6 módszer, ami sikerre vihet egy induló céget

Az induló cégek sokáig csak viszik a pénzt, de nem termelnek bevételt. Hogyan lehet átvezetni e nehéz kezdeti fázison a cégeket, hogy életben maradjanak? A The Lean Startup című könyvből kiderül. Ez a Facebook vezérigazgatójának, Sheryl Sandbergnek is az egyik kedvenc üzleti szakkönyve.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Eric Ries kötete  a startupok fejlesztésére fókuszál, és azt tanácsolja, hogy tudományos módszerekkel építsünk céget és folyamatosan változtassuk a terméken, szolgáltatáson, ha a fogyasztói visszajelzésekből ez látszik szükségszerűnek. Elvei bármilyen induló vállalkozás számára hasznosak lehetnek.

1. Validált tanulás

A startup elsődleges célja, hogy minél hamarabb elérje azt a fázist, amikor profitot termel és fenntartható modell alapján működik. Minél hamarabb jutunk el ide, annál jobb. Ezt úgy tudjuk elérni, ha arra koncentrálunk, milyen terméket akar a fogyasztó. Ennek kitalálása az egyedüli cél, amire fókuszálni kell a kezdeteknél.

Ha megvan a termék vagy szolgáltatás, amiben hiszünk (amiről úgy érezzük, be fog jönni a megcélzott fogyasztóknak), használjuk a "validált tanulást". Vagyis építsünk fel egy hipotézist arról, hogy a termék sikeres lesz, majd találjuk ki, hogy vajon a célközönségünk hajlandó-e megvenni. Kínáljuk fel nekik és figyeljük meg a reakcióikat.

Csak aki gyorsan reagál, az lesz képes fejlődni
Fel kell venniük a cégeknek a tempót, különben a startupok viszik a piacokat. Amire szükség van, az a gondolkodásmód átalakítása. Az agilitás a termékfejlesztésnek is jót tesz, de még a munkaerőhiány megoldásában is segíthet.
2. Minimálisan életképes termék

A szerző szerint érdemes létrehozni egy minimálisan életképes terméket (minimal viable product, MVP), ami afféle lecsupaszított, minimalista verziója annak, amit igazából meg szeretnénk alkotni, mint produktumot. A kitalált terméknek csak az abszolút szükséges tulajdonságokat tartalmazza.

Ez a változat arra jó, hogy olcsóbb előállítási költséggel már hasznos visszajelzéseket lehet róla gyűjteni a fogyasztóktól, mert ez a minimalista verzió is már valós fogyasztói élményt nyújt, amiből a felhasználók képet alkothatnak arról, hogy mit ad nekik ez a termék. Így kisebb befektetéssel és sokkal hamarabb kiderül, mikor vagyunk zsákutcában.

3. Építsünk és mérjünk

Amint megvan a termék prototípusa, létre kell hozni egy olyan építsd-és-mérd mechanizmust, ami alapján folyton javítani lehet mind a terméket, mind pedig a céges folyamatokat, hogy azok hatékonyabbak legyenek. Az említett minimalista termékváltozatról szerzett visszajelzéseket felhasználva már módosítani lehet az elképzelt teljes terméket is.

Kép:Fotolia

4. Két teszt

Hogy meggyőződhessünk róla, melyek azok a tulajdonságok a termékben, amiket igazán akar a fogyasztó, készíthetünk akár két verziót is. Az egyik rendelkezik az új tulajdonsággal, funkcióval, a másik nem. Mindkettőt tesztelhetjük a célközönséggel. Ebből kiderül, hogy melyiket favorizálják inkább. Az A/B tesztelés a marketing területén is hatékony megoldás, miért hagynánk ki a termékfejlesztésből?

Önámítás helyett hatékony cégvezetés
Hat tipikus esetet mutatunk be, hogy segítsünk a vállalatoknál ilyen vagy olyan okokból felépült „Patyomkin-falvakat” meglátni, és igazi, tündöklő épületekké formálni.
5. Változtassunk

Ha a hipotézis, amiből kiindultunk, nem vált be, legyünk készek változtatni. Akár radikálisan. Ez jelentheti azt, hogy a cég alapértékeit módosítjuk vagy új célközönséget jelölünk ki, netán egy új értékesítési csatornát választunk, hogy sikerre vigyük a terméket. Nem könnyű meghozni egy ilyen döntést, de ha a helyzet úgy kívánja, elkerülhetetlen.

6. Megtartani a jelenlegi vevőket

Ugyan nagy lehet a kísértés, hogy új fogyasztókat hódítsunk meg, bármibe is kerül, a biztonság üzletvitel mégiscsak azt követeli meg, hogy a jelenlegi vásárlókat tartsuk meg elsősorban. Járjunk a kedvükben, hogy ha lehet még gyakrabban használják a termékünket. Ahhoz, hogy erre rávegyük őket, adhatunk rendszeres újdonságokat a termékhez, vagy plusz szolgáltatásokkal egészíthetjük ki azt, amit eddig kínáltunk.

Forrás: Business Insider

Mentés

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo