A sikeresen szereplő védjegy már több mint 350 hazai terméken látható, és az AMC idén is várja az újabb pályázatokat. A tanúsított magyar élelmiszerek kiemelkedő jelentőségűek a termelők, a fogyasztók és a kereskedők számára egyaránt. Ahogy ezt egy, a közelmúltban végzett felmérés is bizonyítja, a tanúsítvány belépő egy elitklubba: emeli a termék presztízsét és erősíti a gyártó pozícióját, ugyanakkor a fogyasztóban bizalmat ébreszt, ami a kereskedőre is pozitív hatással van. A KMÉ védjegyes termékek vásárlásának ösztönzésére 2009-ben törzsvásárlói kártyaprogram elindítását tervezi az Agrármarketing Centrum.
A KMÉ védjegyet birtokló cégek többsége már hét-nyolc éve rendelkezik az elismeréssel, az elmúlt pár évben azonban megszaporodott a védjegyes termékek száma. Az Agrármarketing Centrum gyártókat megszólaltató, 2008. évi kérdőíves felméréséből kiderült, hogy a válaszadók 67 százaléka szerint a KMÉ védjeggyel ellátott termékek pozíciója erősebb a kereskedelemben, mint az emblémával nem rendelkező versenytársaiké. 64 százalékuk úgy véli, hogy a védjegy egy adott termék presztízsét is növelheti, míg közel 50 százalékuk úgy gondolja, hogy a védjegyes termékekkel könnyebb elérni bizonyos fogyasztói csoportokat.
"A kérdőív kitöltőinek 75 százaléka nyilatkozott úgy, hogy további termékkel is szeretne pályázni a minősítésre. Ezt a számot tervezzük növelni új pályázók által, hiszen idén is várjuk a jelentkezőket, hogy minél több tanúsítványt oszthassunk ki. A fogyasztókat pedig a KMÉ védjegyes termékek vásárlására szeretnénk ösztönözni egy törzsvásárlói kártyaprogram elindítása által, amelyet az év második felére tervezünk. Ez a kereskedelmi láncok esetében már most is működő törzsvásárlói programokhoz csatlakozna. A részletek kidolgozása és az egyeztetés még most zajlik a láncokkal, de van már olyan kereskedelmi partner, aki jelezte, hogy szívesen együttműködne" - fejtette ki Pál József, az AMC igazgatója.