Szigorodtak a szabályok, mégis öregebb autókat importáltunk

Az idősebb autókra vonatkozó, januártól bevezetett szigorúbb honosítási szabályok év eleji bevezetése ellenére idén tovább romlott a külföldről beáramló használt személygépkocsik korösszetétele.

Az idei első negyedévben behozott autók átlagéletkora 11,3 évre nőtt a tavaly ilyenkor regisztrált 10,9 éves átlagról. A legalább 10 éves autók aránya az importon belül a tavalyi első negyedévben mért 60,5 százalékról 64,6 százalékra nőtt.

A teljes hazai autópark átlagéletkora a KSH adatai szerint tavaly év végére 14,7 évre emelkedett. Az állomány idei további öregedését vetíti előre az a tény, hogy jelenleg az importált autók 41,1 százaléka legalább 15 éves, további 23,5 százalékuk pedig elmúlt tíz éves.

Az itthon forgalomba kerülő importautók összetételének romlása nem választható el a vírushelyzettől. A tömegközlekedés kiváltása érdekében megnőtt az igény az olcsó, de még üzemben tartható autók iránt. A válság kitörése óta a forint is leértékelődött az euróval szemben, így ugyanakkora forintösszegért a vásárlók csak olcsóbb, a korábbiaknál idősebb autókat tudnak megvásárolni. Ezeket a hatásokat nem volt képes ellensúlyozni a honosítási szabályok szigorítása sem" – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutaók.hu vezérigazgatója.

Az év elejétől bevezetett szigorítások különösen az idős használt autók forgalomba helyezését nehezítik: egyrészt megkövetelik az uniós típusigazolást vagy az autón elhelyezett típustáblát, másrészt a hat évnél idősebb, illetve több mint 160 ezer kilométert futott autóknak immár külön környezetvédelmi vizsgán kell átesniük. A mostani adatok azonban azt mutatják, hogy további intézkedésekre is szükség lenne annak érdekében, hogy az importban nagyobb részarányt képviseljenek a kevésbé öreg, jobb műszaki és környezetvédelmi jellemzőkkel rendelkező használt autók.

Véleményvezér

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo