Webáruház cikkek


Üzlethelyiséggel igazi buli a webáruház

Üzlethelyiséggel igazi buli a webáruház 

Hat szektor osztozik az online kiskereskedelmi forgalom kétharmadán, a forgalom döntő részét pedig a hagyományos üzlettel is rendelkező webáruházak viszik el. Egy magyar vásárló átlagosan nyolcezer forintot hagy egy online üzletben.
Nem tájékoztatnak rendesen a webáruházak

Nem tájékoztatnak rendesen a webáruházak 

Az internetes áruházak jelentős része nem ad a jogszabályoknak megfelelő tájékoztatást a webcímén és korlátozza a fogyasztót indokolás nélküli elállási joga gyakorlásában - derül ki a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) karácsony előtti vizsgálataiból.
A butikláz végét jelenthetik a webáruházak

A butikláz végét jelenthetik a webáruházak 

Egy holland kutatás szerint rövid időn belül a kiskereskedelmi egységek negyede eltűnhet az online kereskedelem hatására. Angliában háromszázezer munkahely megszűnésével számolnak. Nem csak vásárlási szokásainkat, de városközpontjainkat is átalakíthatják a webáruházak.
Csalómágnesként működnek a webáruházak

Csalómágnesként működnek a webáruházak 

Egyre népszerűbb az online kereskedelem, és szakértők szerint az elkövetkezendő években további növekedés várható. Mégis a kis- és középvállalkozások csupán egyhatoda rendelkezik jelenleg webshoppal.
Szélesebb választékra és kényelmere vágyik online a vásárló

Szélesebb választékra és kényelmere vágyik online a vásárló 

A vásárlók szélesebb kínálatra vágynak online vásárlásaik során, illetve arra, hogy ők választhassák meg az árukat mikor szállítják ki számukra, illetve keresik a megfelelő visszaszállítási lehetőségeket is - ez derült ki egy friss nemzetközi kutatásból.
Az online reklám esete a joggal

Az online reklám esete a joggal 

Még mindig kevés online szolgáltató ügyel az adatvédelmi szabályokra a magyar piacon, pedig a hírközlési törvény változása óta komoly bírságot kockáztatnak – hangzott el a Piac&Profit által szervezett KKV-AKADÉMIÁN.
Hogyan nyissunk webáruházat – útmutató 5 egyszerű lépésben

Hogyan nyissunk webáruházat – útmutató 5 egyszerű lépésben 

Az internetes értékesítés előnyeiről valószínűleg már mindenki hallott, nem könnyű viszont konkrét segítséget kapni a megvalósításhoz. Ebben próbálunk most segíteni. A Piac&Profit szakértője 5 pontban összefoglalta egy webáruház indításának legfontosabb lépéseit.
Szigorúbb szabályok várnak a webáruházakra

Szigorúbb szabályok várnak a webáruházakra 

Változnak a távkereskedelem jogszabályai, decembertől szigorúbb szabályozás vár a webáruház-üzemeltetőkre, többek között a vevő 14 napig állhat el a szerződéstől és jóvá kell hagynia az ellenértéket is.
Nyerő lehet a webáruház

Nyerő lehet a webáruház 

Ma már nem lehet létezni saját webértékesítés, webkereskedelem nélkül. A kkv-k legnagyobb gondja a jó webértékesítési rendszer kialakítása és hatékony működtetése. Az internet komoly lehetőséget kínál arra, hogy eladó és vevő egymásra találjon, de csak akkor, ha jól csináljuk. A jó webes értékesítés technikai, jogi, marketing, logisztikai, pénzügytechnikai vonatkozásait foglalja össze a szakmai rendezvény, ahol a gyakorlatban már tapasztalatot szerzett vállalkozások mondják el a hatékony értékesítési rendszer kialakításának titkait.
Játékáruház lett az Év Internetes Kereskedője

Játékáruház lett az Év Internetes Kereskedője 

A szakma és a vásárlók döntése alapján 2013-ban – az „Év Internetes Kereskedője” díj nyertese a JátékNet.hu webáruház lett.

A válság miatt fordultak a vevők a webshopok felé 

A 2008-as válság után a vélt vagy valós olcsóságuk miatt fordultak a vevők a webáruházak felé, jelenleg 5-6 ezerre tehető a magyar nyelvű honlappal rendelkező ilyen áruházak száma.

Robbant a mobilvásárló piac Magyarországon 

Robbanásszerű növekedésnek indult a mobileszközökön keresztüli vásárlás Magyarországon. A Vatera üzemeltetőjének oldalain tavaly csaknem elérte a 29 milliót az ilyen eszközökről érkező látogatószám, amely ötszörös növekedés 2011-hez képest, miközben az átmenő forgalom mobilon 200 millió forintról csaknem egymilliárd forintra emelkedett tavaly.

Webkereskedelem: nem veszélyes, de kihívás! 

Az utóbbi tíz évben jelentősen változott a tradicionális kereskedelem, helyét sok esetben a webes piactér veszi át. Az internetről vásárolunk könyveket, háztartási és használati tárgyakat, de nem csak apróbb kütyüket vagy kellékeket, de akár autót vagy gázkazánt is. A pár évvel ezelőtt felburjánzó gazdasági válság csak erősítette ezt a tendenciát, mivel a netes cégek a legtöbbször jóval a hagyományos kereskedések árai alatt tudják forgalmazni termékeiket. Vajon hogy csinálják?

Webáruház havidíjért kkv-knak 

Webáruház építő szolgáltatást vezetett be október végén a Magyar Telekom mikro, kis- és középvállalkozások számára, a felhő alapú szolgáltatás havi díjas alapon érhető el.

Hol érdemes a neten vásárolni? Hamarosan megtudhatjuk 

A SzEK.org a Vedd a neten! program keretében több szintű, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) közreműködésével kidolgozott minősítési rendszert vezet be, hogy segítse a fogyasztókat a megbízható webshopok megtalálásában.

Figyelem webshopok! Most lehet csatlakozni a kedvezményekhez! 

2012-ben ismét megrendezésre kerül a DotcommerceDay, azaz az Internetes Vásárlás Napja mozgalom. November 8-án több száz e-kereskedő várja a látogatókat speciális, csak ezen a napon érvényes kedvezménnyel. A kereskedők szabadon csatlakozhatnak.

Menő üzlet a kuponozás 

Akár az eredeti ár töredékéért is élvezheti a fogyasztó a választott szolgáltatást, míg a cég olyan réteget is meg tud szólítani, amelyet más eszközökkel nem érne el – ezért töretlen Magyarországon a kuponozás népszerűsége. Ráadásul az online vásárlók részaránya még viszonylag kicsi hazánkban, így még bőven van növekedési potenciál a piacon.

Ki lesz a legjobb? - Versenyben az e-boltok 

Az internet mára teljesen átszabta a kiskereskedelmet. A gombamód szaporodó webáruházak forgalma összességében évről évre nő, miközben a hagyományos boltok nehezen állják a versenyt. És ez még csak a kezdet! A trend egyértelmű: a webkereskedelemé a jövő. Ezt bizonyítja az Ország Boltja verseny sikere is, amely a magyar webáruházak legjelentősebb hazai megmérettetése.

Mit nekünk Amazon! Magabiztos magyar webshopok 

A webshopok háromnegyede a választék bővítésével fejlesztené vállalkozását, és csak egyharmada lát kockázatot egy nagyobb külföldi versenytárs megjelenésében - a tulajdonosok fele az Amazon megjelenésétől sem ijedne meg. Egy webáruház tipikus látogatója 5-25 ezer forintot költ vásárlásra alkalmanként, és nem bízik az online előrefizetésben, ugyanakkor az online piac fogyasztói bázisában még bőségesen van növekedési potenciál.

Felpöröghetnek a webshopok – Jön a fapados csomagküldés 

300 millió eurós, egész Európát felölelő befektetési programja részeként a lengyel Integer.pl csoport 300 önműködő csomagküldő terminált helyez üzembe Magyarországon, amellyel a nap 24 órájában az év 365 napján elérhetővé válik az automatizált csomagküldő szolgáltatás.

Melyik Magyarország legjobb webboltja? 

Ismét elindult Magyarország legnagyobb webáruház versenye. Az Ország Boltja címért már több mint 150 magyar webshop küzd. A verseny nyitott, a részvétel minden magyar internetes bolt számára ingyenes.

Egyre megbízhatóbbak a webshopok 

Csak kevés helyen lehet bankkártyával fizetni, és az árukészlet sem naprakész mindenütt, de a webshopok többsége pontosan szállít, és fejleszti szolgáltatásait.

Ez lesz a jövő nagy dobása 

Kevés olyan terület van manapság, ahol nagy bizonyossággal bővülés várható az elkövetkező időszakban. Ezek között első helyet foglal el az elektronikus kereskedelem és szolgáltatások világa. A vállalkozásoknak ezért szükségszerű lépést tartani az itt bekövetkező fejlődéssel, amit szerencsére egyre többen felismernek.

A WEB 2.0 használatának fortélyai 

Az internet és az online rendkívül testreszabott marketing lehetőségeket kínál a mikro, kis- és középvállalatok számára. Nem kellenek ugyanis milliók arra, hogy megmutassák magukat, portékáikat, szolgáltatásaikat akár országos kiterjedéssel is potenciális partnereik számára.

Költségcsökkentéssel is növelhető a forgalom 

Egyre népszerűbbé válik az internetes kereskedelem, ma már legtöbben a neten keresünk terméket, szolgáltatást vásárlás előtt - azaz a vállalkozások sikere is nagyban múlik azon, hogy jelen vannak-e a világhálón. Az internetes elérhetőség jelentősen növeli a kisvállalkozások bevételét, mégis csak kevesen élnek vele. 
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Gazdaság

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo