6 módszer, ami sikerre vihet egy induló céget

Az induló cégek sokáig csak viszik a pénzt, de nem termelnek bevételt. Hogyan lehet átvezetni e nehéz kezdeti fázison a cégeket, hogy életben maradjanak? A The Lean Startup című könyvből kiderül. Ez a Facebook vezérigazgatójának, Sheryl Sandbergnek is az egyik kedvenc üzleti szakkönyve.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Eric Ries kötete  a startupok fejlesztésére fókuszál, és azt tanácsolja, hogy tudományos módszerekkel építsünk céget és folyamatosan változtassuk a terméken, szolgáltatáson, ha a fogyasztói visszajelzésekből ez látszik szükségszerűnek. Elvei bármilyen induló vállalkozás számára hasznosak lehetnek.

1. Validált tanulás

A startup elsődleges célja, hogy minél hamarabb elérje azt a fázist, amikor profitot termel és fenntartható modell alapján működik. Minél hamarabb jutunk el ide, annál jobb. Ezt úgy tudjuk elérni, ha arra koncentrálunk, milyen terméket akar a fogyasztó. Ennek kitalálása az egyedüli cél, amire fókuszálni kell a kezdeteknél.

Ha megvan a termék vagy szolgáltatás, amiben hiszünk (amiről úgy érezzük, be fog jönni a megcélzott fogyasztóknak), használjuk a "validált tanulást". Vagyis építsünk fel egy hipotézist arról, hogy a termék sikeres lesz, majd találjuk ki, hogy vajon a célközönségünk hajlandó-e megvenni. Kínáljuk fel nekik és figyeljük meg a reakcióikat.

Csak aki gyorsan reagál, az lesz képes fejlődni
Fel kell venniük a cégeknek a tempót, különben a startupok viszik a piacokat. Amire szükség van, az a gondolkodásmód átalakítása. Az agilitás a termékfejlesztésnek is jót tesz, de még a munkaerőhiány megoldásában is segíthet.
2. Minimálisan életképes termék

A szerző szerint érdemes létrehozni egy minimálisan életképes terméket (minimal viable product, MVP), ami afféle lecsupaszított, minimalista verziója annak, amit igazából meg szeretnénk alkotni, mint produktumot. A kitalált terméknek csak az abszolút szükséges tulajdonságokat tartalmazza.

Ez a változat arra jó, hogy olcsóbb előállítási költséggel már hasznos visszajelzéseket lehet róla gyűjteni a fogyasztóktól, mert ez a minimalista verzió is már valós fogyasztói élményt nyújt, amiből a felhasználók képet alkothatnak arról, hogy mit ad nekik ez a termék. Így kisebb befektetéssel és sokkal hamarabb kiderül, mikor vagyunk zsákutcában.

3. Építsünk és mérjünk

Amint megvan a termék prototípusa, létre kell hozni egy olyan építsd-és-mérd mechanizmust, ami alapján folyton javítani lehet mind a terméket, mind pedig a céges folyamatokat, hogy azok hatékonyabbak legyenek. Az említett minimalista termékváltozatról szerzett visszajelzéseket felhasználva már módosítani lehet az elképzelt teljes terméket is.

Kép:Fotolia

4. Két teszt

Hogy meggyőződhessünk róla, melyek azok a tulajdonságok a termékben, amiket igazán akar a fogyasztó, készíthetünk akár két verziót is. Az egyik rendelkezik az új tulajdonsággal, funkcióval, a másik nem. Mindkettőt tesztelhetjük a célközönséggel. Ebből kiderül, hogy melyiket favorizálják inkább. Az A/B tesztelés a marketing területén is hatékony megoldás, miért hagynánk ki a termékfejlesztésből?

Önámítás helyett hatékony cégvezetés
Hat tipikus esetet mutatunk be, hogy segítsünk a vállalatoknál ilyen vagy olyan okokból felépült „Patyomkin-falvakat” meglátni, és igazi, tündöklő épületekké formálni.
5. Változtassunk

Ha a hipotézis, amiből kiindultunk, nem vált be, legyünk készek változtatni. Akár radikálisan. Ez jelentheti azt, hogy a cég alapértékeit módosítjuk vagy új célközönséget jelölünk ki, netán egy új értékesítési csatornát választunk, hogy sikerre vigyük a terméket. Nem könnyű meghozni egy ilyen döntést, de ha a helyzet úgy kívánja, elkerülhetetlen.

6. Megtartani a jelenlegi vevőket

Ugyan nagy lehet a kísértés, hogy új fogyasztókat hódítsunk meg, bármibe is kerül, a biztonság üzletvitel mégiscsak azt követeli meg, hogy a jelenlegi vásárlókat tartsuk meg elsősorban. Járjunk a kedvükben, hogy ha lehet még gyakrabban használják a termékünket. Ahhoz, hogy erre rávegyük őket, adhatunk rendszeres újdonságokat a termékhez, vagy plusz szolgáltatásokkal egészíthetjük ki azt, amit eddig kínáltunk.

Forrás: Business Insider

Mentés

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo