A német Szoftverminőségi Társaság által szervezett teszt középpontjában a megoldások "intelligenciája" állt. A szervezők célja az volt, hogy értelmes szakmai vita jöjjön létre a középvállalati szektorból érkezett közönség körében. A publikumnak a párhuzamosan folyó előadások alatt a funkcionalitást, a használhatóságot és egy szubjektív ("look and feel") faktort kellett pontoznia. A proALPHA ERP megoldása mindhárom területen legyőzte a mySAP-t. A németországi Weilerbachban székelő fejlesztőcég különösen az üzleti logikát és intelligenciát tükröző "look and feel", valamint a vállalatközi együttműködés területén szerzett behozhatatlannak tűnő előnyt.
A Magyarországról érkező szemlélő azért is érezhette meglepve magát, mert egy számára ismeretlen vállalat terméke előzte meg az iparág nemzetközileg elismert bajnokát. Pedig a proALPHA névvel - ha elvétve is - de itthon is lehet találkozni, hiszen a proALPHA Software AG immár hat éve rendelkezik magyarországi leányvállalattal.
A szoftvercég globális üzleti stratégiáját ugyanis németországi sikereire, illetve a német cégek nemzetközi terjeszkedésére építette. A "following the client" jelszó nem jelent mást, mint a globalizálódó német középvállalatok kiszolgálását és támogatását a nemzetközi porondon is. Az elmúlt években a proALPHA budapesti irodája sem tett mást, mint németországi ügyfeleinek magyar érdekeltségei számára nyújtott szolgáltatásokat a tanácsadástól kezdve a bevezetésen át a terméktámogatásig. A magyar leány végezte a rendszer honosítását is.
A másik ok, amiért a cég több éves magyarországi jelenléte ellenére sem hallottunk még róluk az, hogy a tipikus proALPHA ügyfél gyártásra vagy kereskedelemre specializálódott középméretű vállalat, mely többnyire névtelenségbe burkolózva végzi munkáját.