Útmutató a közép-kelet-európai reklámpiachoz

A Közép-Kelet-Európa régió gazdaságát és reklámipari helyzetét áttekintő, közel 200 oldalas, ingyenesen elérhető kiadványt tett közzé a Café Communications. A CANnual Report 2015 segítségével, a régió vállalatai és a régión kívülről érkező cégek megismerhetik a közép-kelet-európai reklámipar játékszabályait és árnyalt képet kaphatnak az egyes országok reklámpiacairól.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Café Communications, a kelet-közép-európai független kommunikációs ügynökségeket tömörítő weCAN ügynökségi hálózat alapítója, azzal a céllal tette elérhetővé kiadványát, hogy segítséget nyújtson a régióban kommunikációs tevékenységet végző vagy tervező vállalatoknak. A CANnual Report 2015 bemutatja a Kelet-Közép-Európa egyes országaiban zajló politikai, gazdasági és társadalmi folyamatok reklámgazdaságra gyakorolt hatásait és különböző adatok tükrében vizsgálja a régió országainak reklámgazdaságát, illetve bemutatja annak legfontosabb szereplőit.

A CANnual Report 2015 megszületésének apropóját Kelet-Közép-Európa speciális társadalmi, politikai és gazdasági berendezkedése adta: a térségben érvényes, állandó alakulásban lévő, a világ fejlettebb országaiban lefektetettektől sok tekintetben eltérő játékszabályok még a régió gazdasági szereplőitől is folyamatos figyelmet követelnek meg, a „kívülről érkezőknek” pedig csaknem kiismerhetetlenek. A tapasztalatok szerint pontosan ez a kiismerhetetlenség vezet oda, hogy a nyugati vállalatok bizalmatlanok a térség országainak többségével szemben és félelmek illetve kételyek között őrlődnek a kelet-európai nyitásuk kapcsán. A legfelületesebbek sommásan gazdaságilag elmaradottnak tartják a térséget, amelyet máig bizonytalan piaci körülmények jellemeznek. Mások ugyan a vásárlóerőt elismerik ezekben az országokban, de – tapasztalat hiányában – képtelenek differenciáltan látni az egyes, valójában egészen különböző igényekkel rendelkező piacokat. Végül vannak, akik a különbségeket is felismerik, de pontosan ez a felismerés gördít eléjük akadályokat: egy ennyire heterogén piac megismerésére nincsen kapacitásuk. A CANnual Report 2015 célja nem más, mint áttekinthetővé tenni a vállalatok számára a térség egyes országainak viszonyait és rávilágítani a kampánytervezéshez szükséges legfontosabb összefüggésekre.

A CANnual Report 2015 tematikája

A kiadványban a kelet-közép-európai régió és annak 14 országa – Bulgária, Cseh Köztársaság, Észtország, Horvátország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Magyarország, Oroszország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia és Ukrajna – kerül górcső alá. Elsőként a térség általános bemutatása olvasható, fókuszban a reklámgazdasággal, majd az egyes országok piacainak vizsgálata következik, ami minden esetben egy helyi vezető reklámszakember által jegyzett (reklám)gazdasági helyzetértékeléssel indul. Ezt követi az ország gazdasági és reklámpiaci mutatóinak bemutatása, a digitális fejlettség elemzése, valamint a reklámügynökségek és a legfontosabb reklámpiaci szereplők rangsora.

A weCAN rangsor 

A CANnual Report egyik fontos célkitűzése az egyes országok reklámgazdasági helyzetének összevetése. A Café Communications ennek érdekében létrehozta az úgynevezett weCAN rangsort, amely a régiós országok egy főre jutó reklámköltését az egy főre jutó nominális GDP arányában vizsgálja, a már önálló vásárlóerőt felmutatni képes 14+ éves lakosságra korrigált adatokkal. Ebben a rangsorban minél előrébb helyezkedik el egy ország, annál fejlettebbnek tekintjük a reklámgazdaságát a gazdasági teljesítőképességének egészéhez képest.

 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo