Védjegy cikkek


Egyre több szálloda használja a nemzeti végjegyet

Egyre több szálloda használja a nemzeti végjegyet 

A Magyarországon működő 1032 magyar szálloda közül már 350 minősítése megtörtént, és további 141 létesítmény kezdeményezte a nemzeti szállodai tanúsító védjegyrendszerhez való csatlakozást.
Mekkora gazdasági súlya van a szellemi tulajdonnak?

Mekkora gazdasági súlya van a szellemi tulajdonnak? 

Először készült tanulmány annak számszerűsítésére az Európai Unióban, hogy a szellemitulajdon-intenzív ágazatok milyen mértékben járulnak hozzá az uniós gazdasághoz a GDP, a foglalkoztatás, a bérek és a kereskedelem tekintetében. Magyarországon az uniós átlag feletti ezen ágazatok gazdasági súlya.
Tizenkilenc termék nyerte el idén a HÍR védjegyet

Tizenkilenc termék nyerte el idén a HÍR védjegyet 

A minőségi, hagyományos élelmiszerek eredetének, különleges tulajdonságainak megőrzésére és védelmére született meg a Hagyományok-Ízek-Régiók (HÍR) program, amely egyúttal a tudatos vásárlói döntést is segíti – ezekkel a szavakkal nyitotta meg Kardeván Endre államtitkár a HÍR védjegy 2013-as díjkiosztó ünnepségét és fórumát az OMÉK-on.
Csillag helyett korona: védjegyet kapnak a szálláshelyek

Csillag helyett korona: védjegyet kapnak a szálláshelyek 

A szálláshelyek kötelező minősítésének megszűnésével új nemzeti tanúsító védjegyrendszert alkalmaznak a szálláshelyek szolgáltatásainak minősítésére hazánkban. A Nemzetgazdasági Minisztérium 5 szálláshelytípusra (falusi, kemping és üdülőháztelep, szálloda, magánszállás) működtet nemzeti tanúsító védjegyrendszert, amely a szolgáltatások minőségi garanciáját segíti elő.
Megalakult a Hungarikum Klub

Megalakult a Hungarikum Klub 

Megalakult a Hungarikum Klub, a fórum a már hungarikummá nyilvánított nemzeti értékek képviselőinek és a Hungarikum Bizottság tagjainak részvételével tartotta alakuló ülését csütörtökön, Budapesten.
Újabb pálinkák szereztek védjegyet

Újabb pálinkák szereztek védjegyet 

Újabb 19 pálinka szerezte meg a jogosultságot a Pálinkavédjegy használatára, így már összesen 35 termék rendelkezik a matricával. A tavaly bevezetett védjegyrendszer garanciát ad arra, hogy a matricával ellátott palackokban valóban kitűnő minőségű pálinka van, ezzel segíti a fogyasztók biztonságát és a jobb tájékozódást.
Védjegyet kapnak a nemzeti parkok termékei

Védjegyet kapnak a nemzeti parkok termékei 

Egyre többen keresik a hagyományos értékeket, egy-egy régió sajátosságait megjelenítő biotermékeket. A Nemzeti Parki Termék védjegy nem titkolt célja, hogy a természeti erőforrások fenntartása és védelme mellett hozzájáruljon a térségi ökoturizmus minőségi fejlődéséhez
Így változott a szellemi tulajdon védelme

Így változott a szellemi tulajdon védelme 

Április 1-jén lépett hatályba az a törvénycsomag, amely átfogó változtatásokat hozott a szellemi tulajdon védelmét szabályozó törvényeken. A módosítás elsődleges apropóját az a 2011-es EU-irányelv adta, amelynek fő célja az előadó-művészi teljesítmények védelmi idejének 50 évről 70 évre emelése. Emellett azonban számos, az eljárásokat egyszerűsítő, illetve a védelem tartalmát érintő egyéb rendelkezést is tartalmaz. Erre hívja fel a figyelmet a Piac&Profit jogi szakértőjének írása.
Bárki javasolhat hungarikumot

Bárki javasolhat hungarikumot 

A hungarikum törvény végrehajtására vonatkozó részletszabályokat fogadott el a kormányzat. Eszerint most már bárki kezdeményezheti egy termék hungarikummá nyilvánítását.
Duplázza a termék értékét az uniós védjegy

Duplázza a termék értékét az uniós védjegy 

Sikeresnek mondható az uniós oltalom, az európai védjeggyel ellátott termékek átlagosan 2,23-szor magasabb áron keltek el, mint azok a termékek, amelyeket nem láttak el valamelyik védjeggyel.

Lejárt a türelmi idő, le a csillagokkal!  

Lejárt a türelmi idő, a Nemzetgazdasági Minisztérium mostantól kampányba kezd, hogy csak azok a szálláshelyek használhassák a minősítő csillagokat, akiknek papírjuk van róla

Meddig véd a védjegy? 

Egyre többen szorgalmazzák a közösségi védjegyoltalom területi hatályának felülvizsgálatát. A kedvezőbb feltételek miatt ugyanis a közösségi védjegy némiképp kiszorítja a tagállami védjegyeket, olykor talán túlságosan erős védelmet biztosítva.

A védjegy tényleges használata nélkül elvész az oltalom 

Háttérbe szorultak a nemzeti védjegyek a közösségi szintű bejelentésekkel szemben, az uniós piacon több fontos részletet is érdemes szem előtt tartani.

Védjegyet kapnak a legjobb pálinkák 

A kiváló magyar pálinka minőségét ezentúl pálinkavédjegy rendszer is garantálja, amelyet a Pálinka Céh Egyesület kezdeményezésére a Wessling Hungary Kft. a Budapesti Corvinus Egyetemmel közösen dolgozott ki. Bevezetésére az ősszel került sor.

Biztonság vevőnek és eladónak  

„Vedd a neten” néven minősítő rendszert hozott létre a SzEk.org és az NFH. Minősítést azok a webboltok kaphatnak, amelyek minden hatályos jogszabálynak, fogyasztóvédelmi elvnek megfelelnek.

Önkéntes lesz a „magyar termék" jelölés használata 

A jövőben önkéntes alapon feltüntethető az élelmiszereken a „magyar termék", a „hazai termék" és a „hazai feldolgozású termék" jelölés. A vidékfejlesztési miniszteri rendelet a hazai vásárlók jobb tájékoztatását, a magyar termékek kiemelt pozícióját biztosítja.

Divatos márkanév lesz a világban a magyar barackpálinka? 

Védett földrajzi jelzésű terméknek minősítette az Európai Unió a gönci kajszibarackot. A helybéli termelők és a térség országgyűlési képviselője üdvözölte a döntést, és bíznak benne, hogy a gyümölcs és az abból készült termékek, lekvár, pálinka ettől még inkább keresettebb lesz Európában. Mintegy ezer kiváltságos elit-termék közé jutott be ezzel a magyar kajszibarack.

Jön az egyencsomaglású DVD, hamburger, cigaretta? 

Az Európai Unió Dohánytermék rendelete szerint a jövőben tilos lenne megkülönböztető csomagolásba bújtatni minden olyan terméket, ami az egészségre káros hatással lehet.  A tervezet első körben a dohánytermékek csomagolását uniformizálná, de később ezt a tilalmat kiterjesztenék a gyorséttermi ételekre, az alkoholokra, és a korhatáros DVD filmekre is.

Csabai és Gyulai: másé már nem lehet! 

Védett eredetnevű termékké nyilvánította az Európai Bizottság a gyulai és a csabai kolbászt. Mindkettő két néven is (Csabai kolbász és Csabai vastagkolbász, illetve Gyulai kolbász és Gyulai pároskolbász) felkerült az Európai Bizottság igen szűk körű listájára. A lista összesen mintegy 900 helyi tradíciójú terméket tartalmaz.

Törzsvásárlói kártyát kap, aki a magyar terméket vásárol 

A már tíz éves múltra visszatekintő Kiváló Magyar Élelmiszer (KMÉ) védjegy működtetője, az Agrármarketing Centrum (AMC) az eddigieknél még nagyobb összefogást szorgalmaz a magyar gyártókkal.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Pórul jártak a nyugdíjasok

Pórul jártak a nyugdíjasok 

Folytatjuk a Piac és Profit podcast sorozatát, a Nyugdíjszervizt.
Már diákként el kell sajátítani a biztosítással összefüggő ismereteket

Már diákként el kell sajátítani a biztosítással összefüggő ismereteket 

Interjú Jeney Attilával, a MABISZ kommunikációs igazgatójával.

Pénzszerzés

Eljött a fordulat a budapesti ingatlanpiacon

Eljött a fordulat a budapesti ingatlanpiacon  

2025 első negyedévében 7 százalékkal erősödött az eladó lakóingatlanok iránti kereslet az előző év azonos időszakához képest.

Jogi kisokos

Hitel van az ingatlanon? Könnyebb lesz megvenni

Hitel van az ingatlanon? Könnyebb lesz megvenni  

Az új ingatlan-nyilvántartási törvény átalakította a több részletben megvásárolt vagy feltételhez kötött ingatlanok bejegyzésének a rendszerét.

Cégblog

Biztosítók körmére néztek, bírságolás lett a vége

Biztosítók körmére néztek, bírságolás lett a vége  

Az MNB összesen 11 millió forint bírságot szabott ki három biztosítóra.

Klímablog

Nyár óta 12 milliárd forint folyt vissza a vásárlókhoz

Nyár óta 12 milliárd forint folyt vissza a vásárlókhoz  

Már csaknem 10 milliónál jár a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. kötelező visszaváltási rendszerében, a REpont applikáción keresztül.

Társadalom

Tenisz jubileumra készült Miami és Budapest is

Tenisz jubileumra készült Miami és Budapest is 

Budapesten is jubileumra készültek a tenisz szerelmeseinek 25. alkalommal megrendezett Csók Tenisz! csapatversenyén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo