Olcsóbb autókat keresnek a magyarok - ezek lettek a kedvenc modellek

A pandémiás helyzetben egyre többen szeretnének a lehető legolcsóbban autót vásárolni, így kerülhetett a Suzuki Swift is a keresési számok szerinti dobogóra. A magyar autóvásárlók számára a jelenlegi helyzetben leginkább a használt autók jelentenek megfizethető megoldást, ugyanakkor a piac egészén jelentős drágulásnak lehetünk szemtanúi – mind a tavalyi évhez, mind az eddigi 2021-es adatokhoz képest.

A Használtautó.hu adataiból kiderül, hogy a kereslet bővülése és az árak emelkedése sem állt meg a használtautó-piacon, a vásárlókat így hidegzuhanyként érheti az információ, hogy a tavaly decemberben még 3,1 milliós hirdetési átlagárak 2021 márciusában már 3,7 millió forint felett jártak, tavaly márciushoz mérten pedig csaknem 1 millió forintos, azaz 33,2 százalékos drágulás látható.

„Bár tavaly márciusban és áprilisban az autópiac egészével a Használtautó.hu felületén indított keresések száma is visszaesett, az érdeklődők és a vásárlók már májusban visszatértek, s számuk azóta is csak nőtt. 2021 első negyede 35 százalékkal több keresést jelentett, márciusban már csaknem 39 százalékkal több keresést regisztráltunk, mint tavaly. A nagyobb kereslet ugyanakkor csak az egyik árfelhajtó tényező, mivel a forint tavalyi árfolyamváltozása miatt mind az új autók ára, mind az import, vagyis a külföldi használtautó-beszerzés is megdrágult” – részletezte Katona Mátyás, a Használtautó.hu szakértője.

Míg a Használtautó.hu kereslete a már említett 35 százalékos mértékkel igen jelentős pluszt mutatott az idei évben, a tulajdonosváltások még mindig elmaradnak a tavalyi számokhoz mérten. Ugyanakkor az első negyedévben az import 18 százalékos csökkenése mellett a hazai tulajdonosváltások száma csupán 3,3 százalékos elmaradást mutatott, így még mindig az látható, hogy a hazai magánvásárlók legfontosabb bázisának az itthoni gépjárműkínálat számít.

Élre került a Suzuki Swift

Az árak emelkedésével, a pandémia hatására ellentétesen változott a használtautó-vásárlók preferenciája is. A személyes mobilitás felértékelődésével ugyanis olyan vevők jelentek meg a piacon, akik eddig vagy nem tudták, vagy nem kívánták megengedni maguknak saját autó vásárlását. Bár az ár szerint keresők legtöbbje továbbra is 1 millió forintos árplafont állít be, s a második helyen változatlanul a 1,5 millió forintig böngészők állnak, a 2 millióig keresők dobogós helyét átvette a mindössze félmilliós értékig szűrők tábora.

Ezzel párhuzamosan a Használtautó.hu felületén a legnépszerűbb modellek élbolyában is változás történt. Míg 2020-ban a Skoda Octaviára kerestek a legtöbben (megközelítőleg 5,5 milliószor), az idei év kedvenc használt modellje az első negyedév után a Suzuki Swift (2,45 millió kereséssel). A szintén dobogós Skoda Octavia és Ford Focus ugyancsak több mint 2 millió önálló keresést kapott, de a top 10 egyéb modelljei is egyenként több mint 1 milliót.

Véleményvezér

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo