Piac&Profit cikkei
Piac&Profit cikkei
A jövő tele vízióval - Az interaktív média
Veszélyes kihívás a hagyományos televíziózás számára az interaktivitásra épülő internet: a néző nem kénytelen többé egy befolyásolhatatlan műsorrendben megvárni a neki tetsző műsort, a tartalom rendelhetővé, választhatóvá válik. Az igazi interaktivitás pedig, amikor a néző a saját reakcióival szereplőjévé válik a műsorfolyamnak, már átalakítja a szórakozásról, szórakoztatásról alkotott mai fogalmainkat. Mindehhez a technológiai alapot a médiumok közeledése szolgáltatja. A jövő univerzális ketyeréje minden funkciót tud: általa szórakozni, dolgozni, informálódni, ügyintézni, kommunikálni, bevásárolni is tudunk. Az eszközök egységének alapja a digitális információ.
A jövő tele vízióval - Az interaktív média
Veszélyes kihívás a hagyományos televíziózás számára az interaktivitásra épülő internet: a néző nem kénytelen többé egy befolyásolhatatlan műsorrendben megvárni a neki tetsző műsort, a tartalom rendelhetővé, választhatóvá válik. Az igazi interaktivitás pedig, amikor a néző a saját reakcióival szereplőjévé válik a műsorfolyamnak, már átalakítja a szórakozásról, szórakoztatásról alkotott mai fogalmainkat. Mindehhez a technológiai alapot a médiumok közeledése szolgáltatja. A jövő univerzális ketyeréje minden funkciót tud: általa szórakozni, dolgozni, informálódni, ügyintézni, kommunikálni, bevásárolni is tudunk. Az eszközök egységének alapja a digitális információ.
Irodák és üzlethelyiségek bérleti díjai
Bővülő kínálat, csökkenő árak. A lakásárrobbanás és az elindult kedvező gazdasági folyamatok az ingatlanpiac szinte teljes területére kihatottak. Mindez éreztette hatását a bérlemények – irodák, üzlethelyiségek – díjainak alakulásában is.
Irodák és üzlethelyiségek bérleti díjai
Bővülő kínálat, csökkenő árak. A lakásárrobbanás és az elindult kedvező gazdasági folyamatok az ingatlanpiac szinte teljes területére kihatottak. Mindez éreztette hatását a bérlemények – irodák, üzlethelyiségek – díjainak alakulásában is.
Egy vásárlási szokásokról készített felmérés is bizonyította, hogy a férfiak a Marsról, a nők p
Egy, a magyar lakosok körében végzett vásárlási szokásokkal kapcsolatos felmérés kimutatta, hogy az ember vásárolgatás közben megéhezik, a vevők egyharmada türelmetlenül közlekedik a bevásárló kocsival, valamint a nők szórakozásból vásárolgatnak, míg a férfiak többsége csak akkor tér be egy-egy üzletbe, ha valóban szüksége van valamire!
Egy vásárlási szokásokról készített felmérés is bizonyította, hogy a férfiak a Marsról, a nők p
Egy, a magyar lakosok körében végzett vásárlási szokásokkal kapcsolatos felmérés kimutatta, hogy az ember vásárolgatás közben megéhezik, a vevők egyharmada türelmetlenül közlekedik a bevásárló kocsival, valamint a nők szórakozásból vásárolgatnak, míg a férfiak többsége csak akkor tér be egy-egy üzletbe, ha valóban szüksége van valamire!
