Egy jó szolgáltatás vagy termék akkor marad életben, ha a megtalálja azokat a vevőket, megrendelőket, akik örömmel vásárolják – nem csak egyszer. Miután megvan a célközönségünk, akik nem néznek zavartan a márkanév vagy szolgáltatás említésére, esetleg elismerően nyilatkoznak arról, amit a pénzükért kapnak, netalántán még ajánlják is másoknak, akkor már csak az a dolgunk, hogy hűséges, lojális vásárlókká tegyük őket.
Legyen minőségi
Számos ötletesebb és kevésbé ötletes lehetőségünk van arra, hogy elkötelezetté tegyük a minket választókat. A legfontosabb és legelső lépés ebben a folyamatban, hogy a termék vagy szolgáltatás sajátosságához igazítva legyen minőségi az, amit nyújtunk. Ha szállítmányozó cégünk van, akkor megbízható módon, a határidőket tartva, a termék épségére ügyelve, versenyképes áron, készséges ügyfélszolgálattal biztosíthatjuk megrendelőinknek a legtöbbet. Ha szappanokat készítünk, akkor a válogatott alapanyagok, a megbízható és kiszámítható minőség és az ehhez igazított ár lehetnek azok a paraméterek, amik miatt egy következő vásárlásnál is a mi termékünk kerül a kosárba. Ha magánóvodát működtetünk akkor az egészséges és biztonságos környezet, a felkészült alkalmazottak, a szülők és a gyerekek igényeit is kielégítő változatos szolgáltatások tehetnek minket vonzóvá. Szektortól függően kell átgondolnunk, hogy az adott területen melyek azok a feltételek, amelyek biztosításával olyan minőségi szolgáltatást nyújtunk, ami miatt a jövőben is minket választanak azok, akik egyszer találkoztak az általunk kínált termékkel, szolgáltatással
Figyelmesség és udvariasság
Talán banálisnak tűnhet, de a minőség mellett legalább ennyire fontos az is, hogy beszéljük a vásárlók nyelvét. Azok a cégek, amelyek készségesen állnak a vásárlók rendelkezésére, a kérdéseken és a megrendelő, vásárló által problémának érzékelt dolgokon nem sértődnek meg, joggal népszerűbbek. Amikor egy-egy terméket vagy szolgáltatást választ valaki, akkor nagyon fontos, hogy azt érezze, az a célunk, hogy őt maximálisan kiszolgáljuk. Nem csak azért, mert nálunk hagyja a pénzét, hanem azért is, mert ha így bánunk vele, nem fél következő alkalommal sem minket választani, hiszen tudni fogja, hogy rugalmasak és figyelmesek vagyunk. Fontos, hogy a vevőknek biztonságérzetük legyen, amikor hozzánk fordulnak, legyen szó egy étel összetevőiről vagy egy műszaki cikk garanciájáról.
Amikor egy vásárló vagy megrendelő időről-időre minket választ, érdemes honorálni a hűségét valamivel. Erre elleshetünk a nagyobbaktól is példákat a pontgyűjtésen keresztül az ajándékba adott termékeken át az árengedményig. Számos példa van ma már arra is, hogy különböző kuponokkal csábítja be és vissza a vevőket a boltok, cégek. Amikor a saját hűség-rendszerünket dolgozzuk ki, érdemes olyan programban gondolkodni, ami arra ösztönzi a vásárlót, hogy ismét, a következő alkalommal is minket keressen. Egy árengedmény adott pillanatban vonzó lehet, de előfordulhat, hogy a következő alkalommal a versenytárs kínál hasonlót és lemaradunk a vevőnkről. Ha azonban olyan dolgot (például pontot, kupont) adunk neki, amit a következő vásárlás, megrendelés alkalmával válthat be, akkor már több esélyünk van arra, hogy minket választ ismét – részben azért, mert jó szolgáltatást kapott, részben azért, mert így olcsóbban juthat hozzá, részben azért, mert jó érzés számára, hogy honorálják a pénzköltését és a hűségét.
(Évtizedeken keresztül az elégedett vevő volt a cél, ezért küzdött mindenki. És bár az elégedettség fontos, ami ennél is többet ér az a vásárlói hűség. A Piac&Profit szakértője sorozatában végigveszi a vásárlói hűség 7 feltételét és azt, hogyan érhetjük el!)
Élmény és értékek
Amikor kitaláljuk a cégünket, csupán egy terméket vagy szolgáltatást hozunk létre, de azokat az értékeket is belepakoljuk, amelyek számunkra fontosak. Ez mindenkinél más, de lehet ez a minőség, a megbízhatóság, bátorság, a család vagy éppen a segítés szándéka. Bármelyikről is van szó, bátran kommunikáljuk ezt a vevők felé, hiszen mindenkinek vannak olyan érzései, értékei, amiket szeret magában, fontosnak tart, így szívesebben választ olyan szolgáltatót, gyártót, aki hasonlóan gondolkodik, mint ő.
Megtehetjük azt is, hogy a termékünkkel, szolgáltatásunkkal olyan ügyet, alapítványt támogatunk, amelyik számunkra szimpatikus, amelyik üggyel azonosulni tudunk. Ha van ilyen, biztosan lesz a vásárlóink között is olyan, aki ezt méltányolja, többek között azért is, mert ma már egyre többen figyelnek arra, hogy olyan cégektől vásároljanak, amelyek a társadalmi felelősségvállalást is a feladatuknak tartják. Az igazán jó CSR szerves része a cég életének, hisz így válik belsővé és hitelessé. Ha komolyan vesszük a felelősségvállalást, valójában már egy olyan szintről beszélhetünk, ahol a felelősségvállalás nem költség, hanem lehetőség.