A Prezi, a Ustream, az NNG és a LogMeIn magyar világcégek által létrehozott Bridge Budapest nonprofit szervezet harmadik éve térképezi fel a 20-35 évesek karrier elképzelését. A Kutatólabor által készített reprezentatív felmérésből még mindig ellentmondásos kép rajzolódik ki: míg elvben vonzó az önállóság, jövőképüket általánosságban a kockázatkerülés és biztonságvágy határozza meg.
A 20-35 évesek kétharmada (65%) gondolt már arra, hogy saját vállalkozásából is megélhetne, és fele (48%) kifejezetten gyakran gondolkodik saját vállalkozás indításán. De hiába az álmok, mindennek ellenére a fiatalok többsége 10 év múlva alkalmazottként látja magát, csak minden negyedik fiatal (25%) képzeli el magát saját vállalkozásban. A fiatalok 81%-a átlagos megélhetést biztosító, de biztosabb munkahelyet választana a kockázatossal szemben. A vállalkozói szemlélet alapattitűdjei tehát csak egy szűk rétegre jellemzők: továbbra is a budapesti tanulók többsége az, aki a bizonytalan, ám nagyobb jövedelmet nyújtó munkát választaná. (Azzal viszont nincsenek tisztában mit kell feláldoznia egy vállalkozónak!)
A fiatalok hazai karriervárakozása javult a 2013-as adatokhoz képest. A fiatalok 58% elégedett jelenlegi munkájával, idén már 65%-uk biztos hazai elhelyezkedésre számít. 85% biztos benne, hogy sikeres lesz az életében. A sikerhez szerintük inkább jó kapcsolatok, mint tudás és teljesítmény számítanak, ugyanakkor azt gondolják, hogy mindenki maga felelős saját boldogulásáért.
A magyar startupok egyre ismertebbek és vonzóbbak a fiatalok körében. Az alkalmazotti létet választók 12%-a legszívesebben startupnál dolgozna, ugyanannyian, mint a kkv szektort megjelölő válaszadók. A többiek (73%) nagyvállalatnál dolgoznának szívesen. Míg 2013-ban 12% ismert olyan világhírű nagyvállalatot, mely Magyarországról indult el, idén már 27% adott pozitív választ.
A külföldi munka tervezésében nem történt érdemi változás tavalyhoz képest: a fiatalok 48%-a hajlandó lenne, 41%-uk pedig kifejezetten szeretne külföldön dolgozni a következő 5-10 évben. Főbb motivációjuk továbbra is a magasabb jövedelem, a tapasztalatszerzés és a nyelvtanulás lehetősége.