Új gépkocsit akar minden harmadik magyar autós

Új autó vásárlását tervezi minden harmadik magyar autós, tízből 7 megkérdezett ráadásul már 5 éven belül cserélné a gépkocsiját – derül ki az EY reprezentatív, több mint 500 járművezetővel készült hazai kutatásából. A felmérés szerint vannak általánosan fontos szempontok, mint amilyen az ár is, ugyanakkor nagy különbségek is mutatkoznak például abban, ki, mennyit várna a kiválasztott járműre.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar autósok 70 százaléka 5 éven belül lecserélné a gépkocsiját. A legtöbben továbbra is benzines járművet választanának (36 százalék) az EY hazai autóhasználók körében végzett reprezentatív kutatása szerint, ez az arány azonban az előző évhez képest 7 százalékponttal csökkent. Ugyancsak enyhül az érdeklődés a dízelautók iránt. 2020-ban a válaszadók 12 százaléka, tavaly már csak 8 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy legközelebb gázolajos kocsit venne.

Az új autó a menő (Fotó: archív)

Ezzel párhuzamosan egyre többen nyitnak az alternatív hajtású autók felé. A felmérésben megkérdezettek negyede hibrid (26 százalék, 2020-ban 18 százalék), minden tizedik válaszadó elektromos autót (9 százalék, 2020-ban 6 százalék) venne legközelebb. Az ár mellett meghatározó döntési szempontnak számítanak a gyártó termékeivel kapcsolatos korábbi tapasztalatok, a biztonság és a gazdaságos üzemeltetés. A válaszadókat leginkább a korrekt szervizdíjak (52 százalék) és a hűségprogramok (42 százalék) motiválnák arra, hogy elkötelezettek maradjanak az adott márka iránt.

A következő autóvásárlást a hazai vevők többsége (55 százalék) saját forrásból fedezné. Aki nem, az elsősorban banki hitelt venne fel, vagy családhoz, illetve baráthoz fordulna kölcsönért. A 20-29 éves korosztály 32 százaléka akár egy évet is várna a kiválasztott új járműre, míg a 30-60 évesek kevesebb mint 20 százaléka lenne csak ilyen türelmes. Utóbbiak többsége inkább készleten lévő gépkocsit választana, vagy valamilyen kompenzációt kérne a hosszú várakozási időért cserébe.

„A hatékony értékesítés érdekében a legfontosabb kérdés, hogy az autókereskedők mennyire ismerik jól a vevőik igényeit. Az EY széleskörű, nemzetközi tapasztalattal és szakértői bázissal rendelkezik az autóipari piacon" – hangsúlyozta László Roland, a vállalat üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője. A szakember kiemelte, hogy a mostani kutatás is rámutatott, döntő különbségek vannak egyes vásárlói csoportok preferenciái között. „Egy megfelelő ügyfélkapcsolat-kezelésre alkalmas rendszer, valamint a folyamatok optimalizálása, és az értékesítési hálózat teljesítményének elemzése együtt segíthet az autókereskedőknek abban, hogy a széles skálán mozgó igényeket megfelelően ki tudják szolgálni" – tette hozzá.

Használtautók esetén a válaszadók közel kétharmada (61 százalék) a garantált futásteljesítményt nézi, ami összhangban van azzal, hogy elsősorban (43 százalék) hivatalos autókereskedésből vásárolnának ilyen gépjárművet. A kereskedőktől elsősorban széles járműválasztékot (45 százalék), a régi gépkocsi beszámítását (40 százalék) és a korábbi balesetek és javítások transzparens bemutatását (38 százalék) várják el.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo