Figyelmeztetés a cégeknek: új munkahelyet keres minden második magyar munkavállaló

Jelenleg a hazai munkavállalók fele keres új munkahelyet, vagy nyitott új állás lehetőségére, de az egy évvel korábbihoz képest elhúzódik döntésük meghozatala, és jóval több időt is vesz igénybe egy üres pozíció betöltése. A mérlegelési szempontjaik közül a magasabb fizetés, a munkavégzés helye és az ideális munkarend szerepelnek az első három helyen.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Immár közel minden második, 18-65 év közötti magyar munkavállaló keres új munkahelyet, vagy nyitott új állás lehetőségére egyebek közt ez is kiderül a Profession.hu által rendszeresen elkészített, az álláskeresési attitűdöket vizsgáló országos, reprezentatív felmérés 2025 első negyedévi adatfelvételének eredményeiből.  A megkérdezettek 12 százaléka aktívan pályázik, míg 34 százalékuk ugyan nem kezdeményezi a munkahelyváltást, de nyitott lenne rá, ha új pozíciót ajánlanának neki.

Mikor keresünk új munkahelyet és mi alapján döntünk?

Az aktívan munkát keresők körében jelentősen, 25 százalékra nőtt azok aránya, akik jelenleg alkalmazásban állnak valahol – egy évvel korábban még 16 százalékon, tavalyelőtt pedig 14 százalékon állt ez a mutató.

A legfőbb mérlegelési szempontok változatlanok tavaly óta: egyértelműen a fizetés és juttatási csomag szerepel az álláskeresők fontossági sorrendjének élén, ezt követi a munkahely elhelyezkedése, a munkarend és munkaidő, majd a munkakörülmények. Továbbra is meghatározó döntési tényező egy váltáskor, hogy milyenek a leendő munkatársak (minden harmadik munkavállaló számára ez fontos szempont).

„A jelenleg máshol foglalkoztatott potenciális jelöltek nincsenek rákényszerülve egy új állás minél gyorsabb megtalálására, így az ő bevonzásukhoz elengedhetetlen a folyamatos tájékozódás az egyes szektorokra jellemző, aktuális munkaerőpiaci trendekről, hogy a konkurenciához viszonyítva versenyképes alternatívát tudjanak kínálni a cégek. Ennek egyik kulcseleme a transzparencia, ezért is javasoljuk a bérezés feltüntetését az álláshirdetésekben, ami nemcsak a megfelelő célcsoport megszólítását segíti elő, hanem hozzájárul a toborzási folyamat hatékonyságához, csökkentve az idő- és költségráfordítást is” – emelte ki Dencső Blanka, a Profession.hu piackutatási és üzletfejlesztési szakértője.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo