A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok átfogó piacfelügyeleti ellenőrzést folytatnak az energiacímkézés terén, a vizsgálatok kiterjednek a hagyományos és az online kereskedelmi forgalomra egyaránt – jelentette be a hatóság.
Az NKFH szakmai felügyelete mellett zajló kormányhivatali ellenőrzések fókuszában a kereskedelmi forgalomban árusított hűtőkészülékek (hűtők, fagyasztók és bortárolók) forgalmazási körülményeinek feltárása áll, különös tekintettel a termékek energiahatékonysági címkézésére és termékismertető adatlapjára.
Fotó: Euronics
Az energiahatékonysági címkézés rendszerének célja kettős: egyrészt annak biztosítása, hogy a fogyasztók pontos összehasonlító információkhoz jussanak a háztartási készülékek műszaki jellemzőiről, ezzel segítve az igényeknek megfelelő berendezés kiválasztását. Másrészt fontos feladat, hogy a címkézés ösztönözze a gyártókat a készülékek energiahatékonyságának további javítására, és felgyorsítsa az energiahatékony technológiákra való piaci átállás folyamatát.
Az átláthatóság érdekében az egységes uniós szabályozás 2021. március 1-jével visszatért az A-tól G-ig terjedő energiaosztályokhoz. A változtatással egyszerűbbé vált a jelölési rendszer használata és megértése, valamint ennek következtében szigorodtak a problémás esetek következményei is.
A témavizsgálat tárgyát képezi ezen felül a vizuális hirdetések (köztük az interneten közzétett hirdetések) és a műszaki promóciós anyagok (köztük az interneten közzétett műszaki promóciós anyagok) ellenőrzése is.