Hatalmas fordulat, elektromos autók igen, benzinesek nem

Nagy-Britanniában 15,8 százalékkal, 119 ezer 167-re esett az új autók eladása áprilisban az egy évvel korábbihoz képest, ugyanakkor a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) értékesítése 40,9 százalékkal emelkedett - áll a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) közleményében.

A dízelüzemű autók értékesítése éves összevetésben 52 százalékkal, 6725-re esett, piaci részesedésük 5,6 százalékra zsugorodott a tavaly áprilisi 9,9 százalékról.

A dízel autók piaci részesedése a nullához közeleg (Fotó: archív)

Áprilisban 54 ezer 633 új benzinüzemű autót adtak el, ez 23,2 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbihoz képest, a piaci részarányuk 50,3 százalékról 45,8 százalékra mérséklődött.

Messze a legnagyobb mértékben a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (battery electric vehicles, BEV) eladása nőtt éves összevetésben, 40,9 százalékkal, 12 ezer 899-re, miközben a piaci részesedésük 6,5 százalékról 10,8 százalékra ugrott.

A hibrid-elektromos (HEV) autókból 13 ezer 951 talált vevőre áprilisban, ami 18,3 százalékkal több éves összevetésben, a piaci részesedésük 8,3 százalékról 11,7 százalékra emelkedett.

Nagy-Britanniában, Európa harmadik legnagyobb autópiacán áprilisban a legkeresettebb új autó a Nissan Qashqai (3804), a Ford Puma (3318) és a MINI (3088) volt.

Az SMMT csütörtökön rontotta az idei évre vonatkozó eladás-várakozását. Most azzal számol, hogy 2022-ben 1,72 millió új autót értékesítenek, 4,5 százalékkal többet a tavalyinál, az eddig becsült 1,89 millió helyett.

Nagy-Britaniában 2030-tól már nem lehet új dízeles és benzines autót eladni, egyes hibrid autók esetében ez a határidő 2035.

Az új autóknál tavaly a dízelüzemelésűek piaci aránya 8,2 százalékra esett a 2020. évi 16 százalékról, a benzines autóké pedig 55,4 százalékról 46,3 százalékra csökkent. Eközben például a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése 6,6 százalékról 11,6 százalékra, a külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid (PHEV) hajtásúaké pedig 4,1 százalékról 7 százalékra ugrott. (MTI)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo