Az e-kereskedelem erősödésével a biztonsági kockázatok is nőnek. Ezzel a felelős vállalatok tisztában vannak, azonban a nagyobb online biztonságot nyújtó technológiák, mint például az SSL tanúsítványok használatát még a legnagyobb keresőszolgáltatók sem tehetik kötelezővé, bár saját eszközeikkel igyekeznek elősegíteni ezek elterjedését.
A Netlock Kft. most arra hívja fel a figyelmet, hogy az SSL a Google újításának köszönhetően már a találatok rangsorolásában is szerepet játszik a keresések során. A Google ezzel a lépéssel piaci helyzetét latba vetve aktívan segíti az SSL terjedését, hiszen üzleti előnyt biztosít a biztonságért cserébe.
Alapvető elvárás egyre több helyen
A Facebookhoz már 2011 októbere óta csak olyan vállalatok csatlakozhatnak üzleti felhasználóként, amelyek weboldalát SSL tanúsítvány védi, a Google pedig nemrégiben jelentette be, hogy keresési algoritmusa ezentúl az SSL tanúsítvány meglétét is figyelembe veszi az oldalak rangsorolásánál. Ez a kritérium ráadásul a jövőben egyre nagyobb súllyal számít a találati helyezéseknél, a keresővállalat így biztosít időt a weboldalak tulajdonosai számára az átállásra.
A Google változtatása még egy érv a honlapok és webshopok tulajdonosai számára amellett, hogy mielőbb SSL tanúsítványt alkalmazzanak, és ezzel akár a mostaninál is jobb eredményt érhessenek el a keresőoldal találatai között.
A befektetés duplán megtérül, hiszen a technológia gondoskodik a kiszolgáló, illetve a szolgáltató hitelesítéséről, valamint a honlap és a felhasználók között áramló adatok védelméről, amivel az ügyfelek, és a potenciális vásárlók szemében is növeli az oldal megbízhatóságát, értékét. Az SSL tanúsítványnak köszönhetően a szolgáltató és ügyfelei egyaránt biztosak lehetnek abban, hogy egymással kommunikálnak, és ezt a kommunikációt egy jogosulatlan fél nem ismerheti meg, és nem avatkozhat bele.