Kicsi vagy közepes méretű cég, mindenki kétszeres erőbedobással dolgozik egész évben. Aztán jön a nyár, lelassulnak a folyamatok, csökken az értékesítés, mindenki pihenni megy, aki meg az irodában van, tópartról álmodozik. Sokaknak ismerős lehet a nyár ezen lelassult időszaka. Azonban mielőtt az ügyvezető felvenné a cég tevékenységi körébe a medencetisztítást, érdemes átgondolni, mivel is lehet hasznosan eltölteni a „holtszezont”.
Több a szabad kapacitás, és ezt érdemes kihasználni
Nyáron nem visz el annyi időt az ügyfélkezelés, a kommentekre való válaszolás, nincs kampány kampány hátán, és jó eséllyel kevesebb felkiáltójeles levelünk jön, ami „ASAP” vagy „SOS” szavakkal kezdőik. Ilyenkor hátra lehet dőlni kicsit, de egyben érdemes kihasználni az így kapott mozgásteret is, és helyt adni a kreativitásnak, illetve az olyan feladatoknak, amiknek nagy szerepük van a márkaerősítésben például, de az év közbeni pörgés alatt nem tudunk rá elegendő erőforrást allokálni.
A július és augusztus kiváló időszak arra, hogy az évek óta tervezgetett honlapfrissítést végrehajtsuk. Lehet, hogy nem a cégbemutató oldalról jönnek a vásárlóink, hanem PPC kampányokból, hideghívásokból vagy e-mail marketingből, az vitán felüli, hogy cégünk megítélését nagyban befolyásolja, milyen honlapunk van. Ilyenkor van idő megfontolni a designt, a tartalmat és – amit sokan elbagatellizálnak, pedig sok minden múlik rajta – a navigációt. Ha a menünk túl sok és nem egyértelmű pontból áll, az olyannyira megnehezítheti az oldallátogató számára a lényeges menüpont kiválasztását, hogy jó eséllyel végül a honlap elhagyása mellett dönt.
Egy honlapnál nagyobb volumenű dolgokra is ilyenkor érdemes ráállni. Például ha egy teljes arculatváltozás tervezünk végrehajtani, akkor azt kifejezetten ilyenkor érdemes megtenni. Nemcsak azért, mert van időnk igényes logót csinálni vagy csináltatni, megfelelő szlogent írni és esetlegesen új cégnevet választani, hanem - ami a legfontosabb - ilyenkor van időnk megtervezni ennek kommunikálását az ügyfelek felé. Csúcsszezonban ilyesmire nincs lehetőség, hiszen jó eséllyel a cégen belül és az ügyfeleink körében is zavart okoznánk csak vele. Nyáron viszont mindenre felkészülhetünk úgy, hogy szeptember elején egy gombnyomásra menjen már minden.
Természetesen a profi tartalommarketinges egész évben minőségi anyagot állít elő, de a nyári szünet alatt lehetőség van komolyabban belemerülni egy-egy bejegyzésbe. Amellett, hogy a céges blogot feltölthetjük tartalmasabb, szakmaibb anyagokkal, és előre is tudunk dolgozni, ilyenkor érdemes a cég összes szöveges tartalmát átnézni. Nagyon gyakori, hogy egy cég honlapján elavultak az információk, vagy hogy a vállalat ugyanazt a brosúrát osztogatja partnereinek és ügyfeleinek akár évek óta.
Menjünk végig honlapjainkon, és erősítsünk a tartalmon. Nem csak frissíteni érdemes, de az új trendeknek megfelelően átírni is, ügyelve arra, hogy a számunkra releváns kulcsszavak helyet kapjanak a szövegben, hiszen így erősítjük magunkat keresőoptimalizálás (SEO) terén, tehát potenciális ügyfeleink számára nagyobb eséllyel dobják ki honlapunkat a keresőoldalak.
Az értékesítést elősegítendő érdemes nagyobb tudatosságot vinni a tartalomgyártás folyamatába. A social media világában a gyorsaság és a mennyiség lett az uralkodó tényező, pedig jóval nagyobb hatásfokot érhetünk el, ha alaposan megismerjük a célcsoportunkat. Tehát próbáljunk meg a célcsoportunk fejével gondolkodni, így könnyebb megfogalmazni a megfelelő üzenetet. Ha eddig nem tettük meg, nyáron van idő a buyer persona (az elképzelt, ideális vásárló) megalkotására, aminek a segítségével könnyen megérthetjük, hogy kik lesznek a fő olvasóink, és ők mire keresik a választ.
Ha kisebb büdzsével is, de fussanak nyáron is az AdWords és Facebook kampányaink. Ne tűnjünk el hónapokra a világ elől, hiszen ha már a nullánál nagyobb a márkaismeretségünk, feltehetően hosszú idő volt eljutni odáig, viszont pár hónap alatt könnyű lerombolni a nehéz munkával elért eredményt. Ezeket a nyári kampányokat érdemes nagyobb akciókkal megerősíteni, egy „Kettőt kaphat egy áráért” akció még a negyven fokban is vonzó lehet, és így a holtszezonban is életben tarthatjuk az értékesítést.
A VIP ügyfeleinkre ilyenkor több időt és energiát szánhatunk. Exkluzív akciókkal kedveskedhetünk nekik, és kikérhetjük véleményüket, amik hasznosak lehetnek a következő szezon stratégiájának megalkotásakor.
Címlapkép: Pixabay