Jó kapcsolatok kellenek a sikerhez, nem tudás a fiatalok szerint

A magyar fiatalok 85 százaléka biztos benne, hogy sikeres lesz az életében, de ehhez inkább jó kapcsolatok, mint tudás kell szerintük - derül ki a Bridge Budapest megbízásából a 20 és 35 évesek körében készített reprezentatív kutatásból. A fiatalok fele gondolkodott már saját vállalkozás indításán, azonban a többség a biztonságot választja.

Kép: Pixabay

A Prezi, a Ustream, az NNG és a LogMeIn magyar világcégek által létrehozott Bridge Budapest nonprofit szervezet harmadik éve térképezi fel a 20-35 évesek karrier elképzelését.  A Kutatólabor által készített reprezentatív felmérésből még mindig ellentmondásos kép rajzolódik ki: míg elvben vonzó az önállóság, jövőképüket általánosságban a kockázatkerülés és biztonságvágy határozza meg.

A 20-35 évesek kétharmada (65%) gondolt már arra, hogy saját vállalkozásából is megélhetne, és fele (48%) kifejezetten gyakran gondolkodik saját vállalkozás indításán. De hiába az álmok, mindennek ellenére a fiatalok többsége 10 év múlva alkalmazottként látja magát, csak minden negyedik fiatal (25%) képzeli el magát saját vállalkozásban. A fiatalok 81%-a átlagos megélhetést biztosító, de biztosabb munkahelyet választana a kockázatossal szemben. A vállalkozói szemlélet alapattitűdjei tehát csak egy szűk rétegre jellemzők: továbbra is a budapesti tanulók többsége az, aki a bizonytalan, ám nagyobb jövedelmet nyújtó munkát választaná. (Azzal viszont nincsenek tisztában mit kell feláldoznia egy vállalkozónak!)

A fiatalok hazai karriervárakozása javult a 2013-as adatokhoz képest. A fiatalok 58% elégedett jelenlegi munkájával, idén már 65%-uk biztos hazai elhelyezkedésre számít. 85% biztos benne, hogy sikeres lesz az életében. A sikerhez szerintük inkább jó kapcsolatok, mint tudás és teljesítmény számítanak, ugyanakkor azt gondolják, hogy mindenki maga felelős saját boldogulásáért.

A magyar startupok egyre ismertebbek és vonzóbbak a fiatalok körében. Az alkalmazotti létet választók 12%-a legszívesebben startupnál dolgozna, ugyanannyian, mint a kkv szektort megjelölő válaszadók. A többiek (73%) nagyvállalatnál dolgoznának szívesen. Míg 2013-ban 12% ismert olyan világhírű nagyvállalatot, mely Magyarországról indult el, idén már 27% adott pozitív választ.

A külföldi munka tervezésében nem történt érdemi változás tavalyhoz képest: a fiatalok 48%-a hajlandó lenne, 41%-uk pedig kifejezetten szeretne külföldön dolgozni a következő 5-10 évben. Főbb motivációjuk továbbra is a magasabb jövedelem, a tapasztalatszerzés és a nyelvtanulás lehetősége.

Hat dolog, amit senki nem mond el a vállalkozói létről
Szívesen vállalkoznának a magyarok, leginkább a függetlenség vonzza őket. Viszont a többség nincs tisztában a vállalkozói lét hátrányaival. Mutatunk hat dolgot, amit mindenkinek meg kell fontolnia, mielőtt vállalkozásba fog.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo