A vásárlók egyre tudatosabban válogatnak a boltok kínálatában, keresve a hazai, jó minőségű, hagyományos módon vagy különleges eljárással készült élelmiszereket. Az ár mellett a választás során ma már egyre meghatározóbb, hogy melyik élelmiszer tartalmaz kevesebb adalékanyagot, netán melyik kézműves, hagyományos vagy tájjellegű termék, melyik készül helyi, speciális előállítással – mondta az államtitkár.
Mint fogalmazott, mind többen értékeljük, ha valami olyan gonddal, odafigyeléssel készült, ahogyan azt szüleink, nagyszüleink tették. Éppen ezen értékek összegyűjtésére és megóvására született a Hagyományok-Ízek-Régiók program, amely mára 300 hagyományos és tájjellegű mezőgazdasági termék gyűjteménye.
A HÍR védjegy működtetésével a Vidékfejlesztési Minisztérium célja e kiválasztott kiváló termékek piaci lehetőségeinek bővítése, valamint hogy elősegítse a fogyasztók bizalmát. A tárca elkötelezett abban, hogy a HÍR védjegy egyet jelentsen az egyediséggel, a hagyományápolással és a minőség garanciájával – fogalmazott Kardeván Endre, aki a 2013-as HÍR védjegyhasználati pályázat nyertesei számára okleveleket adott át. Az idén 12 pályázó 19 terméke nyerte el a HÍR védjegyet.
Vannak, akik jó úton járnak
Minden eddiginél több pályázat érkezett idén a Magyar Termék Nagydíj elnyerésére, a bírált pályázatok közül 78-at, az előző évhez képest 32 százalékkal többet tüntettek ki Magyarország legtekintélyesebb, nem szakmaspecifikus, minőségtanúsító rendszerében. A díjra a gazdaság egész területéről, önkéntes, nyilvános pályázat útján érkeztek jelentkezések. Új pályázati kategóriaként idén már vendéglátás témakörben is pályázhattak a magyarországi vállalkozások, így összesen 24 témakörben lehetett jelentkezni a Magyar Termék Nagydíj elnyerésére. Idén hagyományteremtő céllal először került átadásra a Magyar Termék Nagydíj Pályázat Régiók Díja, külhoni szervezetek számára. Az idei díjazottakkal együtt 16 év alatt összesen 420 nagydíjat ítéltek oda a kiírók.