A felmérés során több, mint 100 magyar cégvezető AI üzleti felhasználási szokásait kutatták, melynek eredményeként fény derült arra is, hogy marketing és értékesítési területen a legnagyobb a felhasználási tapasztalat, illetve a tudásvágy is egyre nagyobb.
Fotó: Depositphotos
A hatékonyság növekedett, a félelemérzet csökkent
2025-ben egyre kevesebben tartanak az AI munkaerőpiacra gyakorolt negatív hatásaitól. A korábbi félelmekkel ellentétben a vállalatok jelentős része már nem tekinti veszélyforrásnak az AI-t a munkaerőpiacon, ugyanis a válaszadók 33 százaléka szerint az AI inkább pozitív hatással lesz a humán munkaerőre, és csupán 4 százalék gondolja úgy, hogy káros hatásai lehetnek. „Már meghaladtuk azt a kort, amikor a mindennapi munkánkat féltettük a mesterséges intelligenciától, inkább arra bíztatják a vállalatvezetők a kollégákat, hogy naprakész tudásra tegyenek szert, ha hatékonyak szeretnének maradni.” – tette hozzá Nagy Béla, a Comline Budapest vezető trénere a vállalat ötödik Vezetői csúcstalálkozóján
Az AI fő alkalmazási területe az online marketing és az értékesítés
A felmérés adatai szerint az AI üzleti felhasználásának elsődleges területe: