Piac cikkek


Pörög az európai ingatlanpiac

Pörög az európai ingatlanpiac 

A következő évek további bővüléssel kecsegtetnek a kelet-közép-európai ingatlanpiacokon. Pozitív fejlemény, hogy az átláthatóság kérdésében is sokat fejlődött a régió – hangzott el egy bécsi szakmai konferencián.
Ételt szállít utas helyett az Uber

Ételt szállít utas helyett az Uber 

Friss készételek kiszállításával próbálja megmenteni vállalkozását az Uber. A sajátos taxis céget nemrég tiltották ki Londonból (is), és miközben továbbterjeszkedik, globálisan máig veszteséges. 
A közösségi oldalak egyben mércék is a kereskedelem számára

A közösségi oldalak egyben mércék is a kereskedelem számára 

A piacok reneszánszát éljük, ma már a fiatalabb generáció körében is trendinek számít a piacozás. Népszerűségük a közösségi oldalak megjelenésével is nő. Magyarországon a Fény Utcai Piac a közösségi média legnépszerűbb szereplője egy friss felmérés alapján.
Egyre népszerűbbek a termelői piacok

Egyre népszerűbbek a termelői piacok 

Egyre népszerűbbek a termelői piacok, tavaly már 261 működött az országban. A termelői piacokon mindenki csak a saját maga által termelt, előállított árut értékesítheti, egyre több vásárló keresi ezt a közvetlen értékesítési formát. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara internetes piackeresője mindenkinek megmutatja, hol talál ilyen piacot, vagy akár konkrét terméket.
Újra divatba jön a piacozás

Újra divatba jön a piacozás 

A fiatalok inkább főznek, és szeretik a piacon beszerezni a hozzávalókat, viszont kevéssé fine dining- és nem is gyorsétterem-pártiak. A zöldség és gyümölcs népszerűbb, mint az édesség, és ha nem lenne a közelükben szupermarket, akkor a többségük piacra járna – derül ki a Fény Utcai Piac legfrissebb online kutatásából.
Ne csak tippelje, kik a vásárlói!

Ne csak tippelje, kik a vásárlói! 

Azt hihetnénk, hogy ha színvonalas a termékünk, sőt talán betöm egy piaci rést, akkor meg fogja találni a helyét a piacon. Pedig ez kevés, ha a célpiac nem tud rólunk. Sok vállalkozásnak fogalma sincs, hogy hogyan érje el hatékonyan a célközönségét, hiába foglalkoztat értékesítési munkatársakat. Íme néhány módszer ideális fogyasztóink feltérképezéséhez.
Útmutató a közép-kelet-európai  reklámpiachoz

Útmutató a közép-kelet-európai reklámpiachoz  

A Közép-Kelet-Európa régió gazdaságát és reklámipari helyzetét áttekintő, közel 200 oldalas, ingyenesen elérhető kiadványt tett közzé a Café Communications. A CANnual Report 2015 segítségével, a régió vállalatai és a régión kívülről érkező cégek megismerhetik a közép-kelet-európai reklámipar játékszabályait és árnyalt képet kaphatnak az egyes országok reklámpiacairól.
Újabb lökés a termelői piacoknak

Újabb lökés a termelői piacoknak 

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Mozgó piac program, ennek értelmében közösen vállalják a kistermelők, az őstermelők és a családi gazdaságok értékesítési lehetőségeinek elősegítését, valamint a rendezett piaci viszonyok megteremtését.
Miért nem törődnek a cukorbetegekkel?

Miért nem törődnek a cukorbetegekkel? 

Elégedetlenek a cukorbetegek és az inzulinrezisztenciában szenvedők a hazai pékségek kínálatával. Az érintettek azért panaszkodnak, mert alig kapni olyan süteményeket, melyek nyugodtan beilleszthetők a diétás étrendbe. Bár jól körülhatárolható és biztos célcsoportról van szó, mégis kevesen „lőnek” rájuk. Vajon miért?
Fagyiban is kell a trend

Fagyiban is kell a trend 

A trendek követése minden iparágban elengedhetetlen, de még jobb, ha követés helyett diktálja egy cég a divatot. Nincs ez másképp a legnépszerűbb nyári termék, a fagylaltok esetében sem. Hogy mekkora lesz a siker, az az ismertségen is múlik.

Gyártani megéri, eladni nem? 

Az autógyárak dübörögnek Magyarországon, azonban a gépjármű-kereskedők már nem ennyire sikeresek. Több mint 12 ezer gépjármű-kereskedő működik hazánkban, amiből éves szintén közel 500 ellen indul felszámolási eljárás, áll a Bisnode nemzetközi cégminősítő jelentésében. Ez az elmúlt 12 hónapra vonatkozóan közel 4 %-os bedőlési arányt jelent, ami magasabb, mint az országos 2,75 %-os fizetésképtelenségi arány, azonban korábban sokkal rosszabb volt a helyzet.

Így éri meg eladni a saját terményt 

Őstermelőként vagy vállalkozóként éri meg jobban mezőgazdasági terményeket értékesíteni? A válasz nem teljesen egyértelmű, bár tény, hogy az előbbi kategória képviselőit kevesebb szigorú előírás érinti. Az őstermelőkre ezenkívül kedvezőbb adózási szabályok is vonatkoznak.

Nap nélkül sem borús az összkép a sörösöknél 

2014-ben 2%-kal növekedett a söripar hazai értékesítése. Erősödött a prémium sörök forgalma, ugyanakkor folytatódott a gazdaságos árkategóriájú sörök térnyerése. A Magyar Sörgyártók Szövetsége tagjai tavaly 6,4 milliárd forintot ruháztak be fejlesztésekbe. A közteherviseléshez adók és járulékok formájában több mint 66 milliárd forinttal járultak hozzá a hazai sörgyártók.

Magyarországon is terjed a garázsvásár 

A plázák világának egyfajta ellenkultúrájaként terjedő új módi szerint egyre többen rendeznek a hétvégeken otthonukban garázsvásárt, ahol feleslegessé vált használati tárgyak találhatnak vevőre. A Budapesten meggyökeresedő spontán kereskedés ezen formája immár az egész országban terjed. Tavasszal kezdődik a szezonja és évente már 400-500 helyen nyílnak meg a kertkapuk, hogy az összeválogatott, megunt ruhák, háztartási cikkek, játékok között válogathassanak a beeső alkalmi "kincsvadászok".
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Akadálymentesítés az értékteremtés egyik kulcsa  – Klasszis Podcast

Akadálymentesítés az értékteremtés egyik kulcsa – Klasszis Podcast 

Beszélgetés a Magyar Telekom sokszínűségi és esélyegyenlőségi szakértőjével, Jakab Judittal és Dr. Balogh Virág szabályozási vezetőjével.

Pénzszerzés

Nem állnak jól a magyarok a megélhetés terén

Nem állnak jól a magyarok a megélhetés terén 

Az évekig tartó pénzügyi nehézségek után jelentősen nőtt azok aránya Európában, akik időben fizetik számláikat.

Adózás

Nagyot változtak az adóperek szabályai

Nagyot változtak az adóperek szabályai  

Az új szabályok közül kiemelkedik a Kúria jogkörének bővítése.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo