Törzsvásárlói kártyát kap, aki a magyar terméket vásárol

A már tíz éves múltra visszatekintő Kiváló Magyar Élelmiszer (KMÉ) védjegy működtetője, az Agrármarketing Centrum (AMC) az eddigieknél még nagyobb összefogást szorgalmaz a magyar gyártókkal.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A sikeresen szereplő védjegy már több mint 350 hazai terméken látható, és az AMC idén is várja az újabb pályázatokat. A tanúsított magyar élelmiszerek kiemelkedő jelentőségűek a termelők, a fogyasztók és a kereskedők számára egyaránt. Ahogy ezt egy, a közelmúltban végzett felmérés is bizonyítja, a tanúsítvány belépő egy elitklubba: emeli a termék presztízsét és erősíti a gyártó pozícióját, ugyanakkor a fogyasztóban bizalmat ébreszt, ami a kereskedőre is pozitív hatással van. A KMÉ védjegyes termékek vásárlásának ösztönzésére 2009-ben törzsvásárlói kártyaprogram elindítását tervezi az Agrármarketing Centrum.

A KMÉ védjegyet birtokló cégek többsége már hét-nyolc éve rendelkezik az elismeréssel, az elmúlt pár évben azonban megszaporodott a védjegyes termékek száma. Az Agrármarketing Centrum gyártókat megszólaltató, 2008. évi kérdőíves felméréséből kiderült, hogy a válaszadók 67 százaléka szerint a KMÉ védjeggyel ellátott termékek pozíciója erősebb a kereskedelemben, mint az emblémával nem rendelkező versenytársaiké. 64 százalékuk úgy véli, hogy a védjegy egy adott termék presztízsét is növelheti, míg közel 50 százalékuk úgy gondolja, hogy a védjegyes termékekkel könnyebb elérni bizonyos fogyasztói csoportokat.

"A kérdőív kitöltőinek 75 százaléka nyilatkozott úgy, hogy további termékkel is szeretne pályázni a minősítésre. Ezt a számot tervezzük növelni új pályázók által, hiszen idén is várjuk a jelentkezőket, hogy minél több tanúsítványt oszthassunk ki. A fogyasztókat pedig a KMÉ védjegyes termékek vásárlására szeretnénk ösztönözni egy törzsvásárlói kártyaprogram elindítása által, amelyet az év második felére tervezünk. Ez a kereskedelmi láncok esetében már most is működő törzsvásárlói programokhoz csatlakozna. A részletek kidolgozása és az egyeztetés még most zajlik a láncokkal, de van már olyan kereskedelmi partner, aki jelezte, hogy szívesen együttműködne" - fejtette ki Pál József, az AMC igazgatója.

A KMÉ védjegyről
A védjegy - amelynek odaítélésére önkéntes alapon pályázhatnak a gyártók - elnyerésének feltétele, hogy a termék alapanyagai, összetevői és a gyártási folyamat, illetve maga a végtermék ne egyszerűen elérje a hatályos élelmiszer-szabályozás kritériumait, hanem meg is haladja azokat. Használati jogának odaítélésekor alapkövetelmény továbbá, hogy a termékek minőségét a csomagolásnak nem csak esztétikailag kell tükröznie, hanem könnyítse meg a tárolást, szállítást, felhasználást is. A fogyasztók biztonsága érdekében a szigorú minőségi, érzékszervi követelményeknek való megfelelést a védjegy elnyerése után is rendszeresen ellenőrzik: az AMC minden évben szúrópróbaszerűen megvizsgáltatja a kereskedelemben kapható védjegyes termékek minőségét.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo