Kifinomult módszerekkel vernek át a légitársaságok

Az „Általános üzleti feltételekbe” rejtve légitársaságok és más vállalatok mindig újra megpróbálják korlátozni ügyfeleik jogait. Kiutat csak bírósági döntés jelenthet.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az ilyen, megtévesztő céllal fogalmazott üzleti feltételek stratégiájában élen járnak a légitársaságok. Az EU döntései alapján az utasnak több száz eurós kártérítés jár, ha gépe három óránál többet késik, vagy járata kimarad. Az utasok százezrei inkasszó-cégekre bízzák követeléseik behajtását, mivel sem kedvük, sem ismereteik, sem idejük nincsen a légitársasággal egyezkedni.

Kép: tripadvisor

A Ryanair viszont évek óta olyan pontot épített be üzleti feltételeibe, amelyek szerint az utasok sok esetben nem adhatják át követelésüket behajtónak, kártérítésért csak maguk folyamodhatnak. Miután az EUFlight portál ezért két éve beperelte a Ryanairt, a cég annyi módosított, hogy bár át lehet adni a követelést – de nem vállalkozásnak, hanem csak természetes személynek...

A Der Spiegel megírta, hogy a nürnbergi közigazgatási bíróság ezt is jogtalannak minősítette és megállapította: „A követelés átadásának tilalmával a fogyasztót akadályozzák kártérítésének megszerzésében, holott joga van szabadon dönteni arról, hogy – díj ellenében – átadja követelését arra szakosodott vállalkozásnak.”

Még többe kerül a csomag, tovább szigorít a Ryanair
November 1-től csak egy darab kis méretű kézicsomagot enged járatai fedélzetére a Ryanair azoknak az utasoknak, akik nem vásárolták meg az elsőbbségi beszállítást.

Másképp próbálta megtéveszteni utasait a nemrég csődbe ment Air Berlin. Miközben a légitársaság már leállította gépeit, továbbra is adott el jegyet leányvállalata, a Niki járataira – amíg aztán az utóbbi is csődbe ment és vagy kétszázezer Niki-jegyet nem tudtak vásárlóik felhasználni.

Az Air Berlinnél ez ezekért a jegyekért befolyt pénzeket külön számlán helyezték el – de nem értesítették azok vásárlóit, hogy bár az Air Berlin csődbe jutott, az ő visszajáró pénzük megvan. A károsultaknak maguktól kellett felfedezni, hogy azt visszakaphatják.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo