Útmutató a közép-kelet-európai reklámpiachoz

A Közép-Kelet-Európa régió gazdaságát és reklámipari helyzetét áttekintő, közel 200 oldalas, ingyenesen elérhető kiadványt tett közzé a Café Communications. A CANnual Report 2015 segítségével, a régió vállalatai és a régión kívülről érkező cégek megismerhetik a közép-kelet-európai reklámipar játékszabályait és árnyalt képet kaphatnak az egyes országok reklámpiacairól.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Café Communications, a kelet-közép-európai független kommunikációs ügynökségeket tömörítő weCAN ügynökségi hálózat alapítója, azzal a céllal tette elérhetővé kiadványát, hogy segítséget nyújtson a régióban kommunikációs tevékenységet végző vagy tervező vállalatoknak. A CANnual Report 2015 bemutatja a Kelet-Közép-Európa egyes országaiban zajló politikai, gazdasági és társadalmi folyamatok reklámgazdaságra gyakorolt hatásait és különböző adatok tükrében vizsgálja a régió országainak reklámgazdaságát, illetve bemutatja annak legfontosabb szereplőit.

A CANnual Report 2015 megszületésének apropóját Kelet-Közép-Európa speciális társadalmi, politikai és gazdasági berendezkedése adta: a térségben érvényes, állandó alakulásban lévő, a világ fejlettebb országaiban lefektetettektől sok tekintetben eltérő játékszabályok még a régió gazdasági szereplőitől is folyamatos figyelmet követelnek meg, a „kívülről érkezőknek” pedig csaknem kiismerhetetlenek. A tapasztalatok szerint pontosan ez a kiismerhetetlenség vezet oda, hogy a nyugati vállalatok bizalmatlanok a térség országainak többségével szemben és félelmek illetve kételyek között őrlődnek a kelet-európai nyitásuk kapcsán. A legfelületesebbek sommásan gazdaságilag elmaradottnak tartják a térséget, amelyet máig bizonytalan piaci körülmények jellemeznek. Mások ugyan a vásárlóerőt elismerik ezekben az országokban, de – tapasztalat hiányában – képtelenek differenciáltan látni az egyes, valójában egészen különböző igényekkel rendelkező piacokat. Végül vannak, akik a különbségeket is felismerik, de pontosan ez a felismerés gördít eléjük akadályokat: egy ennyire heterogén piac megismerésére nincsen kapacitásuk. A CANnual Report 2015 célja nem más, mint áttekinthetővé tenni a vállalatok számára a térség egyes országainak viszonyait és rávilágítani a kampánytervezéshez szükséges legfontosabb összefüggésekre.

A CANnual Report 2015 tematikája

A kiadványban a kelet-közép-európai régió és annak 14 országa – Bulgária, Cseh Köztársaság, Észtország, Horvátország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Magyarország, Oroszország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia és Ukrajna – kerül górcső alá. Elsőként a térség általános bemutatása olvasható, fókuszban a reklámgazdasággal, majd az egyes országok piacainak vizsgálata következik, ami minden esetben egy helyi vezető reklámszakember által jegyzett (reklám)gazdasági helyzetértékeléssel indul. Ezt követi az ország gazdasági és reklámpiaci mutatóinak bemutatása, a digitális fejlettség elemzése, valamint a reklámügynökségek és a legfontosabb reklámpiaci szereplők rangsora.

A weCAN rangsor 

A CANnual Report egyik fontos célkitűzése az egyes országok reklámgazdasági helyzetének összevetése. A Café Communications ennek érdekében létrehozta az úgynevezett weCAN rangsort, amely a régiós országok egy főre jutó reklámköltését az egy főre jutó nominális GDP arányában vizsgálja, a már önálló vásárlóerőt felmutatni képes 14+ éves lakosságra korrigált adatokkal. Ebben a rangsorban minél előrébb helyezkedik el egy ország, annál fejlettebbnek tekintjük a reklámgazdaságát a gazdasági teljesítőképességének egészéhez képest.

 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo