Áttörés a magyar vállalatoknál, megszűnt az idegenkedés az AI-tól

A magyar vállalkozások egyre inkább bíznak a mesterséges intelligenciában (AI), és egyre kevésbé tartanak attól, hogy az veszélyeztetné a humán munkaerőt – derül ki a Comline Budapest legfrissebb felméréséből. A kutatás eredményei alapján az AI bevezetése már 50 százalékkal hatékonyabb munkavégzést és 30 százalékos költségcsökkentést eredményezett eddigi tapasztalatok szerint a cégeknél.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A felmérés során több, mint 100 magyar cégvezető AI üzleti felhasználási szokásait kutatták, melynek eredményeként fény derült arra is, hogy marketing és értékesítési területen a legnagyobb a felhasználási tapasztalat, illetve a tudásvágy is egyre nagyobb.

Comline-kutatás a mesterséges intelligencia vállalati használatáról
Comline-kutatás a mesterséges intelligencia vállalati használatáról
Fotó: Depositphotos
Az AI 2020-ban induló robbanásszerű elterjedésével megindult az üzleti felhasználása is, bővültek az alkalmazási területek és a kezdeti félelem helyét is egyre inkább átvette a bizalom. A Comline Budapest közel 100 vállalatvezető körében végzett kutatása a felhasználási tapasztalatokra és esetleges további félelmekre világított rá.

A hatékonyság növekedett, a félelemérzet csökkent

2025-ben egyre kevesebben tartanak az AI munkaerőpiacra gyakorolt negatív hatásaitól. A korábbi félelmekkel ellentétben a vállalatok jelentős része már nem tekinti veszélyforrásnak az AI-t a munkaerőpiacon, ugyanis a válaszadók 33 százaléka szerint az AI inkább pozitív hatással lesz a humán munkaerőre, és csupán 4 százalék gondolja úgy, hogy káros hatásai lehetnek. „Már meghaladtuk azt a kort, amikor a mindennapi munkánkat féltettük a mesterséges intelligenciától, inkább arra bíztatják a vállalatvezetők a kollégákat, hogy naprakész tudásra tegyenek szert, ha hatékonyak szeretnének maradni.” – tette hozzá Nagy Béla, a Comline Budapest vezető trénere a vállalat ötödik Vezetői csúcstalálkozóján

Az AI fő alkalmazási területe az online marketing és az értékesítés

A felmérés adatai szerint az AI üzleti felhasználásának elsődleges területe:

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo