Személyként viselkednek a márkák a csetappokon

A fiatalok többet lógnak a csetappokon, mint az interneten. Nem véletlen, hogy a cégek ide is egyre inkább be akarnak törni. Új célcsoportok elérésére törekednek a csetalkalmazásokban.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

2016 végén 4,5 millió magyar felhasználója volt a Facebook Messengernek, több mint 3 millió a Vibernek, félmillió a Snapchatnek és 400 ezer a Whatsappnak. „A csetapp nagyon személyes »tér«, nem olyan, mint a világháló, mivel itt olyanok vannak jelen, akiknek a telefonszámát is tudjuk. Márpedig azt agyba-főbe nem adjuk meg mindenkinek. Ebben a közegben más viselkedést várnak el a cégektől, ezért a márkák elkezdtek személyként viselkedni” – mondta a Piac & Profit Social Media 2017 című konferenciáján Novák Ferenc, a Neo Interactive business unit leadere.

A júzerek a leginkább erre használják a csetalkalmazásokat:

  • Barátokkal való kapcsolattartás
  • Telefonálás
  • Márkákkal való kapcsolattartás
  • Ügyfélszolgálati ügyintézés
  • Facebooktól különvált Messenger használata
A cégek is felismerték e platformok értékét. 2016-ban a KLM elsőként fejlesztett csetbotot, automatizálva ezzel a repülőjegy-foglalást, az online becsekkolást, a beszállókártya kinyomtatását. Novák szerint ez az újítás felnyitotta a szakma szemét, s várható, hogy ezentúl egyre több márka mozdul rá a csetappokra hasonló módszerrel.

Novák ferenc - Kép: Völgyes Valéria

Játék és muzsika tíz percben

Újabban a nyereményjátékok is divatosak errefelé. Régen ezt úgy bénázták el a márkák, hogy a brand feltett egy kérdést, az első helyes megfejtő beírta kommentbe a választ, és aztán egy csomó mindenki a copy paste nemes(en egyszerű) módszerét használva szintén előállt a jó megfejtéssel. Vagyis boldog-boldogtalan nyert.

Ma már azt kell beírni a kommentbe, hogy „szeretnék részt venni a játékban”, a csetbot ezt felismeri, és elküldi a kérdést priviben a felhasználónak, aki aztán beküldi a megfejtést.

  • Érdekes, hogy a WhatsAppot már belső csapatkommunikációra is használják a cégek.
  • Indiában az ügyfélszolgálati használat terjedt el inkább, náluk pizzát vagy virágot is lehet rendelni ezen a csetappon keresztül.
  • A BBC crowdsourcingra használja. A felhasználók beküldhetnek híreket vagy képeket aktuális eseményekről, amiket a BBC aztán leközöl.
  • A WhatsAppra jelenleg a BookMyShow jegyértékesítő cég fejleszt botot.
Cset a mobilról, vásárlás az asztali gépről
A hazai internethasználók mintegy napi 209 percet, azaz közel három és fél órát töltenek a világhálón. A legfőbb internetes tevékenységek listáján továbbra is vezet a közösségi oldalak látogatása, az elektronikus levelezés és a hírolvasás, amit jellemzően mobil eszközökön végeznek a netezők. Fix eszközökön zajlik viszont a nagyobb elmélyülést megkívánó online ügyintézések többsége.
Snap it, baby!

A Snapchat a sztoricentrikus marketingben lehet hasznos a cégeknek, továbbá itt lehet a netes véleményvezérekre, az úgynevezett influencerekre felépített kampányokkal nyomulni.

A vezető sajtóorgánumok is közölnek kifejezetten a Snapchatre szabott tartalmakat. Beállt a sorba már a német Bild, az amerikai The New York Times, a brit Daily Mail, sőt az Index.hu is publikált itt a Sziget alatt.

Régen beragasztós matrica album, ma sticker pack

A Viberen a stickerek, vagyis a figurás-grafikus matricák élik reneszánszukat. A Pöttyös például rendhagyó módon úgy népszerűsíti a Túró Rudikat, hogy nincs nyilvános fiókja (public account), ahol nyilvános csetet indítana – de a stickerekkel jelen van.

A nyilvános csetekből egyébként 50–80 százalékos organikus elérés generálható. Cégek esetében itt „napi 4-5 posztolás ajánlott, ha egy kimarad, akkor zuhan az engagement” – mondta Novák.

A Vibernek az a hátulütője, hogy nyilvános mérései alig vannak, nincsenek például hozzáférhető demográfia adatai.

Egy stickercsomag egyébként 800–18 000 dollárjába kerül egy cégnek. Nagyjából 20 forintra jön ki egy rajongó behozása, véli Novák. A Facebookon ennek költsége 150 forint.

A csetgeneráció játszótere ma az internet
Globális közösségi összetartozásunk platformja, kommunikációnk médiuma, össztudásunk őrzője. Az internet a születése óta fejlődik, bővül anélkül, hogy ennek számos aspektusával tisztában lennénk. Ma épp a csetalkalmazások fénykorában járunk.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo