Az agrárkamara közleménye szerint a Közösségi Termelői Program Nonprofit Kft. másfél éve önállóan indította el a Mozgó piac programot, és több mint 15 irodaházban tart termelői piacokat. Az agrárgazdasági kamarát 2014 tavaszán keresték meg azzal a szándékkal, hogy bemutassák kezdeményezésüket. A NAK támogatta, mert azt tapasztalta, hogy egyre több olyan fogyasztó keresi az ilyen jellegű piacokat, akik szeretnék tudni, ki állítja elő az asztalukra került élelmiszert. A termelők információval szolgálnak az általuk előállított termékekről, illetve az élelmiszerlánc lerövidülésével közvetlenül szolgálják ki a fogyasztói igényeket.
A NAK vállalta egyebek mellett az egészségbarát élelmiszerekkel kapcsolatos ismeretek bővítését és terjesztését, a környezet- és a vásárlói tudatosság terjesztését - idézi a közlemény Győrffy Balázst, a kamara elnökét. A programban való részvétel a NAK részéről szolgáltatást jelent a tagoknak, eddig 100-150 kamarai tag vett részt.
Botos Anikó, a program ötletgazdája és ügyvezetője szerint a megállapodás szakmai támogatást és egyben lehetőséget jelent, hogy a programot népszerűsítsék, valamint országos szintre emelve tudják a NAK közreműködésével segíteni a gazdákat, népszerűsíteni a kistermelői, őstermelői termékeket és a tudatos élelmiszer választást.
Kiemelt terület a vidékfejlesztési programon belül a rövid ellátási láncok, termelői piacok támogatása - mondta Papp Gergely, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) szakmai főigazgató-helyettese korábban az M1 műsorában. Nagy szükség van a termelői piacokra, mivel közgazdaságilag bizonyított, hogy valaki minél közelebb van a fogyasztóhoz az ellátási láncban, annál nagyobb jövedelmet realizálhat, így a termelők is jól járnak a közvetlen értékesítéssel - fejtette ki.
A Miniszterelnökség kezelésébe tartozó vidékfejlesztési program tartalmazza a piacok fejlesztését, a termelők támogatása a jövőben is kiemelt szempont. A vidékfejlesztési program rövid ellátási lánc (REL) elnevezésű tematikus alprogramja segítheti a termelőket a jelenlegi uniós finanszírozási ciklusban, például a szaktudás megszerzésében, különféle minőségirányítási rendszerekben való részvételben, illetve a beruházások támogatásában a feldolgozás, piacra jutás, marketing és az agrártermékek fejlesztésének területén.
A vidékfejlesztési program másik tematikus alprogramja a fiatal gazdákra koncentrál.