Nagyot zuhant a munkavállalói elkötelezettség

A Kincentric mérései szerint globálisan nagyot zuhant a munkavállalói elkötelezettség általános szintje 2021 második negyedévében, azok után, hogy a pandémia első hullámában még pont ellentétes folyamatok zajlottak – minden bizonnyal a nagyfokú bizonytalanságnak köszönhetően. A stabilitás iránti mindent elsöprő igényt mára világszinten és hazánkban is felváltotta a minél nagyobb fokú rugalmasság iránti igény. A pandémia ugyanis hozzászoktatta a munkavállalókat a munkavégzés helyét és az időbeosztást tekintve a korábban megszokottnál kötetlenebb keretekhez, így emiatt azokat a munkaadókat részesítik előnyben, amelyek ezeket biztosítani tudják számukra.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A HR Fest konferencián a Kincentric szakemberei előadásukban ismertették legfrissebb nemzetközi méréseik eredményeit. Ezek alapján a munkavállalói elkötelezettség mértéke, jelentősen zuhanva 2021 második negyedévére, átlagosan 65 százalékot ért el, ami 2017 óta a legalacsonyabb érték. Fontos megállapítás még, hogy a munkavállalók 93 százaléka szeretné rugalmas időbeosztásban végezni a munkáját, illetve 56 százalékuk váltana munkahelyet azét, hogy rugalmasabb keretek között dolgozhasson.

A szakmai rendezvény keretében szó esett arról is, hogy mi a HR vállalaton belüli szerepe jelenleg, és hogyan változhat ez a jövőben. Németh Kornél, a Rossmann Magyarország Kft. ügyvezetője kifejtette, hogy szerinte a HR vállalaton belüli szerepe elengedhetetlen, és stratégiai szinten érdemes kezelni a területet. A koronavírus-járvány is rámutatott, hogy a HR kulcsfontosságú a változásmenedzsmentben és ez a digitalizáció miatti folyamatos változások kezelésére, integrálására és kommunikációjára is érvényes.

(Fotó: Pixabay)

Sávos András, a Knorr-Bremse digitalizációért felelős alelnöke ugyanebben a panelbeszélgetésben arra hívta fel a figyelmet, hogy jelenleg két meghatározó humánerőforrás-kihívással kell globálisan megküzdenie a vállalatoknak: az egyik a pandémia következtében elindult gigantikus mértékű fluktuáció, a másik pedig, hogy egy vállalat hogyan találja és tartja meg a megfelelő tehetségeket (talent management). A vezető szerint mindkét kihívás megoldásában kulcsszerepe van a HR-nek.

Sabjányi László, a Wolt ügyvezető igazgatója pedig arról beszélt, hogy náluk meghatározó szempont a cég különböző érdekcsoportjainak elégedettsége, legyen szó vásárlókról, vendéglátó partnerekről, ételfutárokról, vagy a munkavállalókról.  Ez utóbbi tekintetében óriási jelentősége van a HR terület által nyújtott támogatásnak. A menedzser szerint a HR számos területét lehet digitalizálni, automatizálni, a stratégia és a kedvező vállalati kultúra viszont emberekre épül.

Harmadik országbeli munkavállalók toborzása és foglalkoztatása

A HR Fest kiemelten foglalkozott a nem Európai Uniós országból érkező külföldi munkavállalók toborzásával és foglalkoztatásával is. A téma aktualitását az adja, hogy a kormány lépéseket tett annak érdekében, hogy a veszélyhelyzet ideje alatt szigorúan szabályozott keretek között elősegítse a külföldi munkaerő szerepvállalását. Az erről szóló rendelet szeptember 1-jén lépett hatályba, amely többek között szigorú minősítéshez köti a harmadik országból érkező munkavállalók alkalmazását.

A témával foglalkozó kerekasztalbeszélgetés keretében Kitta Alexandra, a Samsung SDI Magyarország Zrt. toborzási csoportvezetője kifejtette, hogy esetünkben három különböző kultúra keveredik vállalton belül – rendkívül sikeresen –, hiszen magyarok, és koreaiak mellett ukrán kollégák is dolgoznak a cégnél. Velük kapcsolatban a szakember kifejtette, hogy korábban jellemzően az egyszerűbb összeszerelési munkakörökben számítottak rájuk, de mivel mindenki számára egyenlő lehetőségeket és esélyeket biztosítanak a fejlődésre, amivel sokan tudtak is élni, így a külföldről érkező kollégák is folyamatosan lépnek előre a ranglétrán, akár különböző vezetői pozíciókba is.

Nagy Krisztina, a Flextronics International Kft. Senior HR Manager-e, Site HR Business Partner-e a téma kapcsán arra hívta fel a figyelmet, hogy a Flextronics estében komplex integrációs programot valósítanak meg, melynek keretében nemcsak a legfontosabb ismeretek átadásával, hanem nyelvtanfolyammal, tolmácsok alkalmazásával, érzékenyítésével és kétnyelvűsítéssel segítik a harmadik országból érkező munkavállalók beilleszkedését és megfelelő teljesítményét.

Gyarmati Szilvia, WHC Csoport fizikai munkaerő-kölcsönzés és közvetítés üzletágvezetője hozzátette, hogy a cég az elmúlt öt évben jelentős tapasztaltra tett szert harmadik országból érkező munkavállalók munkaerő-kölcsönzés keretében megvalósuló foglalkoztatásában – a vállalat jelenleg is közel 4000 fős kölcsönzött munkaerő állománnyal bír. Ennek alapján az látszik, hogy a Magyarországra nem EU-s országból érkező külföldiek nagyon ambiciózusak, dolgozni akarnak, esetenként nagyobb mértékű munkamorállal bírnak, mint a magyar munkavállalók, és általánosságban hosszútávon számíthatnak rájuk a magyar munkaadók.

A HR Fest keretében számos további izgalmas szakmai előadást, panelbeszélgetést hallhattak a résztvevők a humán erőforrás szakma hazai és nemzetközi aktualitásairól, így többek között a toborzás, a digitalizáció, a fluktuáció okozta kihívásokról, vagy épp a munkahelyi well-beingről.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo