvalósításától elsősorban a csődtől való félelem tartja vissza őket. A fiatal vállalkozók helyzete Nyugat-Európában is hasonló: a fiatalok fele gondolja úgy, hogy ha akarnának, lehetőségük volna vállalkozni.
Mikrohitel cégeknek Brüsszelből – de nem nálunk
A vállalkozni szándékozók előtt álló egyik legfőbb akadály a finanszírozási forrásokhoz való hozzáférés nehézsége. Ezen a problémán segít az Európai Unió Progress mikrofinanszírozási eszköze, amely 2016-ig áll rendelkezésre – de nem Magyarországon.
Ezért buli a családi vállalkozás. És miért nem?
Családi vállalkozásra adni fejünket nehéz döntés. Nem is mindig végződik jól, de ha igen, akkor megéri. Jó önismeret, nagy türelem és nem kevés pénz is kell hozzá. Tökéletes recept nem létezik, próbálkozni nem érdemes, de ha belevágunk, komoly előnyökkel számolhatunk.
A hét leggyakoribb kifogás, miért nem indítunk céget
Van még teendő Magyarországon a vállalkozási kedv növelése és az önfoglalkoztatás iránti hajlandóság erősítése terén. A magyarok döntő többségének a csődtől és a gazdasági válság hatásaitól való félelem jelenti a fő visszatartó erőt, de sokszor csak kifogásokat keresünk.
Fiatal vállalkozók: jó példa vagyunk
A Sydneyben megrendezett G20 Young Entrepreneurs’ Alliance csúcstalálkozón 400 negyven év alatti vezető vállalkozó volt kíváncsi a fiatal magyar vállalkozókat támogató rendszerre, amit már FIVOSZ „best practice”-ként emlegetnek világszerte.
Pénzhiány miatt nem vállalkoznának a fiatalok
A gimnáziumi és szakközépiskolai tanulók 92 százaléka szeretne továbbtanulni, a legtöbben a gazdasági és pénzügyi pályát tartják vonzónak. Saját vállalkozás indítását pénzhiány miatt kivitelezhetetlennek tartják.