Új gépkocsit akar minden harmadik magyar autós

Új autó vásárlását tervezi minden harmadik magyar autós, tízből 7 megkérdezett ráadásul már 5 éven belül cserélné a gépkocsiját – derül ki az EY reprezentatív, több mint 500 járművezetővel készült hazai kutatásából. A felmérés szerint vannak általánosan fontos szempontok, mint amilyen az ár is, ugyanakkor nagy különbségek is mutatkoznak például abban, ki, mennyit várna a kiválasztott járműre.

A magyar autósok 70 százaléka 5 éven belül lecserélné a gépkocsiját. A legtöbben továbbra is benzines járművet választanának (36 százalék) az EY hazai autóhasználók körében végzett reprezentatív kutatása szerint, ez az arány azonban az előző évhez képest 7 százalékponttal csökkent. Ugyancsak enyhül az érdeklődés a dízelautók iránt. 2020-ban a válaszadók 12 százaléka, tavaly már csak 8 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy legközelebb gázolajos kocsit venne.

Az új autó a menő (Fotó: archív)

Ezzel párhuzamosan egyre többen nyitnak az alternatív hajtású autók felé. A felmérésben megkérdezettek negyede hibrid (26 százalék, 2020-ban 18 százalék), minden tizedik válaszadó elektromos autót (9 százalék, 2020-ban 6 százalék) venne legközelebb. Az ár mellett meghatározó döntési szempontnak számítanak a gyártó termékeivel kapcsolatos korábbi tapasztalatok, a biztonság és a gazdaságos üzemeltetés. A válaszadókat leginkább a korrekt szervizdíjak (52 százalék) és a hűségprogramok (42 százalék) motiválnák arra, hogy elkötelezettek maradjanak az adott márka iránt.

A következő autóvásárlást a hazai vevők többsége (55 százalék) saját forrásból fedezné. Aki nem, az elsősorban banki hitelt venne fel, vagy családhoz, illetve baráthoz fordulna kölcsönért. A 20-29 éves korosztály 32 százaléka akár egy évet is várna a kiválasztott új járműre, míg a 30-60 évesek kevesebb mint 20 százaléka lenne csak ilyen türelmes. Utóbbiak többsége inkább készleten lévő gépkocsit választana, vagy valamilyen kompenzációt kérne a hosszú várakozási időért cserébe.

„A hatékony értékesítés érdekében a legfontosabb kérdés, hogy az autókereskedők mennyire ismerik jól a vevőik igényeit. Az EY széleskörű, nemzetközi tapasztalattal és szakértői bázissal rendelkezik az autóipari piacon" – hangsúlyozta László Roland, a vállalat üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője. A szakember kiemelte, hogy a mostani kutatás is rámutatott, döntő különbségek vannak egyes vásárlói csoportok preferenciái között. „Egy megfelelő ügyfélkapcsolat-kezelésre alkalmas rendszer, valamint a folyamatok optimalizálása, és az értékesítési hálózat teljesítményének elemzése együtt segíthet az autókereskedőknek abban, hogy a széles skálán mozgó igényeket megfelelően ki tudják szolgálni" – tette hozzá.

Használtautók esetén a válaszadók közel kétharmada (61 százalék) a garantált futásteljesítményt nézi, ami összhangban van azzal, hogy elsősorban (43 százalék) hivatalos autókereskedésből vásárolnának ilyen gépjárművet. A kereskedőktől elsősorban széles járműválasztékot (45 százalék), a régi gépkocsi beszámítását (40 százalék) és a korábbi balesetek és javítások transzparens bemutatását (38 százalék) várják el.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo