A dízelüzemű autók értékesítése éves összevetésben 52 százalékkal, 6725-re esett, piaci részesedésük 5,6 százalékra zsugorodott a tavaly áprilisi 9,9 százalékról.
Áprilisban 54 ezer 633 új benzinüzemű autót adtak el, ez 23,2 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbihoz képest, a piaci részarányuk 50,3 százalékról 45,8 százalékra mérséklődött.
Messze a legnagyobb mértékben a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (battery electric vehicles, BEV) eladása nőtt éves összevetésben, 40,9 százalékkal, 12 ezer 899-re, miközben a piaci részesedésük 6,5 százalékról 10,8 százalékra ugrott.
A hibrid-elektromos (HEV) autókból 13 ezer 951 talált vevőre áprilisban, ami 18,3 százalékkal több éves összevetésben, a piaci részesedésük 8,3 százalékról 11,7 százalékra emelkedett.
Nagy-Britanniában, Európa harmadik legnagyobb autópiacán áprilisban a legkeresettebb új autó a Nissan Qashqai (3804), a Ford Puma (3318) és a MINI (3088) volt.
Az SMMT csütörtökön rontotta az idei évre vonatkozó eladás-várakozását. Most azzal számol, hogy 2022-ben 1,72 millió új autót értékesítenek, 4,5 százalékkal többet a tavalyinál, az eddig becsült 1,89 millió helyett.
Nagy-Britaniában 2030-tól már nem lehet új dízeles és benzines autót eladni, egyes hibrid autók esetében ez a határidő 2035.
Az új autóknál tavaly a dízelüzemelésűek piaci aránya 8,2 százalékra esett a 2020. évi 16 százalékról, a benzines autóké pedig 55,4 százalékról 46,3 százalékra csökkent. Eközben például a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése 6,6 százalékról 11,6 százalékra, a külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid (PHEV) hajtásúaké pedig 4,1 százalékról 7 százalékra ugrott. (MTI)