Konjunktúrajelentések
Önkényesen emeltünk ki egy-két megállapítást a GKI Rt. és a Kopint-Datorg Rt. legfrissebb konjunktúra jelentéseiből, melyek együtt több száz oldalas elemzések. Kiemeléseinket azonban, amelyek a kormányzati gazdasági prognózist és a kutatói következetéseket állítják szembe, vállaljuk. Tény: a magyar gazdaság öt éve fenntartható, lényegileg változatlan növekedési pályán halad. A pozitív folyamatok azonban nem maradnak fenn automatikusan…
Konjunktúrajelentések
Önkényesen emeltünk ki egy-két megállapítást a GKI Rt. és a Kopint-Datorg Rt. legfrissebb konjunktúra jelentéseiből, melyek együtt több száz oldalas elemzések. Kiemeléseinket azonban, amelyek a kormányzati gazdasági prognózist és a kutatói következetéseket állítják szembe, vállaljuk. Tény: a magyar gazdaság öt éve fenntartható, lényegileg változatlan növekedési pályán halad. A pozitív folyamatok azonban nem maradnak fenn automatikusan…
Az ellenőrzések új célpontjai
Az új számviteli törvényről sok írás jelent meg, sok előadás elhangzott már, a vállalkozási szférát érintő információs csatornákon szinte a csapból is ez folyik. Én néhány - vélelmezetten - jelentős fogalomváltozásra s a gyakorlati megvalósítás legsürgősebb teendőire kívánom felhívni a figyelmet.
Az ellenőrzések új célpontjai
Az új számviteli törvényről sok írás jelent meg, sok előadás elhangzott már, a vállalkozási szférát érintő információs csatornákon szinte a csapból is ez folyik. Én néhány - vélelmezetten - jelentős fogalomváltozásra s a gyakorlati megvalósítás legsürgősebb teendőire kívánom felhívni a figyelmet.
Kábelezés - kebelezés - A korai felhasználók többet fizetnek
A kábelpiac főszereplői egy szinte érintetlen piac meghódításának reményében költenek súlyos pénzeket kábelfektetésre és műholdra. A távbeszélő-hálózat alternatívája a kábeltelevíziós hálózat lehet, amelyen a távközlési szolgáltatások széles skáláját lehet nyújtani. A kábeloffenzíva valódi tétje tehát a háztartások multimédiás bekebelezése, az internetező, interaktív magyar “távháztartásfő” megnyerése. Aki egyelőre csak annyit lát-érez mindebből, hogy ha szinten kívánja tartani eddigi csatornaválasztékát, vagy bővíteni szeretné azt, jóval mélyebben kell a zsebébe nyúlnia, mint eddig.
Kábelezés - kebelezés - A korai felhasználók többet fizetnek
A kábelpiac főszereplői egy szinte érintetlen piac meghódításának reményében költenek súlyos pénzeket kábelfektetésre és műholdra. A távbeszélő-hálózat alternatívája a kábeltelevíziós hálózat lehet, amelyen a távközlési szolgáltatások széles skáláját lehet nyújtani. A kábeloffenzíva valódi tétje tehát a háztartások multimédiás bekebelezése, az internetező, interaktív magyar “távháztartásfő” megnyerése. Aki egyelőre csak annyit lát-érez mindebből, hogy ha szinten kívánja tartani eddigi csatornaválasztékát, vagy bővíteni szeretné azt, jóval mélyebben kell a zsebébe nyúlnia, mint eddig.
Fél év alatt 100 milliárd forintért 75 millió ruhadarab
A háztartások fogyasztása ruházati cikkből és cipőből 100 milliárd forintra tehető az idei első félévben a GfK Piackutató Intézet ConsumerScan részlegének adatai szerint. A háztartások 77 százaléka vásárolt január–júniusban ruhát vagy cipőt. Összesen közel 75 millió darabot, állapítja meg a Magyarországon ebben a termékkategóriában először végzett részletes piackutatás.
Fél év alatt 100 milliárd forintért 75 millió ruhadarab
A háztartások fogyasztása ruházati cikkből és cipőből 100 milliárd forintra tehető az idei első félévben a GfK Piackutató Intézet ConsumerScan részlegének adatai szerint. A háztartások 77 százaléka vásárolt január–júniusban ruhát vagy cipőt. Összesen közel 75 millió darabot, állapítja meg a Magyarországon ebben a termékkategóriában először végzett részletes piackutatás.
Fellendült az elektromos háztartási készülékek piaca
Az elektromos háztartási készülékek forgalma idén elérheti a 210-220 milliárd forintot, ami közel 15 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. A kereslet legnagyobb mértékben növekszik a hifitorony, videokamera, illetve lejátszó iránt, állapítja meg Schiller Tamás, a GfK Piackutató Intézet kiskereskedelmi panel vezetője.
Fellendült az elektromos háztartási készülékek piaca
Az elektromos háztartási készülékek forgalma idén elérheti a 210-220 milliárd forintot, ami közel 15 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. A kereslet legnagyobb mértékben növekszik a hifitorony, videokamera, illetve lejátszó iránt, állapítja meg Schiller Tamás, a GfK Piackutató Intézet kiskereskedelmi panel vezetője.
Legkoncentráltabb a magyar és cseh kereskedelem Kelet-Közép-Európában
A napi fogyasztási cikkek forgalma idén várhatóan 1550 milliárd forint körül lesz, ami hét százalék növekedést jelent a tavalyi 1450 milliárd forinthoz képest – derül ki a GfK Piackutató Intézet felmérésből.
Legkoncentráltabb a magyar és cseh kereskedelem Kelet-Közép-Európában
A napi fogyasztási cikkek forgalma idén várhatóan 1550 milliárd forint körül lesz, ami hét százalék növekedést jelent a tavalyi 1450 milliárd forinthoz képest – derül ki a GfK Piackutató Intézet felmérésből.
Könyvírás a weben – a webről
Elektronikus kereskedelem címmel jelent meg dr. Mójzes Imre és Talyigás Judit szerkesztésében az a kötet, amelynek szerzői (legalábbis részben) egymással személyesen is csak a mai sajtótájékoztatón találkoztak először, mivel az alkotómunka teljes egészében az interneten zajlott.
Könyvírás a weben – a webről
Elektronikus kereskedelem címmel jelent meg dr. Mójzes Imre és Talyigás Judit szerkesztésében az a kötet, amelynek szerzői (legalábbis részben) egymással személyesen is csak a mai sajtótájékoztatón találkoztak először, mivel az alkotómunka teljes egészében az interneten zajlott.
Könyv az e-kereskedelem jogi kérdéseiről
Az informatika és a jog kapcsolatában újabb állomást jelent dr. Kondricz Péter és dr. Tímár András „Az elektronikus kereskedelem jogi kérdései" címû könyve, amelyet a Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó jelentetett meg.
Könyv az e-kereskedelem jogi kérdéseiről
Az informatika és a jog kapcsolatában újabb állomást jelent dr. Kondricz Péter és dr. Tímár András „Az elektronikus kereskedelem jogi kérdései" címû könyve, amelyet a Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó jelentetett meg.
Megingott Amazon - „Az internetes földfoglalás még nem ért véget”
Az Amazon.com könyváruház 1994-ben robbant be az amerikai és nemzetközi internetes könyvpiacra, és azóta uralja is azt. Szinte beitta magát az on-line vásárlók tudatába, noha helyzete egyre nehezebb. A cég vezetője az előremenekülés stratégiáját választotta.
Megingott Amazon - „Az internetes földfoglalás még nem ért véget”
Az Amazon.com könyváruház 1994-ben robbant be az amerikai és nemzetközi internetes könyvpiacra, és azóta uralja is azt. Szinte beitta magát az on-line vásárlók tudatába, noha helyzete egyre nehezebb. A cég vezetője az előremenekülés stratégiáját választotta.
Márkázott információk - A TNS Modus: ahol a piackutatás posztgraduális képzés
A TNS Modus története két okból is tanulságos lehet a Piac és Profit olvasóinak. Egyrészt, mert a rendszerváltás évében hazai tőkével - bocsánat, az akkor jellemző módon, tőke nélkül -, családi vállalkozásként jött létre, majd amikor hosszú évek kitartó munkájával eljutott a fejlődés új fokáig, külső, külföldi, szakmai befektető bevonásával tudott továbblépni. Másrészt, mert nyomon követve nemcsak a hazai, hanem a világgazdaság fejlődését is, a közelmúltban úgy döntött: az elsők között reagál az információs technológia kihívására, és teremti meg az internetes piackutatás feltételeit. Sőt, jelentős szerepet vállal abban, hogy az új évezred elején más hazai vállalkozások is időben felkészüljenek az új gazdaságra.
Márkázott információk - A TNS Modus: ahol a piackutatás posztgraduális képzés
A TNS Modus története két okból is tanulságos lehet a Piac és Profit olvasóinak. Egyrészt, mert a rendszerváltás évében hazai tőkével - bocsánat, az akkor jellemző módon, tőke nélkül -, családi vállalkozásként jött létre, majd amikor hosszú évek kitartó munkájával eljutott a fejlődés új fokáig, külső, külföldi, szakmai befektető bevonásával tudott továbblépni. Másrészt, mert nyomon követve nemcsak a hazai, hanem a világgazdaság fejlődését is, a közelmúltban úgy döntött: az elsők között reagál az információs technológia kihívására, és teremti meg az internetes piackutatás feltételeit. Sőt, jelentős szerepet vállal abban, hogy az új évezred elején más hazai vállalkozások is időben felkészüljenek az új gazdaságra.
Az ingatlanközvetítés díja
K. É. 1999 februárjában megbízási szerződést kötött a B. ingatlanközvetítő irodával. Megállapodásuk értelmében az ingatlanközvetítő vállalta, hogy a K. É. tulajdonában lévő öröklakást eladásra közvetíti 12,4 millió forint vételárért, s az ingatlanközvetítőt sikeres közvetítés esetén az eladási ár 3 százaléka plusz áfa illeti meg. Sikeres közvetítésnek minősül, ha a megbízó a tulajdonát képező ingatlan átruházásáról az ingatlaniroda által közvetített vevőjelölttel szerződést köt. A felek abban is megállapodtak, hogy a megbízási szerződés visszavonásig érvényes. Ha a megbízó az ingatlanközvetítésre nem tart igényt, akkor azt három napon belül írásban kell közölnie. A szerződés kitért arra is, hogy a megbízottat a közvetítői díj abban az esetben is megilleti, ha a megbízott által közvetített vevő a megbízó ingatlanát a megállapított minimálárért megvenné (azt törvényben előírt módon lefoglalózná), és ezt a megbízó elutasítaná.
Az ingatlanközvetítés díja
K. É. 1999 februárjában megbízási szerződést kötött a B. ingatlanközvetítő irodával. Megállapodásuk értelmében az ingatlanközvetítő vállalta, hogy a K. É. tulajdonában lévő öröklakást eladásra közvetíti 12,4 millió forint vételárért, s az ingatlanközvetítőt sikeres közvetítés esetén az eladási ár 3 százaléka plusz áfa illeti meg. Sikeres közvetítésnek minősül, ha a megbízó a tulajdonát képező ingatlan átruházásáról az ingatlaniroda által közvetített vevőjelölttel szerződést köt. A felek abban is megállapodtak, hogy a megbízási szerződés visszavonásig érvényes. Ha a megbízó az ingatlanközvetítésre nem tart igényt, akkor azt három napon belül írásban kell közölnie. A szerződés kitért arra is, hogy a megbízottat a közvetítői díj abban az esetben is megilleti, ha a megbízott által közvetített vevő a megbízó ingatlanát a megállapított minimálárért megvenné (azt törvényben előírt módon lefoglalózná), és ezt a megbízó elutasítaná.
Tovább növelték forgalmukat a hipermarketek. Erősödik a nagy diszkontok pozíciója
A hipermarketek forgalma 70 százalék körüli mértékben növekedett idén az első hét hónapban, a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Ezzel a hipermarketek éves forgalma megközelíti a 200 milliárd forintot. A legnagyobb eladóterű bolttípus 2000 júliusában már 14 százalékkal részesedik a napi fogyasztási cikkek forgalmából, a múlt év júliusi 8 százalékkal szemben. A hipermarketek idei első hét hónapi átlagos forgalmi részesedése 12 százalék, a tavalyi első hét hónap 8 százalékával szemben. Többek közt ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet ConsumerScan részlege.