Autópiac cikkek
A mobilpiac irányába megy el az autóipar
Az autógyártók sikere a jövőben nemcsak az eladott járművek számán fog múlni, hanem azon is, hogy a jármű teljes életciklusa alatt mennyi pénzt tudnak kiszámlázni a tulajdonosnak a digitális szolgáltatásokért - derül ki a KPMG friss, globális autóipari felméréséből.
Kevésbé mennek a használt autók
Közel kétéves emelkedés után az idei első negyedévben megtört a használtautó-piac lendülete, azonos átlagár mellett mintegy 3 százalékkal csökkent a gazdát cserélő használtautók mennyisége - közölte a Használtautó.hu az MTI-vel.
A városi cirkálókra hajtanak a magyarok
A városi crossoverek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek hazánkban, mind a céges, mind a magánvásárlók körében. Mindez nem a véletlen műve, hiszen ezek az autók igazi státuszszimbólumnak számítanak, emellett könnyedén küzdik le az akadályokat városban és terepen egyaránt.
Nagy utat tettünk meg a Trabanttól a Suzukiig
Míg a többség Suzukival, Opellel vagy Volkswagennel jár a „valós életben”, addig álmainkban BMW-vel, Merceddessel vagy Audival száguldozunk. De a vásárlásnál nem az álmaink hajtanak minket: a megbízhatósága alapján döntünk egy autó mellett.
Kabrióra kap a magyar
Az egyik legjellemzőbb trend idén a használtautó-piacon a nyitott tetős autók iránti folyamatosan növekvő kereslet. Már az utóbbi években is egyre több vásárló választotta ezeket a nem mindennapi modelleket a praktikusabb, hétköznapi járművek helyett, ugyanakkor az idei első félévben robbanásszerű növekedés mutatkozott a kabriók piacán. Az AAA AUTO csoportszinten háromszor annyi kabriót értékesített az idei év eddigi részében, mint a tavalyi év azonos időszakában.
Időzített bombák ketyegnek a magyar utakon
Az importált használt gépjárművek 90 százaléka és a belföldi kereskedelemben értékesítésre kerülő példányok mintegy fele manipulált kilométerórákkal rendelkezik, ami rendkívül súlyos személybiztonsági, műszaki és gazdasági kockázatokat jelent – állítja a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület.
Egyre öregebb autóval furikázik a magyar
Csaknem minden második háztartásban van egy autó, érdekes módon vidéken több család tart gépjárművet, mint a fővárosban. Ezek az autók azonban egyre öregebbek: az átlagéletkoruk két év alatt egy évet nőtt.
Ezeket a márkákat keresik a használtkocsi-piacon
Az utóbbi két évben egyre többen keresik az új helyett a használt kocsikat, 2012 óta több használt gépkocsi kerül az utakra, mint új. Mutatjuk, mely típusokat, márkákat keresik a legtöbben, akik használtautó-vásárlásra adják a fejüket!
Szintet lépett a magyar autópiac
A múlt évben összesen 103 ezer új jármű talált gazdára a magyar járműpiacon, ami 13,8 százalékos növekedést jelent éves összevetésben, 2013-hoz viszonyítva pedig közel 40 százalékos bővülésnek felel meg – közölte a Magyar Lízingszövetség a Datahouse adatai alapján. A szervezet arra számít, hogy a járműpiacon növekedhetnek az eladások az idén is.
Egy lépésre vagyunk az okosautótól
Többszörösen rájár a rúd az autógyártókra, stagnálás, illetve visszaesés jellemzi jelenleg a globális autópiacot, még a számos gyártó számára legfontosabb piaccá előlépett Kínában is megtört a növekedés üteme. Mindez azonban nem fogta vissza az autógyárak újító kedvét és fejlesztési tempóját.
Így érhet többet a használt kocsi
A fogyasztási cikkek értéke rendszerint csökken az évek múlásával, de ez attól is függ, hogy mennyire ügyelünk a megfelelő karbantartásukra. Nincs ez másként a használt autók esetében sem, hiszen manapság már azok is fogyasztási cikkeknek számítanak. Egy autó értékének csökkenése lassítható, feltéve, ha megfelelően karbantartjuk, és követünk bizonyos tanácsokat.
Kabrió százötvenezerért? Itt a szezon
Lényegesen több kabriót hirdetnek meg ilyenkor, a nyári szezonban kapósabbak is ezek a járművek. 77 millióért is vehetünk ilyen használt autót, de van a piacon százötvenezerért is.
Újra szerencsét próbál a Nissan
A Nissan, miután crossover típusaival világszerte óriási sikert aratott, nyolc év után újra szerencsét próbál az alsó-középkategóriában. Klasszikus ferde hátú családi autóval rukkolt elő, amely tetszetős, tágas, jól rugózik, és biztonságos. A szupertakarékos dCi dízelmotorral teszteltük.
Ha használt kocsi, akkor Opel, vagy Suzuki
Változatlanul emelkedik a használt autó átírások száma, a Datahouse összesített adatai szerint 491.926 személyautót és 67.108 kishaszonjárművet vásároltak 2014-ben, ami tíz százalékos növekedést jelent. A legnépszerűbb márkák sorát az Opel, a Suzuki és a Volkswagen alkotják.
A céges kocsik éltetik a márkaszervízeket
A tulajdonosok alapvetően garancia idő alatt hordják autóikat márkaszervizbe, s a garanciális javításon túl az évszakváltásokhoz kötött felkészítéseket és az idős autókra vonatkozó akciókat veszik leggyakrabban igénybe.
Az NHP húzza a járműpiacot is
Tartja a tempót a járműpiac, fontos szerepben a lízingcégek és az NHP - ez derül ki a Magyar Lízingszövetség friss statisztikáiból.
Lecsaptunk a használt Opelekre
Tavaly az előző évhez képest több mint tíz százalékkal több – csaknem félmillió – használt autó cserélt gazdát. Ezeknek a járműveknek az átlagára csaknem 9 százalékkal növekedett ugyanebben az időszakban, ismét meghaladva az 1,6 millió forintos átlagot.
Már a bontott alkatrészeket is monitorozni kell
Januártól továbbra sem kérhetnek pénzt a tulajdonostól az átvett gépjárműért a bontók, viszont megszűnik az a kötelezettségük, hogy a kibontott alkatrész után fizessenek a volt tulajdonosnak - egyebek mellett ezt tartalmazza a hulladékká vált gépjárművekről szóló és ez év elejétől hatályos rendelet.
Újraéledt az autópiac
Jelentősen, több mint húsz százalékkal több új autót helyeztek forgalomba tavaly decemberben, mint egy évvel korábban. A finanszírozásban még mindig a lízingelés vezet, elsősorban cégek veszik igénybe ezt a megoldást.
Fordulat az autópiacon: vége a drágulásnak
Az új autók listaárának évek óta tartó növekedése megállt – közölte a Magyar Lízingszövetség. A szervezet – Eurotax adatai alapján készített - összeállításából az is kiderül, hogy egy autó 3 éves koráig közel 50 százalékot veszít az értékéből, ötévesen pedig már csak az eredeti ár 35-40 százalékát éri.
Használt kocsit vesz a magyar
Idén több használt autó kelhet el, mint a válság előtti években, miközben az átlagár növekedése is megállni látszik. Azok jártak jól, akik eddig vártak egy nagykocsi, vagy terepjáró vásárlásával, ezekben a kategóriákban ugyanis csökkentek az árak.
Az autókölcsönzők is meglátták a fényt
Trendfordulóhoz érkeztek 2013-ban a hazai autókölcsönzők: az iparág ismét nyereséges, pedig 2012-ben még jelentős mínuszt termeltek a vállalkozások, amelyek harmadát elsodorta a válság.
Autókölcsönzők: előtört a flottabérlet
A Magyarországot érintő gazdasági válság, a hazánkba érkező egyre több külföldi turista, a magánbérlők egyre csökkenő és céges flottakölcsönzések egyre növekvő száma mind az autókölcsönzői piac átalakulásához vezetett.
Citroen C4: újult erővel
Új, korszerű háromhengeres erőforrás jelent meg a Peugeot-Citroën modelljeiben, amelyet a Citroënnél először a kompakt C4-be építenek be. A négyéves modellnek szó szerint új lendületet ad a high-tech benzinmotor. Nagyon ajánlható, akár az erősebb dízelek ellenében is.
Ezzel a nagymenővel kiríhatunk a tömegből
A kompakt szabadidő-autók szegmensét megalapító Toyota RAV4 jobb, mint valaha: tágas, csendes, jól felszerelt, és olcsón üzemeltethető. Mindennek azonban megkérik az árát.
Öt tipp, hogyan adja el jó áron a kocsiját!
Ha megfogadja az alábbi tanácsokat, akkor növelhető az eladásra kínált autó értéke. Az AAA Auto szerint ugyanis még egy nagyobb baleset után is kérhetünk jó árat a kocsiért, de a törődés mindenképpen kifizetődik.
Egyre kevesebb a hitelcsapdában ragadt autós
Egyre valószínűbb, hogy az autós hitelekre nem terjed majd ki a devizahiteleseket megsegítő új csomag, ennek jelentősége ma már jóval kisebb, mint két évvel ezelőtt lett volna. Ugyan továbbra is autósok tömege küzd a svájci frank hiteltörlesztéssel, számuk mára a két évvel ezelőttinek csupán a harmada.
Itthon a használt kocsi a nyerő
A magyarországi használtautó-piac tovább bővült az idei második negyedévben, a legnagyobb érdeklődés továbbra is az olcsóbb autók szegmensében mutatkozik.
A flottás kocsi használt autóként is megéri?
Az évek óta stagnáló új autó piac miatt egyre kevesebb fiatal használt autó keresi gazdáját, miközben nem könnyű elkerülni a külföldről behozott, nehezen ellenőrizhető előélettel rendelkező használt járműveket – állítják a szakértők, akik megoldást is látnak.
A síszezonban a kisbusz a menő
A kisbuszok kihasználtsága idén februárban is maximum közelében alakul majd az autókölcsönzőknél a síszezonnak köszönhetően, a szezonban cégek és magánszemélyek is szívesen veszik igénybe a kölcsönzők szolgáltatásait.
Kína marad a legnagyobb autógyártó - és piac
Kína 19 milliónál is több gépkocsit adott el és gyártott tavaly, ami azt jelenti, hogy negyedik éve folyamatosan a világ legnagyobb autógyártója és autópiaca - derült ki az iparági szövetség (CAAM) pénteken közzétett statisztikáiból.
Több a gázos kocsi Európában
Az NGVA Europe legfrissebb adatai szerint 3 százalékkal bővült a földgázzal hajtott járművek piaca. A 2011. június és 2012. június között eltelt időszak alatt összesen 985 ezerrel nőtt a CNG-üzemű járművek száma Európában.
Lélegzethez jutott a magyar autópiac
Tavaly enyhén nőtt a magyarországi használtautó piac, a növekedést elsősorban a kedvezőbbé vált regisztrációs adó következtében megugrott import generálta. Az év végén az új gépjárművek forgalomba helyezéseinek száma is nőtt, de a piacot még mindig a céges vásárlások tartják életben.
Már százezer kilométert futott autót is szívesen veszünk
Az enyhén növekvő eladások és a lassan formálódó szemléletváltozás miatt a sok kilométert futott autók térnyerése jellemzi idén a hazai használtautó értékesítést a LeasePlan Hungária Zrt., flotta- és gépjárműkezelő cég szerint. A több ezer használtautót értékesítő cég szakértőjének véleménye alapján reálisabbá váltak az autók adatai, ami az eladási trendekben is érezteti hatását.
Még nincs minden veszve: reménysugár az autóiparban
Októberben 4047 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 15,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, az első tíz hónapban pedig 16,2 százalékkal 43 369-re nőtt az új autók száma - közölte hétfőn a Datahouse autópiaci adatszolgáltató adataira hivatkozva a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).
Infiniti FX: a japán csábító
Az Infiniti FX legnagyobb erőssége a formaterv, amely önmagában eladja, majd következik a gazdag alapfelszereltség, amivel komoly árelőnyt szerez magának a konkurenciával szemben.
Autópiac: irány a fejlődő világ!
A világ gazdagabbik felén a jelek szerint minél régebben vezet valaki, annál kevesebbet használja járművét, így várhatóan a válság elmúltával sem fog jelentős fellendülés bekövetkezni az autópiacon. Jelenleg egymilliárd autó fut a világ útjain és 2020-ra ez a szám a duplájára nőhet elsősorban a harmadik világban bekövetkező bővülés miatt.
Jön a kötelezőváltás – Már nemigen lesz olcsóbb
A kotelezo.hu internetes szakportálnak a kötelező kampány küszöbén immár hagyományosan elvégzett idei felmérése szerint az autósok 53 százaléka díjemelést, 29 százaléka változatlan díjakat vár a két hét múlva meghirdetett jövő évi kötelező-tarifákban. Két év alatt 62-ről 80 százalékra emelkedett azok aránya is, akik már ötezer forint alatti hajlandóak lennének vállalni a biztosításváltási utánajárást. Jelentős spórolásra ugyanakkor leginkább azoknak maradt lehetősége, akik az elmúlt években nem váltottak, így aktuális díjuk még jóval a 20 ezer forint alá került tavaly év végi átlagos díjszint felett van.
Tényleg a gázra lépett a gépjármű-kereskedelem?
Az elmúlt pár hónapban többen arról cikkeznek, hogy a gépjármű-kereskedelem fellendülőben van. Reméljük, hogy a 2012 és 2013-as év meghozza végre a várva várt fellendülést, sajnos azonban a jelenlegi adatok még nem ezt mutatják. Az elmúlt 12 hónapban ugyanis 5,17 százalék volt a gépjármű-kereskedő cégek bedőlés aránya az egy évvel ezelőtti 4,45%-kal szemben - derül ki a Bisnode csoporthoz tartozó, PartnerControl döntéstámogató céginformációs szolgáltató elemzéséből. Az egy évvel korábbinál tehát jóval több kereskedő cég vált fizetésképtelenné a szaktorban, ami negatív tendenciát jelez.
A családok felének van csak autója
A Bosch és a Medián reprezentatív felmérése megállapította, hogy 2012-ben a magyar háztartások közel fele rendelkezik csak saját autóval, 40 százalékukban egy gépjármű található, és a családok alig 5 százalékára igaz, hogy több autót tudnak fenntartani. A hazai háztartások tulajdonában lévő autópark a két évvel ezelőtti szinten stagnál: az egyes társadalmi rétegeket vizsgálva minimális átrendeződés történt ugyan a családok autóvásárlási és eladásai szokásaiban, növekedés azonban nem tapasztalható.
Indul a motor, de a sebességgel még baj van
Bővült az új autók értékesítése a Datahouse friss forgalombahelyezési statisztikája szerint. Ez azonban még mindig kevés az ágazatban tevékenykedőknek a fennmaradáshoz.
Egyre öregebbek a magyar autók
Felmérések szerint az elmúlt években jelentősen elöregedett a hazai személygépjármű-állomány. Az évek óta húzódó gazdasági válság az autópiacot sem kímélte, így hazánkban egyre magasabb lett a gépjárművek átlagéletkora.
Olajhamisítás és autónepperek rontják a gépjárműpiacot
Drasztikusan megnőtt az adóelkerülés a magyarországi gépjármű-értékesítési piacon a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) szerint, s ez versenyhátrányba hozza a legális autókereskedőket.
Egyszerűsödnek a személygépkocsik bejegyzési szabályai
Az Európai Bizottság (EB) új rendelettervezete szerint enyhíteni, illetve egyszerűsíteni szeretnék az EU-ban a személygépkocsik külföldi bejegyzésének szabályait. Az EB szerint ugyanis jelenleg ezen a téren az uniós tagországokban vagy nem egyértelmű a szabályozás, vagy túlságosan bonyolult eljárást kell követniük az autósoknak, ha például járművükkel hosszabb időre külföldre mennek nyaralni vagy munkát vállalni.
Pang a piac, de jól fogynak a tízmilliós használtautók
Nőtt az érdeklődés a használt luxusautók iránt a nehéz gazdasági helyzet ellenére - derült ki a Weltauto legfrissebb kimutatásából. A tízmillió forintnál értékesebb használt autók értékesítése tavaly 2009-hez képest 12 százalékkal nőtt.