hirdetés

Az online reklám esete a joggal

Még mindig kevés online szolgáltató ügyel az adatvédelmi szabályokra a magyar piacon, pedig a hírközlési törvény változása óta komoly bírságot kockáztatnak – hangzott el a Piac&Profit által szervezett KKV-AKADÉMIÁN.
hirdetés

A kkv-k által alkalmazott online marketingeszközök ugyan rendkívül olcsók és hatékonyak, azonban komoly kockázatot hordoznak magukban. Mind az Adwords hirdetéseknél (nemrég változtatott a Google a beállításokon, érdemes utánanézni, minden megfelelően működik-e), mind a hírleveleknél és a cookie-k esetében hatalmas bírságokkal járhat a hírközlési törvény és a reklámjog megsértése  – hangzott el a Piac&Profit által szervezett KKV-AKADÉMIA legutóbbi rendezvényén.

Az Adwords hirdetésekkel kapcsolatban az a csapda, hogy sokszor olyan ügynökségek is használják őket, amelyek nincsenek tisztában a reklámjoggal. „Nem lehet például a legjobb kifejezést használni, ha nem tudjuk a jogosságát megalapozottan bizonyítani. Sokszor az ügynökségek nem hívják fel az ügyfél, a megrendelő figyelmét erre, pedig komoly büntetést kockáztatunk félrevezető reklám miatt” – mondta Ormós Zoltán, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SZEK.org) elnökségi tagja a Piac&Profit rendezvényén.

A spamek – azaz a kéretlen levelek, amelyeket direkt marketing eszközökként az elektronikus kereskedelemről szóló törvény szabályoz – tekintetében két csoportot különböztetünk meg, ezek közül az egyik a hírlevél, amelyet az oldalunkra regisztráló felhasználóknak küldhetünk ki. (Itt olvashatja szakértőnk 10 tippjét, hogy ne a kukában landoljon a hírlevele.)

Szigorúbb szabályok várnak a webáruházakra
Változnak a távkereskedelem jogszabályai, decembertől szigorúbb szabályozás vár a webáruház-üzemeltetőkre, többek között a vevő 14 napig állhat el a szerződéstől, és jóvá kell hagynia az ellenértéket is.
Mielőtt bármilyen hírlevelet kiküldenénk, mindenekelőtt egy ún. nulladik emailt kell kiküldenünk, amelyben a felhasználó hozzájárulását kérjük promóciós és marketinganyagaink kiküldéséhez a címére. „Amennyiben ezt elmulasztjuk, több hatóság is eljárhat ellenünk, nem érdemes kockáztatni a bírságot” – hívta fel a figyelmet Markó Adrien, a SZEK.org szakértője.

Magyarországon 2010-ben módosították a hírközlési törvényt (2011-ben lépett hatályba), amely alapjaiban módosította a szabályozást, így most már a cookie-k elhelyezése előtt is előzetesen hozzájárulást kell kérni a felhasználótól. „Az adatvédelmi csoportok azt szeretnék elérni, hogy  ne csak az adatvédelmi felhívásban figyelmeztessük a felhasználót, hanem már a látogatás elején felhívjuk a felhasználó figyelmét arra, milyen cookie-kat helyez el az oldalunk a számítógépén. Ezt a szabályt nagyjából a szolgáltatók tíz százaléka tartja be, mivel a magyar szabályozás hagy egy kiskaput: csak hozzájárulást kér a felhasználótól, nem pedig előzetes hozzájárulást, mint az uniós jog. Ennek ellenére érdemes előre hozzájárulást kérni, mivel a felhasználó ilyenkor a Nemzeti Média Hatósághoz fordulhat” – hangsúlyozta a szakértő.

hirdetés

Véleményvezér

Demarkációs vonal lesz az ukrán háború vége

Demarkációs vonal lesz az ukrán háború vége

Az orosz és az ukrán hadsereg láthatóan nem bír egymással.
Az adócsökkentés kormánya élen az adóemelések európai listáján

Az adócsökkentés kormánya élen az adóemelések európai listáján

A választások előtt fedezet nélkül kiszórt költségvetési milliárdok árát most fizetjük meg. A Pénzügyminisztérium gyakorlatilag átalakult adóemelési üzemmé.
Az értelmetlen dúlás háborújává fajul az orosz-ukrán konfliktus

Az értelmetlen dúlás háborújává fajul az orosz-ukrán konfliktus

Egy víztároló gátja pusztult el Ukrajnában, aminek következményeként 10 Balatonnyi víznek kell pár óra alatt lefolynia a Dnyiprón.
Ciki, ekkorát még nem bukott a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Ciki, ekkorát még nem bukott a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Közel 300 millió forintos pert vesztett a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a Ryanairrel szemben. Az ítélet jogerős.
Elszabadultak a lángosárak

Elszabadultak a lángosárak

A nyaralás kedvenc népi eledelének ára elképesztő magasságokba emelkedett.
Elrettentő példaként került Magyarország óriásplakátra Lengyelországban

Elrettentő példaként került Magyarország óriásplakátra Lengyelországban

Rettenetes nagyot fordult a magyar külpolitika az elmúlt években. Az Orbán-kormány egykori csúcsteljesítménye a Visegrádi Négyek együttműködésben ma már kakukktojásnak számítunk.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo