Munkahelyváltás cikkek


Figyelmeztetés a cégeknek:  új munkahelyet keres minden második magyar munkavállaló

Figyelmeztetés a cégeknek: új munkahelyet keres minden második magyar munkavállaló  

Vagy nyitott új állás lehetőségére.
Sokan új állás után nézhetnek

Sokan új állás után nézhetnek  

Idén a leginkább jellemző béremelés 6-10 százalék között volt a fehérgalléros specialisták körében, jövőre viszont 5-8 százalékos sáv várható.
Besokallt dolgozók: év eleji felmondási hullámmal küzdhet a hazai vállalatok negyede

Besokallt dolgozók: év eleji felmondási hullámmal küzdhet a hazai vállalatok negyede  

Sok cégnél ebben az időszakban, az év végi bónuszok kifizetését követően történik a felmondások 25 százaléka.
Munkahelyváltás miatt költöznének a magyarok

Munkahelyváltás miatt költöznének a magyarok  

A Trenkwalder idei Mobilitási Indexe szerint a munkavállalók 46 százaléka hajlandó jelenlegi lakóhelyéről elköltözni.
Meglepően sok magyar dolgozó gondolkodik munkahelyváltáson

Meglepően sok magyar dolgozó gondolkodik munkahelyváltáson  

A munkavállalók és munkakeresők negyede érzi egyre laposabbnak, üresnek és egyhangúnak a munkával töltött napjait.
Nagyon sok magyar készül munkahelyet váltani

Nagyon sok magyar készül munkahelyet váltani  

Idén januárban átfogó, reprezentatív kutatást végzett a Generali Biztosító, amelyben 2023-as várakozásaikról és pénzügyi terveikről is kérdezték a magyarokat.
A pénz minden - ezért váltanak munkahelyet a magyarok

A pénz minden - ezért váltanak munkahelyet a magyarok 

Az új állás keresésének legerősebb indoka a nem megfelelő fizetés - derül ki a Műegyetemi Állásbörze szervezői által készített friss közvélemény-kutatásból. A válaszadók jelenleg nagyjából fele-fele arányban gondolkoznak munkahelyváltáson. A főként fiatalok által kitöltött felmérésből az is kirajzolódik, a munkavállalók igénylik az innovatív megoldásokat, átlagosan leginkább a négynapos munkahétnek és a rendszeres közösségépítő programoknak örülnének.
Nagyot zuhant a munkavállalói elkötelezettség

Nagyot zuhant a munkavállalói elkötelezettség 

A Kincentric mérései szerint globálisan nagyot zuhant a munkavállalói elkötelezettség általános szintje 2021 második negyedévében, azok után, hogy a pandémia első hullámában még pont ellentétes folyamatok zajlottak – minden bizonnyal a nagyfokú bizonytalanságnak köszönhetően. A stabilitás iránti mindent elsöprő igényt mára világszinten és hazánkban is felváltotta a minél nagyobb fokú rugalmasság iránti igény. A pandémia ugyanis hozzászoktatta a munkavállalókat a munkavégzés helyét és az időbeosztást tekintve a korábban megszokottnál kötetlenebb keretekhez, így emiatt azokat a munkaadókat részesítik előnyben, amelyek ezeket biztosítani tudják számukra.
Fokozódik a verseny: hogyan tudják megszerezni és megtartani a legjobb munkavállalókat a cégek?

Fokozódik a verseny: hogyan tudják megszerezni és megtartani a legjobb munkavállalókat a cégek? 

Áprilistól a járványügyi korlátozások feloldásával több ágazat is újraindult, a vállalatok bátrabban mertek tervezni, így erős munkaerőhiány alakult ki a piacon. A verseny a munkavállalókért a járványhelyzet előtti, 2019-es évnél is erősebb. Ezzel párhuzamosan a munkakeresési kedv is növekedett, a dolgozók – miután érzékelték a lehetőségeik bővülését – bátrabban vágtak bele a munkahelyváltásba – derül ki a Profession.hu HR-körkép 2021 című friss, reprezentatív kutatásából. Egy ilyen versenyhelyzetben kulcsfontosságú kérdés a cégek számára, hogy hogyan tudják megszerezni a számukra legalkalmasabb munkavállalókat és megtartani a dolgozóikat.
A világjárvány ellenére rengetegen fontolgatják a munkahelyváltást

A világjárvány ellenére rengetegen fontolgatják a munkahelyváltást 

A globális koronavírus-járvány következtében a munkavállalók 35 százaléka fontolgat munkahelyváltást a következő 12 hónapban, derül ki a Kaspersky jelentéséből. A karrierváltás válaszadók által említett két legfőbb mozgatórugója az adott körülmények között teljesen természetes és érthető is: az egyik a magasabb fizetésre való törekvés, a másik pedig a munka és a magánélet közötti megfelelő egyensúly kialakítása.

Munkahelyváltási hullámot hozhat a home office 

Paradox helyzet állhat elő a hazai munkaerőpiacon, hiszen bizonyos területeken egyre többen keresnek új állást. A járvány kezdetekor a HR-szakemberek biztosan megegyeztek volna abban, hogy a dolgozók inkább biztonságra törekednek a bizonytalan helyzetben, most azonban a fizikai eltávolodás a munkahelytől, illetve a munkatársi kapcsolatok lazulása ezzel ellentétes tendenciákat jelez egyes szektorokban. Többek között erről is beszélgetett Szakács László műsorvezető Hidvégi Krisztinával, a Lounge Group médiaigazgatójával, és Herczeg István coach-trénerrel, a PRO Controlling Kft. ügyvezetőjével az L20 marketingkommunikációs blokkban, a 90.9 Jazzy Rádió Márkamonitor című műsorában.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Már ereszt az Otthon Start lufi

Már ereszt az Otthon Start lufi 

A Bank360 az Otthon Start Programmal kapcsolatos érdeklődés alakulását vizsgálta meg a program bejelentése, illetve tényleges indulása óta eltelt időszakban.

Adózás

Hamarabb le lehet kerülni a NAV szégyenlistáról

Hamarabb le lehet kerülni a NAV szégyenlistáról 

Ha egy vállalkozás nem jelenti be alkalmazottját, akkor felkerül a be nem jelentett alkalmazottat foglalkoztatók nyilvános listájára is.

Cégblog

Így tervezd meg a vállalkozásod pénzügyeit az első évben

Így tervezd meg a vállalkozásod pénzügyeit az első évben 

Egy új vállalkozás indítása izgalmas, de pénzügyileg kihívásokkal teli időszak lehet.

Gazdaság

Hamarabb le lehet kerülni a NAV szégyenlistáról

Hamarabb le lehet kerülni a NAV szégyenlistáról 

Ha egy vállalkozás nem jelenti be alkalmazottját, akkor felkerül a be nem jelentett alkalmazottat foglalkoztatók nyilvános listájára is.

Társadalom

Meglepetés az argentin választáson

Meglepetés az argentin választáson 

Milei argentin elnök pártja többséget szerzett az időközi parlamenti választáson.

Infokom

Meglepő dolgok derültek ki, miként használják a mesterséges intelligenciát a cégek

Meglepő dolgok derültek ki, miként használják a mesterséges intelligenciát a cégek  

A kisebb cégek járnak élen a napi szintű AI-használatban, de gyakori, hogy a dolgozók saját zsebből fizetnek elő a prémium funkciókra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo