Prémium és külföld – e kettő kell a növekedéshez

A korabeli fűszerkereskedelem és a 21. századi elektronikus kereskedelem között von párhuzamot a DHL Express nemrég publikált tanulmánya, mely szerint a nemzetközi piacra lépés és a prémium kategóriás ajánlat bevezetése hozhat sikert napjaink kereskedői és gyártói számára.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A riport egyik legfontosabb megállapítása, hogy a nemzetközi elektronikus kereskedelem növekedési üteme jelentősen meghaladja a piacok belföldi növekedését: 2015-től 2020-ig a nemzetközi kiskereskedelmi forgalom átlagosan 25 százalékkal nő majd évente – értékben 300 milliárd dollárról 900 milliárd dollárra –, kétszer olyan gyorsan, mint a belföldi forgalom. Ezt kihasználva az online piactéren kereskedő cégek 10–15 százalékkal növelhetik eladásaikat csupán azzal, ha termékeiket külföldi fogyasztók számára is elérhetővé teszik.

A nemzetközi áruforgalomban viszonylag magas a luxustermékek aránya (bár az Y generációnak inkább a high-tech a vonzó), és külföldi vásárlás esetén nagyobb az egyszerre megrendelt érték is: a vásárlók ötöde több mint 60 ezer forint értékű áruval tölti meg kosarát. A vállalatok számára tehát megfontolandó, hogy kínálatukat prémium kategóriás ajánlattal egészítsék ki. Ez a megállapítás a webshopok által kínált szállítási módokra is igaz: a tanulmány szerint azok, akik expressz szállítási módot is kínáltak vásárlóiknak, több mint másfélszer gyorsabban tudták növelni eladásaikat egy átlagos versenytárshoz képest.

A gyors szállítás a magyar netes piac nagyágyúi szerint is az egyik legfontosabb versenyelőny. Hogy még min múlik a siker szerintünk, arról itt olvashat bővebben.

Kép: SXC

További előny, hogy az online piactéren sikeresen alkalmazhatóak a direkt értékesítés különböző módszerei, és akár 30  százalékkal gyorsabb növekedést könyvelhet el az a gyártó, aki a közvetítőket kihagyva közvetlenül a végső felhasználóknak kínálja termékeit.

„A nemzetközi kereskedelem nem annyira bonyolult, mint ahogy azt sok cég gondolja, partnereink visszajelzései pedig egyértelműen bizonyítják, hogy rendkívül pozitív hatással van a vállalatok növekedésére – mondta el Bándli Zoltán, a DHL Express magyarországi ügyvezető igazgatója. – A külföldi piacra lépés, illetve a prémium ajánlat beillesztése a kínálatba cégtípustól és piactól függetlenül kézenfekvő lehetőség. A szállítások és a disztribúció területén pedig egy megbízható globális logisztikai partner bevonásával biztosítható, hogy az adott cégnek ne kelljen külföldi raktárak létesítésébe befektetnie” – összegezte a szakember.

A tanulmány a fogyasztók online vásárláshoz kapcsolódó motivációját és preferenciáit is vizsgálja. Napjaink vásárlóját elsősorban az egyedi akciók és kedvezmények, a termékek egyszerű elérhetősége, illetve a széles választék motiválja külföldi webshopból történő rendeléskor. (Ugyanakkor az állandó akciózás függővé teszi a vásárlókat, szóval nem árt vigyázni vele.)  Problémákat pedig leggyakrabban a megbízhatóság, a logisztika, illetve a fogyasztói élmény kapcsán tapasztaltak. Bár a termékek köre folyamatosan bővül, még mindig a divatáruk és az elektronikai eszközök a legkelendőbbek a nemzetközi forgalomban.

A riport az egyik legnagyobb vezetői tanácsadó cég felmérése alapján készült, egyéni mélyinterjúk, illetve szabadalmaztatott kérdőíves kutatási módszer alapján, mellyel 6 országban több mint 1800 megkérdezett véleményét gyűjtötték össze.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo