A használtautó-import újbóli élénkülése az előző évi adatok viszonylatában is tetten érhető: 2019 júliusához képest már csupán tíz százalékos a visszaesés, miközben áprilisban és májusban is 40 százalék körüli elmaradást mutattak a statisztikák a 12 hónappal korábbi értékekhez képest. A hazai autópark másik utánpótlási forrását jelentő újautó-piacon korántsem ilyen jó a helyzet: a júliusban eladott 12 045 személygépkocsi még mindig 21 százalékkal volt kevesebb, mint tavaly ilyenkor.
Az új autóktól a használt autók felé fordulás logikus következménye a koronavírus által okozott bizonytalanságnak. A vásárlók ebben az időszakban óvatosabban költenek, kisebb hányaduk áldoz a drágábban elérhető új autókra. Emellett a visszaesésben közrejátszik az is, hogy gyártók tavaszi rendkívüli leállása miatt több márka esetében is megnőtt a már megrendelt új autók szállítási határideje, így számos személygépkocsi a vártnál később kerül forgalomba.
„A használt autókra áthelyeződő fókusz azt is jelenti, hogy idén sem várható fordulat a hazai autópark átlagéletkorának alakulásában - magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. –A korosabb járművek arányának újbóli növekedése miatt a tavalyi 14,4 éves átlagos életkor idén várhatóan tovább növekszik majd, folytatva a 2007 óta tartó, 10,3 évről induló folyamatos öregedési tendenciát.”
A használtautó-import mértéke az idei év első hét hónapjában összesen 77 280 darab volt, 17 százalékkal kevesebb az előző év hasonló időszakában regisztrált 92 721-es mennyiségnél. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 67 725 volt, 25 százalékkal maradva el az egy évvel korábbi 89 833-as értéktől.