Nem lehet lenyomni a magyarok kedvenc autóját

Megőrizte piacvezető helyét a Suzuki.

A Suzuki 14 783 eladott új személygépkocsival 11,55 százalékos részesedést ért el a magyar személyautó-piacon 2020-ban, ezzel öt egymás utáni évben piacvezető szerepet szerzett - közölte a társaság kommunikációs vezetője. Bonnár-Csonka Zsuzsanna tájékoztatása szerint az Esztergomban gyártott Vitara 30 százalékot meghaladó részesedéssel vezeti a SUV városi-szabadidő kategóriát és a személyautók mezőnyét, 6882 eladott darabbal.

A teljes újszemélyautó-piac modellje között a második helyet foglalja el a szintén hazai gyártású, Suzuki SX4 S-CROSS, melyből az év végéig 5578 darab kelt el. A két hazai modell gyártását csaknem 2800 dolgozó és 770 robot végzi két műszakban a Magyar Suzuki üzemében. A gyártás több mint 65 százaléka már hibrid gépjármű volt 2020-ban.

A megújult Vitara - Kép: Suzuki

A további, nem Esztergomban készült, de Magyarországon is forgalmazott Suzuki típusok közül a Swiftből 1401, az Ignisből 618, Jimnyből 194 darabot helyeztek forgalomba 2020-ban. A B szegmensben szereplő Swift és Ignis együttes részesedése 13,38 százalékos. A vállalat két új import hibrid modell értékesítését is megkezdte Európában. Az elektromos hálózatról is tölthető SUV Acrossból 35 darabot, a hibrid rendszerrel felszerelt Swace modellből pedig 74 darabot regisztráltak előértékesítés keretein belül. A két modell piaci bevezetése januártól indul Magyarországon.

A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A cég partnereinek, beszállítóinak, valamint országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10 ezer munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá. A Suzuki alapítása óta 1,9 milliárd eurót fektetett be Magyarországon, ezzel az értékkel a legnagyobb japán beruházó. A vállalat 2019-ben 60 millió eurót fordított fejlesztésekre, főként a hibrid modellek bevezetésére. A társaság csaknem 2,41 milliárd euró nettó árbevétellel zárta a 2019-es évet. Exportból 2,07 milliárd euró származott, a belföldi értékesítés árbevétele 343,3 millió euró volt. A vállalat a 2019-es adatok alapján az ország 7. legnagyobb árbevételű cége.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo