Légiközlekedés cikkek


A brit légi közlekedésben is káoszt hozhat a Brexit

A brit légi közlekedésben is káoszt hozhat a Brexit 

Ha nem lesz megállapodás, az Egyesült Királyság és az Európai Unió között járatokat közlekedtető brit és uniós légitársaságoknak a brit EU-tagság megszűnése után egyéni működési engedélyekért kellene folyamodniuk a brit, illetve az uniós hatóságokhoz. 
Kifinomult módszerekkel vernek át a légitársaságok

Kifinomult módszerekkel vernek át a légitársaságok 

Az „Általános üzleti feltételekbe” rejtve légitársaságok és más vállalatok mindig újra megpróbálják korlátozni ügyfeleik jogait. Kiutat csak bírósági döntés jelenthet.
Soha nem repültek még ennyien egyszerre

Soha nem repültek még ennyien egyszerre 

Június 29-én 202 157 repülőgép volt a levegőben, jelentette a Flightradar24. Az egyre növekvő forgalom ellenére nem növekszik a légi balesetek száma.
Tovább szívatnak a fapadosok

Tovább szívatnak a fapadosok 

Újabb lépéssel keseríti meg a Ryanair az olcsón repülni akaró utasok életét, az online utasfelvételre hamarosan már csak maximum két nappal az indulás előtt lesz lehetőség. Pénzért persze tovább is lehet ülőhelyet választani - olvasható az airportalon.
Fosszilis adókkal pótolhatná az EU a Brexitből eredő bevételkiesést

Fosszilis adókkal pótolhatná az EU a Brexitből eredő bevételkiesést 

Az Európai Unió a fosszilis üzemanyagok megadóztatásával és a kibocsátási kvóták árának emelésével nemcsak zöld költségvetését emelhetné, de a kilépő Anglia által hagyandó költségvetési lyukat is betömhetné.
Mustármagolajtól lesz zöldebb a légiközlekedés és a mezőgazdálkodás

Mustármagolajtól lesz zöldebb a légiközlekedés és a mezőgazdálkodás 

Az etiópiai mustárból bioüzemanyagot lehet készíteni, s emellett segít abban is, hogy ne erodálódjon a termőföld. A Qantas már használja a mustármag-alapú üzemanyagot egyik transzkontinentális járatán.
Szuper-biztonságos a ferihegyi repülőtér

Szuper-biztonságos a ferihegyi repülőtér 

Kiválóan megfelelt Magyarország legnagyobb nemzetközi légikikötője, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér az Európai Bizottság biztonsági ellenőrzésén. Az Uniós rendeleten alapuló szigorú vizsgálaton a polgári légi közlekedés védelmét szolgáló szabályok betartását vizsgálták –írta az airportal.hu. Az eredményekhez a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság (RRI) is hozzájárult.
Erdőirtással jár, ha a repülőgépek bioetanollal működnek

Erdőirtással jár, ha a repülőgépek bioetanollal működnek 

Három Angliának megfelelő területen kellene kiírtani az erdőket, hogy elegendő etanolnövényt termesszenek a légitársaságok szövetsége által javasolt bioetanolprogram kivitelezésére. 2025-re évi 5 millió tonnára növelnék a bioetanol arányát a személyszállító repülőgépek üzemanyagfogyasztásában a tagvállalatok.
Elektromos repülőkre vált az EasyJet

Elektromos repülőkre vált az EasyJet 

Nemcsak az autóközlekedés áll át a villanyüzemű járművekre. Tíz éven belül elektromos meghajtású repülőken kívánja szállítania utasközönségét az EasyJet. Miért nem a nagy légitársaságok jelentenek be ilyesmit? Mert egyelőre csak kétszemélyes kisrepülőgép képes felszállni a levegőbe tisztán elektromos meghajtással. De a fapados légitársaság optimista.
Szeméttel hajtaná meg a repülőit a British Airways

Szeméttel hajtaná meg a repülőit a British Airways 

Együttműködésre lépett egy megújuló üzemanyagokat gyártó céggel a British Airways olyan hulladékfeldolgozók tervezésére és létesítésére, amelyek megújuló repülőgép-üzemanyagot állítanak elő háztartási hulladékból.

Ezeket a budapesti járatokat törli a Ryanair 

Budapesti járatokat is töröl a Ryanair október végéig, derült ki az ír légitársaság által hétfőn közzétett listából. A lista szerint a járattörlés a barcelonai, a milánói, a portói, a londoni, a brüsszeli, a dublini és a római bázisról indított járatokat érinti. A lista szerint Budapest is érintett, szerdánként nem fog közlekedni a 3717-es és 3718-as járat London-Stansted, illetve Budapest között.

Padlóra került az Air Berlin 

Csődöt jelentett az Air Berlin légitársaság kedden, miután fő részvényese, az Etihad Airways úgy döntött, nem támogatja tovább anyagilag a német légitársaságot. Az Air Berlin közlése szerint azonban így is folytatják a munkát.

Ingyenes lesz a kézpoggyász a Wizz Airnél 

A Wizz Air, Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársasága ma bejelentette, hogy minden járatán ingyenes lesz a nagy kézipoggyász 2017. október 29-től. Az utasok a fedélzetre magukkal vihetnek egy darab, legfeljebb 55×40×23 cm méretű kézipoggyászt, melynek díját a viteldíj tartalmazza.

Nem vacsorát, hanem nethozzáférést akarnak a légiutasok 

Bevételeik mellett hatékonyságukat is növelhetik azok a légitársaságok, amelyek utasaik számára a repülőutak alatt is biztosítják az internet-hozzáférést, derült ki a Roland Berger legfrissebb tanulmányából. Az internetkapcsolat utasonként kicsivel több mint ezer forinttal (4 euró) növelhetné a légitársaságok bevételeit, ám a megfelelően működő szolgáltatás kifejlesztéséhez a társaságoknak együtt kell működniük a lehetőséget kiépítő technológiai cégekkel.

Utasszállítón nem lehet 65-nél idősebb a pilóta 

Érvényes az utasok, a teher- vagy postai küldemények kereskedelmi célú légi fuvarozása területén az uniós jog által a pilóták tekintetében előírt 65 éves korhatár – döntött az Európai Bíróság. A korhatárt az európai polgári légi közlekedés biztonságának biztosítására irányuló cél igazolja, és nem lehet áthágni.

Veszélyes anyagnak minősülnek a repülős menük 

A repülőgépen felszolgált ételek nagy része szemétként végzi. Ennek az az oka, hogy az EU-n kívülről érkező ételt potenciálisan veszélyes anyagként kezelni, így az érintetlenül hagyott ételek újrafelhasználása is tiltott. A körforgásos gazdaságnak kedvező törvényekre van szükség.

Napenergia kerozin helyett? 

Bő egy évtizedre vagyunk még attól, hogy akár kisebb utasszállító gépeket működtessünk fosszilis üzemanyagok nélkül. De az már nagy fegyvertény, hogy az egyszemélyes szolárrepülőgép körbe tudta repülni a földgolyót. Az előző modell 2012-ben még képtelen volt erre.

Pár év, és drónok hozzák haza a bevásárlást 

Maholnap a drónok lesznek a csomagkézbesítés bejáratott eszközei, melyek akár 80%-kal is csökkenthetik a szállítási költségeket. Ugyanakkor számos problémát is felvet a megoldás mind a cégeknek, mind a fogyasztóknak.

A repülőjegyben fizetjük meg a légszennyezést? 

A párizsi Klímacsúcson elfogadott klímaegyezménynek nem volt része a légi közlekedés. A szektor képviselői olyan globális megállapodást kidolgozására ültek össze a napokban, mely 2020-tól karbonsemleges növekedési pályára állítaná az iparág szereplőit: kvótavásárlással "adóznák le" légszennyezésüket, ami persze pluszkiadást jelent. A kérdés, hogy áthárítják-e az utasokra?

Mit nekünk drón, ha repülhetünk jetpackkel 

Már Michael Jackson hátizsákszerű repülőalkalmatossággal hagyta el a színpadon a Dangerous turné előadásainak végén 1992-ben. Bő negyed évszázadot váratott magára, hogy kereskedelmi forgalomba kerüljön a technológia. Potom 200 000 dollárba fog kerülni.

Már csak engedélyre vár a repülő autó 

A Terrafugia amerikai cég határozott szándéka, hogy 2025-re elterjeszti repülő autóit. A prototípust már 2014-ben megépítették. Helyből fel tud szállni, kifutópálya sem szükséges hozzá. Húszórás tanfolyamon meg lehet szerezni a pilótaképesítést, de ez is csak végszükség esetén kell, hiszen a jármű magától repül. Az ára még nem ismeretes.

Lassabban és drágábban jutunk Amerikába a klímaváltozás miatt 

Az éghajlatváltozás hatására hosszabbodnak a nyugati irányú repülőjáratok. Az üzemanyagköltségek is nőnek, amiket vélhetően beépítenek az árakba a légitársaságok. Az ok a magas légköri zónákban erősödő szélfúvások.

Dróntörvény és drónposta - ez vár ránk 

A Big Data korában sok szó esik a magánélet titkának szentségéről, illetve annak eltűnéséről. A szabadidős használatra vásárolt drónok újabb eszközei a magánszféra eltörlésének. Egyelőre totális a szabályozási káosz, de készül itthon a dróntörvény is. De nem csak szórakozásról van szó! A kis gépek az üzletet is megváltoztathatják.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Pórul jártak a nyugdíjasok

Pórul jártak a nyugdíjasok 

Folytatjuk a Piac és Profit podcast sorozatát, a Nyugdíjszervizt.
Van alternatíva: idén is vonzó lehetőséget kínálnak a kötvénybefektetések – interjú a Gránit Alapkezelő szakértőivel

Van alternatíva: idén is vonzó lehetőséget kínálnak a kötvénybefektetések – interjú a Gránit Alapkezelő szakértőivel 

Kovács Szilárd értékpapír-befektetési igazgató és Pozsgai Gábor értékesítési vezető értékelték az izgalmas helyzetet.

Költségkímélés

Lakásbiztosítás: mennyivel jártak jobban, akik váltottak?

Lakásbiztosítás: mennyivel jártak jobban, akik váltottak?  

Több mint 200 ezren kalkuláltak a mostani lakásbiztosítási kampányban eddig, és a tavalyi tapasztalatok szerint a kötések fele az utolsó tíz napban történt.
Már diákként el kell sajátítani a biztosítással összefüggő ismereteket

Már diákként el kell sajátítani a biztosítással összefüggő ismereteket 

Interjú Jeney Attilával, a MABISZ kommunikációs igazgatójával.

Pénzszerzés

OTP-s ügyfél? Ez a figyelmeztetés Önt is érinti

OTP-s ügyfél? Ez a figyelmeztetés Önt is érinti  

Az OTP Bank egyes vezetőinek nevével visszaélve, magántelefonszámaik lemásolásával hívnak ügyfeleket telefonos csalók, hogy pénzt szerezzenek tőlük. 

Adózás

Ez fájhat: minden eddiginél szigorúbb ellenőrzést ígér a NAV

Ez fájhat: minden eddiginél szigorúbb ellenőrzést ígér a NAV  

A kapcsolt vállalkozások transzferárainak vizsgálata évek óta kiemelt terület, azonban a NAV az idei évtől kezdve minden eddiginél több erőforrást mozgósít ennek ellenőrzésére.

Jogi kisokos

Hitel van az ingatlanon? Könnyebb lesz megvenni

Hitel van az ingatlanon? Könnyebb lesz megvenni  

Az új ingatlan-nyilvántartási törvény átalakította a több részletben megvásárolt vagy feltételhez kötött ingatlanok bejegyzésének a rendszerét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo