Tíz évvel ezelőtt csak a multik tudták, mit jelent egy cég esetében a társadalmi felelősségvállalás, mára azonban egyre több cég mindennapi működésének része a CSR. (De a WWF friss adatai szerint még mindig sehol nem vagyunk vállalati felelősségvállalásban.) Azonban, mint minden más üzleti területen, itt is folyamatosan változnak az irányok és a hangsúlyok. Lássuk, mit várnak a szakértők a közeli és távolabbi jövőre!
1. Ez lesz az év, amikor végre MINDENKI (cégek, kormányok, civil szervezetek és még az egyház is) akcióba lép a klímaváltozás ellen. A cégek eddig is hangoztatták elkötelezettségüket, de mostanra tevőlegesen fontos szerepet vállalnak. Iparági együttműködések és komoly innovációk születnek, szakértők szerint pedig a párizsi klímacsúcson tető alá hozott megállapodásban is vezető szerepe volt a vállalati szektornak.
2. A cégek szerepet vállalnak a társadalmi igazságossághoz kapcsolódó témákban. Az egyenlő jogok – több nagy márka esetében például a melegek jogai – kerültek a középpontba, mások a fizikai környezetükben növekvő társadalmi egyenlőtlenségek ellen szállnak síkra.
3. A luxusvállalatok is átláthatóbb működésre váltanak. Az egyre nagyobb vásárlóerővel bíró Y generáció tagjai ugyanis ezt várják el azoktól a cégektől, amelyeknek a pénzüket adják.
4. A cégek kezdik belátni, hogy az együttműködés a felelős működés kulcsa. Mára nagy vállalatok is összefognak, és közös projektekbe kezdenek jó célok érdekében.
5. A CSR-nak mindig fontos részét képező történetek minden korábbinál fontosabbá válnak. A meggyőző sztorik, jó karakterek látványos és interaktív bemutatása elkötelezett fogyasztókat és alkalmazottakat hoz, akik segítenek a cégek CSR-stratégiájának megvalósításában.