Pénz kellene leginkább a fiatal vállalkozóknak

Elsősorban vissza nem térítendő támogatásra vagy kedvezményes hitelre, az induló vállalkozásokat segítő adó- és járulékfizetési környezetre, valamint adó- és jogi tanácsadásra van szüksége a fiataloknak ahhoz, hogy vállalkozást alapítsanak.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fiataloknak leginkább pénzügyi segítségre van szüksége a vállalkozásalapításhoz: 56 százalékuk venne igénybe vissza nem térítendő állami támogatást vagy kedvezményes hitelt – derül ki a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének (FIVOSZ) 3500 18 és 40 év közötti fiatal megkérdezésével készített országos reprezentatív kutatásából. Valamivel kevesebb mint felük, 46 százalékuk adó-, könyvelési és jogi tanácsokat szeretne kapni, és majdnem ugyanekkora arányban vannak azok, akik olyan mértékű adó- és járulékfizetési kötelezettségre vágynak, amely már a vállalkozás indulásakor is könnyen kitermelhető. Nagyjából minden ötödik fiatal venne részt olyan képzésen, ahol vállalkozói ismereteket oktatnak.  (A képet némileg árnyalja, hogy a vállalkozókkal kapcsolatban negatív kép él a magyarokban.)

„Az induló vállalkozásoknak még nincs olyan fedezetük, amelyet a pénzintézetek a piaci alapú hitelek folyósításához elfogadhatónak tartanak, így az állami hitelgarancia programok, valamint a vissza nem térítendő támogatások biztosítása a fiatalokat célzó vállalkozásösztönzés kiemelten fontos eszközei” – mondja Kovács Patrik, a FIVOSZ alapító elnöke. Hozzáteszi: „a vállalkozásbarát környezet mellett hasonlóan nagy jelentősége van annak is, hogy a fiatalokat üzleti, adó- és jogi tanácsadással segítsük az üzleti terveik megvalósításában; ebben a FIVOSZ-nak meghatározó szerepe lehet a jövőben”.

Forrás: FIVOSZ

Inkább vállalkozó vagy inkább alkalmazott lenne?

A kutatás felmérte a fiatalok vállalkozási hajlandóságát is, és kiderült, hogy a legszívesebben a 18 és 25 év közöttiek vállalkoznának. Miközben a 18 és 40 közöttiek 44 százaléka vallotta azt, hogy inkább vállalkozó volna, mint alkalmazott, a legfiatalabbak körében 52 százalék ez az arány. A foglalkoztatás típusát tekintve a tanulók mutatják a legmagasabb értéket (52 százalék), földrajzi bontásban pedig a közép-magyarországi régióban élők (49 százalék). Nagyon fontos eredmény az is, hogy a vállalkozók zömében pozitív példaként jelennek meg az ismerőseik előtt: míg azok körében, akiknek nincs vállalkozó ismerőse, csupán 40 százalék választaná inkább a vállalkozói létet, mint az alkalmazottit, a vállalkozó ismerőssel rendelkezőknél ennél jóval magasabb, 52 százalék az arány.

Mire van szüksége vállalkozása elindításához és működtetéséhez?

„A 26 évnél fiatalabbakban óriási üzleti potenciál rejlik, miután az ő szocializációjuk a technika rohamos fejlődésével együtt zajlik, és a folyamatosan változó digitális környezethez való alkalmazkodás az üzleti siker egyik fontos összetevőjévé lett az utóbbi két és fél évtizedben. Ez a generáció adhatja a következő évtizedek magyar gazdaságának gerincét, így a vállalkozóvá válásuk támogatása összgazdasági érdek és feladat” – teszi hozzá Kovács Patrik, a FIVOSZ alapító elnöke.

Egyre több magyar lenne a saját maga főnöke
Magyarországon egyre nagyobb szerepet kapnak a rugalmas foglalkoztatási formák, így az önfoglalkoztatás is. Nemcsak világszerte, de hazánkban is erősödik a vállalkozói kedv: bár vannak félelmeink, egyre többen lennénk önmagunk főnökei.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo