Pénz kellene leginkább a fiatal vállalkozóknak

Elsősorban vissza nem térítendő támogatásra vagy kedvezményes hitelre, az induló vállalkozásokat segítő adó- és járulékfizetési környezetre, valamint adó- és jogi tanácsadásra van szüksége a fiataloknak ahhoz, hogy vállalkozást alapítsanak.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fiataloknak leginkább pénzügyi segítségre van szüksége a vállalkozásalapításhoz: 56 százalékuk venne igénybe vissza nem térítendő állami támogatást vagy kedvezményes hitelt – derül ki a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének (FIVOSZ) 3500 18 és 40 év közötti fiatal megkérdezésével készített országos reprezentatív kutatásából. Valamivel kevesebb mint felük, 46 százalékuk adó-, könyvelési és jogi tanácsokat szeretne kapni, és majdnem ugyanekkora arányban vannak azok, akik olyan mértékű adó- és járulékfizetési kötelezettségre vágynak, amely már a vállalkozás indulásakor is könnyen kitermelhető. Nagyjából minden ötödik fiatal venne részt olyan képzésen, ahol vállalkozói ismereteket oktatnak.  (A képet némileg árnyalja, hogy a vállalkozókkal kapcsolatban negatív kép él a magyarokban.)

„Az induló vállalkozásoknak még nincs olyan fedezetük, amelyet a pénzintézetek a piaci alapú hitelek folyósításához elfogadhatónak tartanak, így az állami hitelgarancia programok, valamint a vissza nem térítendő támogatások biztosítása a fiatalokat célzó vállalkozásösztönzés kiemelten fontos eszközei” – mondja Kovács Patrik, a FIVOSZ alapító elnöke. Hozzáteszi: „a vállalkozásbarát környezet mellett hasonlóan nagy jelentősége van annak is, hogy a fiatalokat üzleti, adó- és jogi tanácsadással segítsük az üzleti terveik megvalósításában; ebben a FIVOSZ-nak meghatározó szerepe lehet a jövőben”.

Forrás: FIVOSZ

Inkább vállalkozó vagy inkább alkalmazott lenne?

A kutatás felmérte a fiatalok vállalkozási hajlandóságát is, és kiderült, hogy a legszívesebben a 18 és 25 év közöttiek vállalkoznának. Miközben a 18 és 40 közöttiek 44 százaléka vallotta azt, hogy inkább vállalkozó volna, mint alkalmazott, a legfiatalabbak körében 52 százalék ez az arány. A foglalkoztatás típusát tekintve a tanulók mutatják a legmagasabb értéket (52 százalék), földrajzi bontásban pedig a közép-magyarországi régióban élők (49 százalék). Nagyon fontos eredmény az is, hogy a vállalkozók zömében pozitív példaként jelennek meg az ismerőseik előtt: míg azok körében, akiknek nincs vállalkozó ismerőse, csupán 40 százalék választaná inkább a vállalkozói létet, mint az alkalmazottit, a vállalkozó ismerőssel rendelkezőknél ennél jóval magasabb, 52 százalék az arány.

Mire van szüksége vállalkozása elindításához és működtetéséhez?

„A 26 évnél fiatalabbakban óriási üzleti potenciál rejlik, miután az ő szocializációjuk a technika rohamos fejlődésével együtt zajlik, és a folyamatosan változó digitális környezethez való alkalmazkodás az üzleti siker egyik fontos összetevőjévé lett az utóbbi két és fél évtizedben. Ez a generáció adhatja a következő évtizedek magyar gazdaságának gerincét, így a vállalkozóvá válásuk támogatása összgazdasági érdek és feladat” – teszi hozzá Kovács Patrik, a FIVOSZ alapító elnöke.

Egyre több magyar lenne a saját maga főnöke
Magyarországon egyre nagyobb szerepet kapnak a rugalmas foglalkoztatási formák, így az önfoglalkoztatás is. Nemcsak világszerte, de hazánkban is erősödik a vállalkozói kedv: bár vannak félelmeink, egyre többen lennénk önmagunk főnökei.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo