ÁFA-emelés már akár nyáron
Nincs különösebb akadálya annak, hogy a kormány akár a nyáron megemelje a 15 százalékos áfakulcsot 20 százalékra - derül ki a Népszabadság mai cikkéből. Az intézkedés jó a költségvetésnek, és árt a jogbiztonságnak - vélik a szakértők.
Ha ez megtörténik, drágulni fog az élelmiszer, a gáz- és vízellátás, a fogászati termékek, a gyógyászati segédeszközök, a személyszállítás és a temetkezés is. A változás - becslések szerint - 12-14 milliárd forint többletbevételt hoz a kormánynak havonta: attól függően javul a költségvetés helyzete tehát, hogy mikortól emelik az adót.
A litvánok még várhatnak
Magyarország és a többi kelet-közép-európai állam is figyelmeztetésként értékelheti, hogy az Európai Bizottság és az Európai Központi Bank (EKB) ma valószínűleg elutasítja Litvánia kérelmét az euró 2007-es bevezetésére, és mindössze Szlovénia valutauniós csatlakozását hagyja jóvá - olvasható a Világgazdaságban. Az EKB most hozza nyilvánosságra az euróövezet 2007-es bővítési körével kapcsolatos határozatát, ám a média már a múlt héten tényként számolt be a Vilniusra váró pofonról.
Kellemetlen nyári élmény a forintpiacon
A forint hétfői esése kapcsán újra aktuálissá vált megvizsgálni, mekkora tehernövekedésre számíthatnak a devizában eladósodottak. A Napi Gazdaság számításai szerint, a legjelentősebb tehernövekedés tehát azokat sújtja, akik tavaly augusztus elején vettek fel hitelt.
Bartha Attila, a Kopint-Datorg Rt. tudományos főmunkatársa korábban felhívta a figyelmet arra, hogy számos háztartásnak szinte nincs megtakarítása, ezért a 10-20 százalékos tartós törlesztőrészlet-növekedés finanszírozása nekik komoly gondot jelent.
Autók a tenger felé
A vitorlásszezon szinte még el sem kezdődött, ám a Splittől északra lévő tribunji kikötőben már most 81 magyar hajó van. A 250 hajó befogadására alkalmas, magyar tulajdonú, első osztályú kikötő többi helyén főleg németek és osztrákok osztoznak, akiknek talán még kevesebb problémát okoz a hétszázezer forinttól két és fél millióig terjedő éves kikötőbérleti díj kifizetése.
A legolcsóbb hajók egy másfél szobás fővárosi lakás árán, azaz húszmillió forintért kaphatóak meg, ám a bérhajókázás, a chartereztetés elterjedésével sokkal szélesebb körnek is elérhetővé vált a vitorlázás élménye - írja a Magyar Hírlap.