Ezt a piacot tényleg berobbantotta a járvány

Miközben a járműipar megszenvedi a koronavírus-járványt, a lakóautók és a lakókocsik szegmense soha nem látott forgalmat ért el - írta a Világgazdaság.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

(Fotó: Pixabay)

Jelenleg legalább 12 hónapos szállítási határidőkkel kell számolni az új lakóautók rendelésénél, és a lakókocsik is csak kevéssel gyorsabban érkeznek meg a tulajdonosokhoz – erről hazai, meghatározó piaci szereplők beszéltek a lapnak.

A járműszegmenst évek óta telített kapacitások jellemzik, korántsem számított ritkaságnak a négy-hat hónapos teljesítés, de a pandémia jócskán feljebb tornázta a várakozási időt. A leállított turizmus következtében ugyanis az utazni vágyó tömegek egy részénél felértékelődött a lakóautók és a lakókocsik kínálta lehetőség. Az üdülésre szánt források ebben a kategóriában csapódtak le, a kereslet berobbant, és új ügyfélkör jelent meg. "Nincs az a termék, amit ne tudnánk eladni" – fogalmazott a Világgazdaság egyik forrása.

Nehéz pontos számot mondani a piacról 

Az új lakókocsik és lakóautók hazai piacának értéke és volumene nehezen becsülhető, mivel külön nyilvántartást nem vezetnek róluk. Előbbiek az újonnan forgalomba helyezett közúti vontatmányokkal, utóbbiak a személygépjárművekkel és a kisbuszokkal tartoznak azonos besorolásba. Becslések szerint évente ezer fölötti értékesítés történik, az összérték pedig milliárdos nagyságrendű lehet. A forgalom zömét a lakókocsik adják, de a lakóautó is egyre népszerűbb. Az itthon gyártott járműveknek csak a töredékét adják el határon belül, a többi exportra megy.

Szabó Gabriella, Magyarország legnagyobb lakóautó-értékesítő és -kölcsönző cégének számító Suwenor Kft. értékesítési vezetője elmondta, júliusban és augusztusban "a világ összes járműve is kevés lenne" az igények kielégítésére, de az ezen kívüli időszakban is csak bajosan lehet szabad autóhoz vagy kocsihoz jutni.

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo