Törzsvásárlói kártyát kap, aki a magyar terméket vásárol

A már tíz éves múltra visszatekintő Kiváló Magyar Élelmiszer (KMÉ) védjegy működtetője, az Agrármarketing Centrum (AMC) az eddigieknél még nagyobb összefogást szorgalmaz a magyar gyártókkal.

A sikeresen szereplő védjegy már több mint 350 hazai terméken látható, és az AMC idén is várja az újabb pályázatokat. A tanúsított magyar élelmiszerek kiemelkedő jelentőségűek a termelők, a fogyasztók és a kereskedők számára egyaránt. Ahogy ezt egy, a közelmúltban végzett felmérés is bizonyítja, a tanúsítvány belépő egy elitklubba: emeli a termék presztízsét és erősíti a gyártó pozícióját, ugyanakkor a fogyasztóban bizalmat ébreszt, ami a kereskedőre is pozitív hatással van. A KMÉ védjegyes termékek vásárlásának ösztönzésére 2009-ben törzsvásárlói kártyaprogram elindítását tervezi az Agrármarketing Centrum.

A KMÉ védjegyet birtokló cégek többsége már hét-nyolc éve rendelkezik az elismeréssel, az elmúlt pár évben azonban megszaporodott a védjegyes termékek száma. Az Agrármarketing Centrum gyártókat megszólaltató, 2008. évi kérdőíves felméréséből kiderült, hogy a válaszadók 67 százaléka szerint a KMÉ védjeggyel ellátott termékek pozíciója erősebb a kereskedelemben, mint az emblémával nem rendelkező versenytársaiké. 64 százalékuk úgy véli, hogy a védjegy egy adott termék presztízsét is növelheti, míg közel 50 százalékuk úgy gondolja, hogy a védjegyes termékekkel könnyebb elérni bizonyos fogyasztói csoportokat.

"A kérdőív kitöltőinek 75 százaléka nyilatkozott úgy, hogy további termékkel is szeretne pályázni a minősítésre. Ezt a számot tervezzük növelni új pályázók által, hiszen idén is várjuk a jelentkezőket, hogy minél több tanúsítványt oszthassunk ki. A fogyasztókat pedig a KMÉ védjegyes termékek vásárlására szeretnénk ösztönözni egy törzsvásárlói kártyaprogram elindítása által, amelyet az év második felére tervezünk. Ez a kereskedelmi láncok esetében már most is működő törzsvásárlói programokhoz csatlakozna. A részletek kidolgozása és az egyeztetés még most zajlik a láncokkal, de van már olyan kereskedelmi partner, aki jelezte, hogy szívesen együttműködne" - fejtette ki Pál József, az AMC igazgatója.

A KMÉ védjegyről
A védjegy - amelynek odaítélésére önkéntes alapon pályázhatnak a gyártók - elnyerésének feltétele, hogy a termék alapanyagai, összetevői és a gyártási folyamat, illetve maga a végtermék ne egyszerűen elérje a hatályos élelmiszer-szabályozás kritériumait, hanem meg is haladja azokat. Használati jogának odaítélésekor alapkövetelmény továbbá, hogy a termékek minőségét a csomagolásnak nem csak esztétikailag kell tükröznie, hanem könnyítse meg a tárolást, szállítást, felhasználást is. A fogyasztók biztonsága érdekében a szigorú minőségi, érzékszervi követelményeknek való megfelelést a védjegy elnyerése után is rendszeresen ellenőrzik: az AMC minden évben szúrópróbaszerűen megvizsgáltatja a kereskedelemben kapható védjegyes termékek minőségét.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo