Légiközlekedés cikkek
Fosszilis adókkal pótolhatná az EU a Brexitből eredő bevételkiesést
Az Európai Unió a fosszilis üzemanyagok megadóztatásával és a kibocsátási kvóták árának emelésével nemcsak zöld költségvetését emelhetné, de a kilépő Anglia által hagyandó költségvetési lyukat is betömhetné.
Mustármagolajtól lesz zöldebb a légiközlekedés és a mezőgazdálkodás
Az etiópiai mustárból bioüzemanyagot lehet készíteni, s emellett segít abban is, hogy ne erodálódjon a termőföld. A Qantas már használja a mustármag-alapú üzemanyagot egyik transzkontinentális járatán.
Szuper-biztonságos a ferihegyi repülőtér
Kiválóan megfelelt Magyarország legnagyobb nemzetközi légikikötője, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér az Európai Bizottság biztonsági ellenőrzésén. Az Uniós rendeleten alapuló szigorú vizsgálaton a polgári légi közlekedés védelmét szolgáló szabályok betartását vizsgálták –írta az airportal.hu. Az eredményekhez a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság (RRI) is hozzájárult.
Erdőirtással jár, ha a repülőgépek bioetanollal működnek
Három Angliának megfelelő területen kellene kiírtani az erdőket, hogy elegendő etanolnövényt termesszenek a légitársaságok szövetsége által javasolt bioetanolprogram kivitelezésére. 2025-re évi 5 millió tonnára növelnék a bioetanol arányát a személyszállító repülőgépek üzemanyagfogyasztásában a tagvállalatok.
Elektromos repülőkre vált az EasyJet
Nemcsak az autóközlekedés áll át a villanyüzemű járművekre. Tíz éven belül elektromos meghajtású repülőken kívánja szállítania utasközönségét az EasyJet. Miért nem a nagy légitársaságok jelentenek be ilyesmit? Mert egyelőre csak kétszemélyes kisrepülőgép képes felszállni a levegőbe tisztán elektromos meghajtással. De a fapados légitársaság optimista.
Szeméttel hajtaná meg a repülőit a British Airways
Együttműködésre lépett egy megújuló üzemanyagokat gyártó céggel a British Airways olyan hulladékfeldolgozók tervezésére és létesítésére, amelyek megújuló repülőgép-üzemanyagot állítanak elő háztartási hulladékból.
Ezeket a budapesti járatokat törli a Ryanair
Budapesti járatokat is töröl a Ryanair október végéig, derült ki az ír légitársaság által hétfőn közzétett listából. A lista szerint a járattörlés a barcelonai, a milánói, a portói, a londoni, a brüsszeli, a dublini és a római bázisról indított járatokat érinti. A lista szerint Budapest is érintett, szerdánként nem fog közlekedni a 3717-es és 3718-as járat London-Stansted, illetve Budapest között.
Padlóra került az Air Berlin
Csődöt jelentett az Air Berlin légitársaság kedden, miután fő részvényese, az Etihad Airways úgy döntött, nem támogatja tovább anyagilag a német légitársaságot. Az Air Berlin közlése szerint azonban így is folytatják a munkát.
Ingyenes lesz a kézpoggyász a Wizz Airnél
A Wizz Air, Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársasága ma bejelentette, hogy minden járatán ingyenes lesz a nagy kézipoggyász 2017. október 29-től. Az utasok a fedélzetre magukkal vihetnek egy darab, legfeljebb 55×40×23 cm méretű kézipoggyászt, melynek díját a viteldíj tartalmazza.
Nem vacsorát, hanem nethozzáférést akarnak a légiutasok
Bevételeik mellett hatékonyságukat is növelhetik azok a légitársaságok, amelyek utasaik számára a repülőutak alatt is biztosítják az internet-hozzáférést, derült ki a Roland Berger legfrissebb tanulmányából. Az internetkapcsolat utasonként kicsivel több mint ezer forinttal (4 euró) növelhetné a légitársaságok bevételeit, ám a megfelelően működő szolgáltatás kifejlesztéséhez a társaságoknak együtt kell működniük a lehetőséget kiépítő technológiai cégekkel.
Utasszállítón nem lehet 65-nél idősebb a pilóta
Érvényes az utasok, a teher- vagy postai küldemények kereskedelmi célú légi fuvarozása területén az uniós jog által a pilóták tekintetében előírt 65 éves korhatár – döntött az Európai Bíróság. A korhatárt az európai polgári légi közlekedés biztonságának biztosítására irányuló cél igazolja, és nem lehet áthágni.
Veszélyes anyagnak minősülnek a repülős menük
A repülőgépen felszolgált ételek nagy része szemétként végzi. Ennek az az oka, hogy az EU-n kívülről érkező ételt potenciálisan veszélyes anyagként kezelni, így az érintetlenül hagyott ételek újrafelhasználása is tiltott. A körforgásos gazdaságnak kedvező törvényekre van szükség.
Napenergia kerozin helyett?
Bő egy évtizedre vagyunk még attól, hogy akár kisebb utasszállító gépeket működtessünk fosszilis üzemanyagok nélkül. De az már nagy fegyvertény, hogy az egyszemélyes szolárrepülőgép körbe tudta repülni a földgolyót. Az előző modell 2012-ben még képtelen volt erre.
Pár év, és drónok hozzák haza a bevásárlást
Maholnap a drónok lesznek a csomagkézbesítés bejáratott eszközei, melyek akár 80%-kal is csökkenthetik a szállítási költségeket. Ugyanakkor számos problémát is felvet a megoldás mind a cégeknek, mind a fogyasztóknak.
A repülőjegyben fizetjük meg a légszennyezést?
A párizsi Klímacsúcson elfogadott klímaegyezménynek nem volt része a légi közlekedés. A szektor képviselői olyan globális megállapodást kidolgozására ültek össze a napokban, mely 2020-tól karbonsemleges növekedési pályára állítaná az iparág szereplőit: kvótavásárlással "adóznák le" légszennyezésüket, ami persze pluszkiadást jelent. A kérdés, hogy áthárítják-e az utasokra?
Mit nekünk drón, ha repülhetünk jetpackkel
Már Michael Jackson hátizsákszerű repülőalkalmatossággal hagyta el a színpadon a Dangerous turné előadásainak végén 1992-ben. Bő negyed évszázadot váratott magára, hogy kereskedelmi forgalomba kerüljön a technológia. Potom 200 000 dollárba fog kerülni.
Már csak engedélyre vár a repülő autó
A Terrafugia amerikai cég határozott szándéka, hogy 2025-re elterjeszti repülő autóit. A prototípust már 2014-ben megépítették. Helyből fel tud szállni, kifutópálya sem szükséges hozzá. Húszórás tanfolyamon meg lehet szerezni a pilótaképesítést, de ez is csak végszükség esetén kell, hiszen a jármű magától repül. Az ára még nem ismeretes.
Lassabban és drágábban jutunk Amerikába a klímaváltozás miatt
Az éghajlatváltozás hatására hosszabbodnak a nyugati irányú repülőjáratok. Az üzemanyagköltségek is nőnek, amiket vélhetően beépítenek az árakba a légitársaságok. Az ok a magas légköri zónákban erősödő szélfúvások.
Dróntörvény és drónposta - ez vár ránk
A Big Data korában sok szó esik a magánélet titkának szentségéről, illetve annak eltűnéséről. A szabadidős használatra vásárolt drónok újabb eszközei a magánszféra eltörlésének. Egyelőre totális a szabályozási káosz, de készül itthon a dróntörvény is. De nem csak szórakozásról van szó! A kis gépek az üzletet is megváltoztathatják.