Figyelmeztetés a cégeknek: új munkahelyet keres minden második magyar munkavállaló

Jelenleg a hazai munkavállalók fele keres új munkahelyet, vagy nyitott új állás lehetőségére, de az egy évvel korábbihoz képest elhúzódik döntésük meghozatala, és jóval több időt is vesz igénybe egy üres pozíció betöltése. A mérlegelési szempontjaik közül a magasabb fizetés, a munkavégzés helye és az ideális munkarend szerepelnek az első három helyen.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Immár közel minden második, 18-65 év közötti magyar munkavállaló keres új munkahelyet, vagy nyitott új állás lehetőségére egyebek közt ez is kiderül a Profession.hu által rendszeresen elkészített, az álláskeresési attitűdöket vizsgáló országos, reprezentatív felmérés 2025 első negyedévi adatfelvételének eredményeiből.  A megkérdezettek 12 százaléka aktívan pályázik, míg 34 százalékuk ugyan nem kezdeményezi a munkahelyváltást, de nyitott lenne rá, ha új pozíciót ajánlanának neki.

Mikor keresünk új munkahelyet és mi alapján döntünk?

Az aktívan munkát keresők körében jelentősen, 25 százalékra nőtt azok aránya, akik jelenleg alkalmazásban állnak valahol – egy évvel korábban még 16 százalékon, tavalyelőtt pedig 14 százalékon állt ez a mutató.

A legfőbb mérlegelési szempontok változatlanok tavaly óta: egyértelműen a fizetés és juttatási csomag szerepel az álláskeresők fontossági sorrendjének élén, ezt követi a munkahely elhelyezkedése, a munkarend és munkaidő, majd a munkakörülmények. Továbbra is meghatározó döntési tényező egy váltáskor, hogy milyenek a leendő munkatársak (minden harmadik munkavállaló számára ez fontos szempont).

„A jelenleg máshol foglalkoztatott potenciális jelöltek nincsenek rákényszerülve egy új állás minél gyorsabb megtalálására, így az ő bevonzásukhoz elengedhetetlen a folyamatos tájékozódás az egyes szektorokra jellemző, aktuális munkaerőpiaci trendekről, hogy a konkurenciához viszonyítva versenyképes alternatívát tudjanak kínálni a cégek. Ennek egyik kulcseleme a transzparencia, ezért is javasoljuk a bérezés feltüntetését az álláshirdetésekben, ami nemcsak a megfelelő célcsoport megszólítását segíti elő, hanem hozzájárul a toborzási folyamat hatékonyságához, csökkentve az idő- és költségráfordítást is” – emelte ki Dencső Blanka, a Profession.hu piackutatási és üzletfejlesztési szakértője.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo