Ötlete az van a magyaroknak

Lenne üzleti ötletünk és akár szabadidőnkből is szívesen áldoznánk, ám a kockázatvállalás és a kezdő tőke hiánya hátráltat leginkább bennünket, magyarokat abban, hogy saját vállalkozásba kezdjünk – derült ki a Gfk Hungária által végzett Amway felmérésből.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mitől függ a vállalkozói kedv? Külső tényezők, vagy inkább szemléletünk, attitűdjeink befolyásolják? Milyen tulajdonságokra van szükségünk ahhoz, hogy saját lábra álljunk? Ha lehetne, milyen vállalkozást indítanánk? Az AGER (Amway Global Entrepreneurship Report) nyolc éve követi nyomon a vállalkozói környezet és a vállalkozói hajlandóság változásait. Az idei kutatás fókuszában azok a külső és belső tényezők állnak, melyek segíthetik vagy akár hátráltatják az embereket abban, hogy saját vállalkozást indítsanak.

Bár a magyarok negyede szerint a vállalkozáshoz szükséges technológiák rendelkezésre állnak hazánkban is, ám kevesen érzik úgy, hogy érthető adórendszer (14%) és támogató oktatási rendszer (13%) segítené itthon a saját lábra állást. A hazai gazdasági helyzet a válaszadók tizede szerint megfelelő a vállalkozás indításához és mindössze 9%-uk gondolja úgy, hogy érthető a vállalkozások jogszabályi környezete Magyarországon. A külső tényezők megítélése összességében hasonló hazánkban, mint Horvátországban, Lengyelországban vagy Szlovákiában, de lényegesen kedvezőtlenebb, mint Csehországban, a balti-országokban vagy Szlovéniában.

Kép: SXC

Ötlet az lenne

A vállalkozói kedv nemcsak a külső tényezőktől függ: személyes tulajdonságaink, de akár családunk, barátaink hozzáállása is segíthet, vagy éppen gátolhat abban, hogy végre saját lábra álljunk. Képes vagyok-e üzleti ötleteket kitalálni? Tudom-e, honnan teremtem elő a tőkét a vállalkozáshoz? Vállalom-e akár a bukás és újra felállás kockázatát? Képes vagyok-e feláldozni a szabadidőmet? Támogat-e a szűk környezetem?

A siker titka: a kudarc
A mellényúlásokról éppúgy kell beszélni, mint a sikerekről. Az okok elemzése segít az újrakezdésben, és közelebb visz a sikerhez. Számos, mára világhírűvé vált vállalkozás története mutatja, hogy a vállalkozó folyamatosan hullámvasúton utazik, és az üzleti életben a kudarc egy lépés a happy end felé. A tengeren túl ezt már sokan felismerték, Magyarországon azonban inkább tabutéma.
Az adatokból kiderült:
  • a magyarok inkább hajlandóak feláldozni szabadidejüket (39%),
  • akár üzleti ötletük is lenne (35%)
  • és támogatónak érzik szűkebb környezetüket (52%).
Ám a bukás kockázatát kevesen vállalják (14%) és még kevesebben tudják, honnan teremtenék elő a vállalkozáshoz szükséges tőkét (12%).

Ha pénz van, minden van

Milyen segítségre lenne leginkább szükségünk, hogy saját cégünk legyen? Az AGER adatai szerint, nem meglepő módon a hazai válaszadók a cég indításához szükséges tőke előteremtésében szorulnak leginkább támogatásra (35%), ezzel hazánk a 4. helyen szerepel a vizsgált 44 ország rangsorában. Adózási és jogi kérdésekben a magyarok 20%-a, ügyfélszerzésben, marketingben 13%-uk kérne segítséget. A legmagabiztosabbnak az üzleti ötlet kitalálásában (8%) és a megfelelő munkavállalók megtalálásában (8%) érezzük magunkat.

Nyíltan kell beszélni a pénzről
Kevés blog alakul át valódi vállalattá, de a „Business and Cafe” blog tulajdonosai tavaly mégis megtették ezt a lépést. Cseh Ádám vendégszerzőnk ennek a nem mindennapi átalakulásnak eredt a nyomába.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo